Timo Poikela

Onkelmaa.

42 viestiä aiheessa

Moro.

Olen ostelemassa tietokonetta, ja nyt sitten teiltä "viisaammilta" tulin kyselemään neuvoa, kun näissä elektroniikka-asioissa en itse ole niin hyvä  :-[

*  Fujitsu-Siemens SCALEO

* Intel Pentium Dual-Core E2140

-prosessori

* Keskusmuisti 2 Gt

* 250 Gt kiintolevy

* Integroitu näytönohjain

* 19" WideScreen TFT -näyttö

* Aito Windows® Vista® Home Premium

–käyttöjärjestelmä

(ei kerrota enempää ominaisuuksista :()

Niin. ja hinta 896 €, onko ylihintaa?

Eli kyykyttääkö FSX koneen vai kannattaako pelata vain 2004 hyvillä asetuksilla?

Kiitoksia etukäteen.

Terv. Timo Poikela

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kyllä kovin pelikone ole kun näytönohjaimestakaan ei ole mitään tietoa. Ja prosessorikin melko köykäinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro.

Olen ostelemassa tietokonetta, ja nyt sitten teiltä "viisaammilta" tulin kyselemään neuvoa, kun näissä elektroniikka-asioissa en itse ole niin hyvä  :-[

-prosessori

* Keskusmuisti 2 Gt

* 250 Gt kiintolevy

–käyttöjärjestelmä

Itellä on läppäri, 2 Gt RAMilla ja 160 kiintolevyllä sekä tuolla premium vistalla. En tiedä miten FSX toimii, mutta ainakin Real Flight G4 pelittää ihan mukavasti, riittävästi ainakin mun makuuni...

Omastani maksoin 599 joten halvalla sain (17'' näytöllä)

Vähän ehkä ite pidän kalliina.... Mutta mä ymmärrän näistä kans saman kuin sikasateliitista, joten tuo lähinnä vertailuksi sulle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harmi kun on ainut kytkykompuutteri, ei sitten varmaan utta ole tulossakaan. Paitsi voisko noita joitakin osia vaihtaa ?

Valmiskoneissa on ollut aina se vitsaus, että siinä ei kuitenkaan hyödytä pelkkä yhden osan vaihto, siinä melkein joutuu jo koko keskusyksikön vaihdon miettimään, koska ne alustat mille ne rakennetaan, ei ole niistä parhaista mahdollisista osista.

Firmakohtaiset omat valmiit koneet on sentään sen tasoisia, että niissä päivtysen varaa on huomattavasti ja käy vaikka osa kerrallaan päivittäen. Suosittelen miettimään, kun noissa kytkykoneissa tuo teho ja hinta ei ainakaan omien tietojen mukaan oikein synkkaa keskenään, se hinta mitä maksasit osissa jostain fujitsusta, saisit järkevällä sijoituksella reilusti paremman koneen tilalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

nii-in. Mites olis tuon Integroitun näytönohjaimen vaihto onkos vaikeaa? Se olis nyt se kaiken A ja Ö :D

Eh... Jos se on integroitu, se on silloin emolevyllä. Eli koko emon vaihto lienee tarpeen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi pasteljoona, eikös tohon saa sitten millään hyviä grafiikoita?!

No, jos koneen emolevy omaa PCI-e väylän, niin tietystihän sen integroidun voi ottaa aina pois käytöstä ja ostaa tilalle paremman omalla muistilla toimivan näyttiksen. Integroidulla kun on paha tapa varata se oma muisti keskusmuistista suoraan. Joten suosittelen myös omaa näyttistä tuohon, että se 2gt on vapaasti järjestelmän käytössä, eikä vaan varauksena näyttikselle(ei tietysti koko 2gt). Mutta se että kannattaako huippu korttia ottaa tuohon, koska sitten nähtävästi prossu koituu pullonkaulaksi, ja se ei taas sitten näyttistä hyödytä yhtään. Suosittelen oman maun mukaan rakentamaan koneen, koska osat tänä päivänä on edullisia vielä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin. No jos kuitenkin otan tuon ja sitten siTÄ FS9 pelailen jotenkuten. Onkos ne graffat sitten ihan siperiasta tolla integroidulla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos ne graffat sitten ihan siperiasta tolla integroidulla?

Yleensä juu, sekin että jaksaako jauhaa. Sahalaidoista pääsee tietysti yrittämällä eroon, mutta se miten jaksaa suodattaa ja pyörittää on sitten eriasia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pätkähtipä mieleen kysymys, joka on minua askarruttanut:

Voiko käyttää integroitua ja AGP-väyläistä näyttistä yhtäaikaa? Ilmeisesti emollani on myös integroitu näyttis.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pätkähtipä mieleen kysymys, joka on minua askarruttanut:

Voiko käyttää integroitua ja AGP-väyläistä näyttistä yhtäaikaa? Ilmeisesti emollani on myös integroitu näyttis.

Ei pysty, nykyisin vasta sellaista tekniikkaa esim ATI on ottanut käyttöön, jossa saadaan atin oma intgr. näyttis toimimaan yhtäaikaa erillisen näyttiksen kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei pysty, nykyisin vasta sellaista tekniikkaa esim ATI on ottanut käyttöön, jossa saadaan atin oma intgr. näyttis toimimaan yhtäaikaa erillisen näyttiksen kanssa.

Ookke, kiitos vastauksesta :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muuten, mistäs sen voi tietää onkos tuossa koneessa PCI-e väylää, joka mahdollistaa sen paremman näyttkortin?

Meinaan että jos sitä ei ole niin unohdetaan koko juttu  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muuten, mistäs sen voi tietää onkos tuossa koneessa PCI-e väylää, joka mahdollistaa sen paremman näyttkortin?

Meinaan että jos sitä ei ole niin unohdetaan koko juttu  :thmbdn:

Mä kehottaisin unohtamaan ton joka tapauksessa. Sanoisko tällee kauniisti vaikka että kallista paskaa oot ostamassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No jos kuitenkin otan tuon ja sitten siTÄ FS9 pelailen jotenkuten. Onkos ne graffat sitten ihan siperiasta tolla integroidulla?

Jos et tiedä, mitä olet ostamassa, älä osta. Speksien perusteella tuo kone ei sovellu pelikäyttöön. No vääntö riittää ehkä juuri ja juuri FS2004:lle mutta ei FSX:lle. Jos se sisäinen näytönohjain tukee FS2004:n käyttämää DX9-rajapintaa, ohjelma voi kyllä näyttää ihan siedettävältä mutta ruudunpäivitysnopeus on onneton. Texturet latautuvat hitaasti, lento pysähtelee usein... Koneen komponenttien päivityksetkin voit unohtaa, koska virtalähde on mitoitettu vain vakio-osia varten. Tuollaisen markettimikron tuunaaminen tulee lopulta kalliimmaksi, kuin kokonaan uuden koneen osto.

Paras paikka hankkia pelikone on alan erikoisliike. Käy paikanpäällä tai lähetä sähköpostia ja pyydä tarjous mahdollisimman hyvästä kokoonpanosta, kun käytettävissä on xxx määrä euroja. Ammattilaiset osaavat kasata optimaalisen koneen juuri haluttuun käyttöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei missään nimessä kannata, kahden gigan keskusmuistilla ei tee juurikaan mitään, varsinkin jos Vistan kanssa meinaa elää.  Ohjelmat ja sovellukset kuluttuvat kokoajan enemmän keskusmuistia, joten suosittelen 3-> gt. keskusmuistia.

Hintaa taitaa korottaa rankasti 19 tuuman näyttö, itsellä on 17'' ja en haluaisi isompaa, kulkee kätevämmin mukana ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hintaa taitaa korottaa rankasti 19 tuuman näyttö, itsellä on 17'' ja en haluaisi isompaa, kulkee kätevämmin mukana ;)

No tuskin tuo 19" tuo laajemmin hinnan korotusta, koska itsekkin tuossa vastikään ostin 22" LCD näytön koneelle ja hintaa oli vaivaiset 149€, joten voi kuvitella jo tuollaiselle hinnankin valmiiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro.

-prosessori

* Keskusmuisti 2 Gt

* 250 Gt kiintolevy

–käyttöjärjestelmä

Eli kyykyttääkö FSX koneen vai kannattaako pelata vain 2004 hyvillä asetuksilla?

Kiitoksia etukäteen.

Terv. Timo Poikela

Selkeästi sanottuna,älä tuhlaa rahojasi.Se on täysin kelvoton pelikoneeksi.E2140 on 1.6Ghz:n prossu joka ei missään tapauksessa riitä ruokkimaan tehokkaanpaa näytönohjainta vaikka sille olisi paikkakin.19" näyttöjä saa vähän päälle satasen hintaan ,joten paketin hinta on todella raju.Säästä itseäsi ja unohda tämä tekele.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kyllä mulla pyörii vista ihan hyvin 2Gt muistilla... samoin tuo realflight G4... FSXstä en tiedä, kuten jo aiemmin sanoin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se, että näyttö on 19" littu, kertoo vain sen ulkomitoista. Näyttöpaneeleita on eri laatuisia ja tuossa kokoluokassa eri resoluutioillakin. Tuon informaation pohjalta ei siis voi näytön arvosta päätellä juuri mitään. Halvimmasta päästä kuitenkin, tuolla pakettihinnalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, uuden koneen hankintaan sitten  ;)

Eli osaatteko neuvoa pelitietokonetta hintaluokka ~1000€

Ja X ja 9 vaaditaan, niinkuin ennemminkin  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään