Guest Jufernaut

Martti Ahtisaarelle Nobelin rauhanpalkinto!

49 viestiä aiheessa

:thmbup: Loistavaa!!

Tuo Ahtisaaren touhuaminen maailman eri konflikteissa on vihdoin tunnustettu oikein! Paljon merkittäviä saavutuksia nimenomaan rauhan saralla on takana, ja työ taitaa jatkua.

...ja se on vaan vaikea uskoa, että jotkut näkee tässäkin jotain epäilyttävää/pahaa/halveksuttavaa/jollain-muulla-tavalla-epämääräistä... Kyynistä touhua, elämän täytyy näyttäytyä synkkänä. Toisaalta onhan nyt syksy ja sekös v**tuttaa jo valmiiks...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heijaa. On se suomalaiselle vaikeaa edes joskus olla aidosti iloinen ja ylpeä jostain. Ehkä tartuin trolliin, ehkä en.

Sama. Ihme kitinää. Mut hei, mehän ollaankin suomalaisia!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heijaa. On se suomalaiselle vaikeaa edes joskus olla aidosti iloinen ja ylpeä jostain. Ehkä tartuin trolliin, ehkä en.

Ei minulla ainakaan ollut tarkoitus trollata vaan tuoda esiin asioiden toinenkin puoli. Kannattaa muistaa se, että varsinkin kansainvälisissä asioissa usein eri puolten näkemykset ja katsantokanta ovat varsin kaukana toisistaan eivätkä ongelmatkaan ole ihan yksinkertaisia ja helppoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on kyllä hassua kun noita Suomen presidenttejä katsoo, että Mannerheimia palvotaan puolijumalana ja Ahtisaarta solvattiin herkeämättä väkisin väännetyin aihein. Kuitenkin Mannerheim oli vain sotilas ja paikallinen vahvasti puolueellínen vaikuttaja, kun Ahtisaari jää maailmanhistoriaan merkittävänä kansainvälisenä rauhanrakentajana. Ja Mannerheimissa olisi ollut paljon enemmän aihetta kuranheittoonkin. Ahtisaaren kohtelu onkin se asia, mikä minua omalta elinajaltani eniten suomalaisuudessa hävettää.

Mannerheim ei tunnetusti tunnetusti ole saanut arvostustaan presidenttiydestään, vaan aivan muista syistä. Hänestä tosin tehtiin presidentti, koska häntä kohtaan NL:ssa tunnettu luottamus ja arvostus katsottiin takeeksi Suomen rauhanpyrkimysten aitoudelle.

Mutta onnittelut Ahtisaarelle. Hän on toiminut hienoissa tehtävissä ympäri maailmaa ja saanut paljon hyvä aikaan. Hän on muutenkin tavannut puhua mielipiteistään ja toimia parhaaksi näkemänsä mukaan. Se olikin yksi syy hänen aiemmalle "arvostukselleen". Jo se, että Venäjä älähtää, on selkeä merkki oikealla tiellä olemisesta  :laugh:

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen todennäköisesti yksin mielipiteineni (jälleen kerran), mutta en milloinkaan ole oppinut arvostamaan Ahtisaarta. Mielestäni hän on aina toiminut oman etunsa nimissä. Olen saanut hänestä ylimielisen kuvan. Eikä hänen kuvaansa ainakaan parantanut se, ettei hän uskaltanut asettua ehdokkaaksi jatkokautta varten, kun alkoi näyttämään siltä, että saattaisi hävitä vaaleissa.

Tämä siis minun mielipiteeni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan uteliaisuudesta kysyisin Artulta, että millä tapaa koet Ahtisaaren ajaneen omaa etuaan esim. Namibian itsenäistymisprosessissa tai ACEH:n rauhassa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan uteliaisuudesta kysyisin Artulta, että millä tapaa koet Ahtisaaren ajaneen omaa etuaan esim. Namibian itsenäistymisprosessissa tai ACEH:n rauhassa?

Kuten sanoin, nuo ovat minun mielipiteitäni. Voihan noita kaikenlaisia juttuja ajaa vaikka Nobelin rauhanpalkinnon saamiseksi. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten keskustelusta on luettavissa, Mara ei tyypiltään ole ns. "kiva kundi". Hän saattaa päsmäröidä, olla hapan, antaa töykeitä ja itsetietoisia vastauksia jne.

Ilmeisesti kuitenkin tällaisista luonteenpiirteistä on hyötyä todella kovissa neuvottelutilanteissa - kun niihin vain samalla yhdistyy kokonaisuuden hahmottamistaju ja johdonmukainen tavoitteesta kiinnipitäminen. Kädenvääntö Slobodan Milosevicin kanssa tuskin olisi onnistunut päänsilittelijältä. Tarvittiin tuikeaa lakoniaa: "Minulla on tässä ehdotus, sen sisällöstä ei enää neuvotella..."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikä hänen kuvaansa ainakaan parantanut se, ettei hän uskaltanut asettua ehdokkaaksi jatkokautta varten, kun alkoi näyttämään siltä, että saattaisi hävitä vaaleissa.

Tuskin tuokaan asia noin yksisilmäinen on.

Ahtisaarihan nimenomaan oli vähäsen katkera demareille

etteivät puoluepamput halunneet häntä jatkokaudelle.

Ahtisaari suuttui jollain tapaa demareiden menettelyihin

eikä edes huolinut enää takaisin demareiden jäsenkirjaa

toisin kuin Manu.

Ja varmaan etenkin juorulehtien juttutyyli nänestä vaikutti myös asiaan.

p.s. en ole minkään puolueen jäsen tai aktiivikannattaja (en edes demareiden;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikä hänen kuvaansa ainakaan parantanut se, ettei hän uskaltanut asettua ehdokkaaksi jatkokautta varten, kun alkoi näyttämään siltä, että saattaisi hävitä vaaleissa.

Hieman asiaan viitaten Mara totesi eilisessä ylen haastattelussa että hänen elämänsä ei ollut presidenttiydestä kiinni vaan syrjähyppy ulkomaisista tehtävistä.

Ne venäjän aliarvioimispuheet oli kyllä aika pehmeitä  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luulen, että Ahtisaari koki ekan kauden jälkeen presidentin viran enemmänkin haittaavan kuin edistävän hänen vaikuttamismahdollisuuksiaan. Siksi mielenkiinto jatkokauteen oli laimeaa. Varmastikin hän mieluummin hoitaa kansainvälisisä neuvottelutehtäviä ilman että lehdistö roikkuu joka laastarissa ja joutuu joka haastattelussa selvittämään kamman käyttöään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olkoonkin...

Että Presidentti Ahtisaari itse vertasi, jonkun kirjoituksen mukaan tuota lotto-voittoon.

On se aika pieni summa niistä ihmishengistä joita on Hänen ja ryhmänsä ponnistelujen ansiosta eri puolilla maailmaa säästynyt.

Respect. Maailmassa ei kauhean monta Hänen kaltaistaan neuvottelijaa ole.

- 8) jukka

Ps. Niin ja mitäpä se kenellekään kuuluu mihin M.A. rahansa laittaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luulen, että Ahtisaari koki ekan kauden jälkeen presidentin viran enemmänkin haittaavan kuin edistävän hänen vaikuttamismahdollisuuksiaan. Siksi mielenkiinto jatkokauteen oli laimeaa. Varmastikin hän mieluummin hoitaa kansainvälisisä neuvottelutehtäviä ilman että lehdistö roikkuu joka laastarissa ja joutuu joka haastattelussa selvittämään kamman käyttöään.

Minä puolestani arvelen, että hän aavisti, että ei tulisi valituksi ja jäi siksi syrjään. On henkisesti paljon helpompaa jättäytyä vapaaehtoisesti pois.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä puolestani arvelen, että hän aavisti, että ei tulisi valituksi ja jäi siksi syrjään. On henkisesti paljon helpompaa jättäytyä vapaaehtoisesti pois.

Pekka

Tätä minäkin tarkoitin. On hienompaa tulla muistetuksi Tasavallan Presidenttinä, kuin miehenä, joka ei kelvannut kansalle yhden kauden jälkeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen todennäköisesti yksin mielipiteineni (jälleen kerran), mutta en milloinkaan ole oppinut arvostamaan Ahtisaarta. Mielestäni hän on aina toiminut oman etunsa nimissä. Olen saanut hänestä ylimielisen kuvan. Eikä hänen kuvaansa ainakaan parantanut se, ettei hän uskaltanut asettua ehdokkaaksi jatkokautta varten, kun alkoi näyttämään siltä, että saattaisi hävitä vaaleissa.

Pakko heittää tähän väliin, että en voi sanoa että hän olisi toiminut vain oman etunsa nimissä. Nimittäin hän piti mulle kerran ovea auki pikkuroballa toimistonsa alaovella. ;D Vein sinne lähetystä silloisen työpaikkani nimissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensin ne anto palkinnon hihhuli-Gorelle ja nyt sotapäällikkö-Obamalle. Arvostus laskee kuin lehmän häntä.

-A-

Juu,nykyään rittää että on visioner......

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensin ne anto palkinnon hihhuli-Gorelle ja nyt sotapäällikkö-Obamalle. Arvostus laskee kuin lehmän häntä.

-A-

Eiköhän tässä ollut lähinnä suurimpana tarkoituksena näpäyttää sitä edellistä suurta ristiretkisotapäällikköä jonka piti vängällä saada tehtyä sota kun kerta iskälläkin oli.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän tässä ollut lähinnä suurimpana tarkoituksena näpäyttää sitä edellistä suurta ristiretkisotapäällikköä jonka piti vängällä saada tehtyä sota kun kerta iskälläkin oli.....

En tiedä, mutta tämä metodi ei ollut siihen mielestäni sopiva. Parempi tietysti näin. Naapurissa kun itkevät, ettei palkintoa saanut joku aito humanisti ja rauhanrakentaja, kuten Vladimir Putin tai Dmitri Medvedev. Jälkimmäinen kun esimerkisi "sai aikaan rauhan" käymällä järjestelemässä asioita mieleisekseen ulkomailla tankein ja panssarein.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä, mutta tämä metodi ei ollut siihen mielestäni sopiva. Parempi tietysti näin. Naapurissa kun itkevät, ettei palkintoa saanut joku aito humanisti ja rauhanrakentaja, kuten Vladimir Putin tai Dmitri Medvedev. Jälkimmäinen kun esimerkisi "sai aikaan rauhan" käymällä järjestelemässä asioita mieleisekseen ulkomailla tankein ja panssarein.

-A-

No juu metodista voidaan toki olla montaakin mieltä. Ja melko varmasti joku taho on myöskin ehdottanut että Yrjö II Pöljä pitäisi palkita Nobelin rauhanpalkinnolla kun kerran noinkin monta vuotta jaksoi sotia Irakissa ja Afganistanissa ihan vaan rauhan puolesta....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään