Sami Puro

"014-4585299"

70 viestiä aiheessa

Mitäs pidätte puhelimia päällä/yleisellä yöllä! :D

-Oskari-

Pakko pitää jos aamupäivällä tulee joku tärkeä työpuhelu ja itse olen unten mailla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotta yritys tai viranomainen voi nauhoittaa puhelun ja kerätä tällä tavoin henkilötietoja, tulee nauhoittamiselle olla hyväksyttävä peruste. Henkilötietojen kerääminen ja tallettaminen on mahdollista mm. silloin, kun osapuolten välillä on asiakassuhde tai henkilötietojen käsittely on tarpeen laissa säädetyn tehtävän hoitamiseksi. Henkilötietoja ei kuitenkaan tule käsitellä tarpeettomasti eli puheluitakaan ei saa tarpeettomasti nauhoittaa.

Yritys voi nauhoittaa asiakkaan kanssa käydyn puhelinkeskustelun liiketapahtuman todentamiseksi (esim. kuluttajan tekemän tilauksen sisällön taltioimiseksi).

-paljon hyvää informaatiota tuolla.

Tässä vielä linkki:

http://www.tietosuoja.fi/29001.htm

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Isn't the same thing happening here!, my daughter kept getting repeated calls to her mobile, she never answered it, so I put the number into a search engine and there came loads of pages about if the number calls don't answer it as when you do they charge your account and you get a whopping bill.

0144585299 was the number

Laskuttavat liittymää siitä että vastaan puheluun ja ilman omaa hyväksyntääni vielä kaiken lisäksi?

Jos moinen laskutus tapahtuu, miten kannattaa toimia? Laillistahan tuommoinen toiminta tuskin on?

Omaan numeroonikin tullut kyseisestä numerosta puheluita, mutta koskaan en ole huomannut puhelua ajoissa vastatakseni. Oon kyl pari kertaa soittanut numeroon takas ja kuullut tuon nauhoitteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos turhaa laskua tulee, niin rikosilmoitusta kehiin vaan.

Puhelinmyyntiä työkseni tehneenä vuosikaudet voi todeta, ettei se homma ole mitään herkkua, vaikka siinä osaava ja ennenkaikkea reilu ja rehellinen kaveri voi tehdä hyvän uran ja tienata kohtalaisen hyvin. On tullut myytyä lehtiä (pirullista hommaa, mikäli johtoporras ei käsitä taukojen ja vitutuksen suhdetta tulokseen), pelastushelikoptereiden varainhankintaa (ookoo hommaa, mikäli yrityksen taustat on kunnossa ja sikäli kiva että oli, kun samainen firma on saanut nyt yhteensä neljän pelastushelikopterin varainhankinnan kontolleen, joka osaltaan lisää työntekjätarvetta suuresti) ja nyttemmin myytyä mainostilaa erääseen puurakenteiseen urheiluhalliin.

Viimeisin työmalli on ollut omalla kohdalla miellyttävintä hommaa, kun kauppojen lukumäärä on kuukausitasolla pieni ja työssä korostuu nimenomaan tarkkuus, tietotaito ja persoonan monipuolisuus ja kehittyminen. Paskafirmoja kohtaa aina ennemmin tai myöhemmin lopetus.

-Sale

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paskafirmoja kohtaa aina ennemmin tai myöhemmin lopetus.

Ja niiden omistajat päätyvät toisinaan kilon paloina

virolaiseen matkalaukkuun tahi virolaiseen linnaan.

(Syöpäsairaiden Tuki ry jne jne jne)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään soitti muuten meikäläiselle joku Helsingin sanomien myyjä. Kysyi heti alkuun, että olenko tutustunut Hesariin, ja vastasin suoraan, että olen tutustunut ja ei kiinnosta. Sitten kaveri hetken kirjaimellisesti ähki ja mumisi itsekseen miettien mitä sanoisi (varmaankin melko kokematon myyjä). Keskeytin hänen tuskansa kertomalla olevani Aamulehden kannattaja (vaikken sitä tilaakaan, ihan kiusallani sanoin), ja olin just sulkemassa puhelinta, kun myyjä sitten vielä alkoi selittää, kuinka Aamulehti varmaan onkin kova juttu Tampereella, mutta kun nyt saisi Hesaria kuukauden.... "Ei, ei, ei, hei hei." Ja luuri kiinni.

Olisi nyt kerralla vaan uskonut, kun sanon ettei kiinnosta. Useimmat myyjät nykyään lopettavat suosiolla, kun tiukasti ja ystävällisesti sanoo heti ei. Se jauhamisen jatkaminen aiheuttaa lähinnä ketutusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lehtimyyjille saa helposti jauhot suuhun, kun vastaa puhelimeen tyyliin "Robin Hoodin nuolivarastolla oma nimi puhelimessa" tai vastaavaa. ;D Töissä istuskelin kahvitauolla kun tuli puhelu tuntemattomasta numerosta. Arvelin sen olevan joku lehtimyyjä tai vastaava, joten vastasin em. tavalla. Reippaasti puhelun aloittanut myyjä meni hetkessä sanattomaksi. Hetken kuluttua hän sai naurultaan ja hämmästykseltään kakistettua mistä oli ja mitä kauppasi.

Hetken aikaa kuuntelin tarjousta, mutta pian myyjältä petti pokka, jonka jälkeen sanoin, että ei kiinnosta. "Hyvää päivän jatkoa." :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekin yleensä napsutan luuria korvaan noille lehtimyyjille; kesän mittaan soittivat useaan otteeseen.

Kerran väsyneenä töistä lähtiessäni ajatuksissani en edes älynnyt tilatessani lehden. Lehtimyyjä soittaa ja mainostaa, että nyt saat kuudesta lehtivaihtoehdosta valita jonkun ja lehti ei maksa mitään, sitä se jaksoi hehkuttaa. Kustantaja tarjoaa sinulle tämän lehden, olet päässyt muutamien, harvojen ja valittujen joukkoon.

Sitten hän sanoi, että ainoa minkä joutuisit maksamaan on se, että saamme lehden toimitettua kotiisi - eli postimaksut. Postimaksu oli tyyliin jotain 4-6 € per kuukaus. Ajattelin, että eihän tuo ole paha ja pistin tilauksen menemään. Sammutin puhelun ja älysin, että eihän kyseinen lehti maksa varmaan kaupassakaan tuota hintaa, joten täyttä kusetusta koko puhelu. Eipä aikakaan kun seuraavana iltana soitti samalta firmalta eri henkilö ja tarjosi jo nyt puolen vuoden tilauksen tehneenä - toista puolivuotista pieneen lisähintaan. Sillon sanoin suoraan "ei kiitos" ja iskin luurin korvaan. Kuukauden kuluttua ensimmäinen lehti ilmestyi kotiin ja samalla lasku, joka oli jotain luokkaa 80€. Jo on kalliiksi posti nostanut hintojaan.  ;D

Iltalehdessä/Iltasanomissa (en muista tarkalleen) oli muuten joskus vinkki, kuinka kiusata lehtimyyjiä. Yksi mikä jäi mieleen oli sellainen, että kun lehtimyyjä soittaa niin sanot "voisitko soittaa hetken kuluttua uudelleen". Lehtimyyjähän suostuu moiseen jolloin sinulla on aikaa pistää soitonsiirto toisen lehtimyyjän numeroon ja voit vain miettiä, miten kahdella lehtikauppiaalla on kielet solmussa.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun mielestä riittää vaan se kohtelias "en ole kiinnostunut, hyvää päivänjatkoa" ja luuri kiinni. Työtänsähän hekin tekevät, vai haluaisitteko että joku asiakas alkaisi teidän työpaikallanne v***illa jotain "nasevaa" teidän työstänne...? 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun mielestä riittää vaan se kohtelias "en ole kiinnostunut, hyvää päivänjatkoa" ja luuri kiinni. Työtänsähän hekin tekevät, vai haluaisitteko että joku asiakas alkaisi teidän työpaikallanne v***illa jotain "nasevaa" teidän työstänne...? 

Itse yritän lopettaa puhelun kohteliaasti ja nopeasti, mutta ylivoimaisesti on eniten näitä jotka eivät siis suomen kieltä usko, kerrasta.

Tulee sitä "mutta kun nyt on"- jaaritusta.

Sikäli ylläoleva vertaus on huono, sillä tässä työssähän asiakas ei tule työpaikalle vaan työpaikalta mennään asiakkaan luokse, kysymättä ja tietämättä onko hetki sopiva. Eli lähestulkoon aina aloitetaan myyntityö heti.

Jos jossain, niin tässä työssä yksi huono omena pilaa koko korin...

Tilannetta ei helpota se että myyntityössä harrastetaan enenevästi tätä pelleilyä, että olet saanut lahjan tai muuta, mistä tulee tunne että minua pidetään tyhmänä. Että sikäli saa sitten kestää toiseenkin suuntaan ns. palautetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarjonnaneston sai pari vuotta sitten ja varmaan edelleenkin saa numerosta 0600 93 404. Ns. Robinson-rekisteristä välittyy mukavasti tieto kaikille suoramarkkinointifirmoille (taitaa olla, että SSML:n jäsenfirmoille lähinnä) ja soitot vähenevät kertaheitosta joko nollaan tai ainakin hyvin vähäiseksi.

Jos/kun puhelinmyyjä tarjonnaneston aktivoinnin jälkeen soittaa, voitte todeta lyhyesti, että teillä on tarjonnanesto, joten suoramarkkinointi tähän numeroon on kielettyä. Jos ei siitä usko, niin johan on joko jumalattoman yli-innokas myyjä tai sitten myyjä on vain idiootti. Molempia löytyy, mutta ne ovat onneksi harvassa.

Tuon numeron maksuista en tiedä (kun 0600-alkuiset taitavat olla poikkeuksetta maksullisia), mutta google kertonee lisää.

EDIT: Kuluttajavirasto sen kertookin.

Puhelinmyynnin estäminen

Miten saisin estettyä puhelinmarkkinoinnin omaan lankapuhelimeeni? Puhelinluettelosta en löytänyt siihen mitään ohjetta.

Marita Nykänen

Kuluttajaviraston lakimies Riitta Kokko-Herrala selvittää, että puhelinmyynnin voi kieltää ilmoittautumalla Suomen Suoramarkkinointiliiton puhelintarjonnan rajoittamispalveluun, esimerkiksi soittamalla puhelinyhtiöiden palvelunumeroon 0600 93404 (hinta 0,37 euroa/min + ppm.). Palvelulla voi kieltää myyntiin,  markkinatutkimukseen tai hyväntekeväisyyteen liittyvät soitot, ja kielto voi koskea joko yhtä nimettyä yritystä tai kaikkia Suomen Suoramarkkinointiliiton jäsenyrityksiä.

Kielto on henkilökohtainen, ei puhelinnumerokohtainen. Toisen henkilön puolesta kieltoa ei voi tehdä. Se on voimassa toistaiseksi tai siihen asti kun tilaaja haluaa sen itse peruuttaa. Jos puhelinnumero muuttuu,  on tehtävä uusi ilmoitus.

Puhelinluettelossa tai muussa tilaajaluettelossa olevien henkilötietojen käytön suoramarkkinointiin voi myös kieltää ilmoittamalla kiellosta luettelon ylläpitäjälle. Lisäksi puhelinmyyntikiellon voi esittää jokaiselle puhelimitse yhteyttä ottavalle suoramarkkinoijalle, jolloin kielto koskee kyseistä yritystä.

http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default_mag.asp?id=11496&lmf=10351&mode=readdoc&tmf=10226

Tuosta ettei toisen puolesta sitä voi tehdä, ei aina pidä paikkaansa. Laitoin samalla puhelulla oman, vaimon ja äidin numerot ja osoitetiedot rekisteriin.

-Sale

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse yritän lopettaa puhelun kohteliaasti ja nopeasti, mutta ylivoimaisesti on eniten näitä jotka eivät siis suomen kieltä usko, kerrasta.

Tulee sitä "mutta kun nyt on"- jaaritusta.

Sikäli ylläoleva vertaus on huono, sillä tässä työssähän asiakas ei tule työpaikalle vaan työpaikalta mennään asiakkaan luokse, kysymättä ja tietämättä onko hetki sopiva. Eli lähestulkoon aina aloitetaan myyntityö heti.

Jos jossain, niin tässä työssä yksi huono omena pilaa koko korin...

Tilannetta ei helpota se että myyntityössä harrastetaan enenevästi tätä pelleilyä, että olet saanut lahjan tai muuta, mistä tulee tunne että minua pidetään tyhmänä. Että sikäli saa sitten kestää toiseenkin suuntaan ns. palautetta.

No tottahan on tuokin, mutta harvemmin ne uudestaan soittaa perään kun sanoo että ei kiinnosta ja painaa sitä punaista luuria. Turha niitä on alkaa sen enempää kiusata, jokaisessa ammattiryhmässä on niitä "yksinkertaisia" jotka eivät kerrasta tajua.

Ja kyllä, olen itse tehnyt kyseistä työtä monta vuotta ja kysynyt aina onko aikaa puhua ja kiinnostaako asia, nyt olen siirtynyt sille puolelle joho asiakkaat tulevat, ja täytyy sanoa että sinnekin tulee todella paljon tarpeetonta "asiaa", mutta pakko vaan vastata heidän "tarpeisiinsa"... Asiakaspalvelu on asiakaspalvelua, olipa se sitten ulospäin tapahtuvaa tai sisäänpäin tulevaa, se on taitolaji ja harvemmin mieleen jää ne asialliset ja hyvät kontaktit...

Edit: Kannattaa ehdottomasti käyttää tuota SMJ:n markkinointirekisteriä, salata numeronsa numeropalveluihin ja vältää tietojensa antamista mihinkään edes turvallisen oloiseen instanssiin, nykyisin moni firma myy asiakastietojaan eteenpäin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänäänkin sain samaisesta numerosta 3 puhelinsoittoa päivän aikaan koulussa. Oli kyllä hyvin häiritsevää kun eivät malta olla soittamatta jos on sanomattakin selvää ettei kiinnosta. Noh, kolmanteen soittoon vastatessani sanoin yksinkertaisesti, että seuraavan soiton jälkeen sanoin suorat sanat ja eipä enää tänään ole mitään kuulunut.

Mitä ihmettä!

Sama juttu, kolme soittoa koulupäivän aikana. Ensimmäinen n. klo 9:30, kun olin luokassa kuuntelemassa päivänavausta.. En vastannut yhteenkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äsken tuli taas soitto:

"No ??? täältä ??? päivää. Onko Tero?"

"Juu."

"No tama ?? on miesten alusvaatteisiin erikoistunut yritys.."

"Ei kiitos."

"Ahah, näkemiin"

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äsken tuli taas soitto:

"No ??? täältä ??? päivää. Onko Tero?"

"Juu."

"Ei kiitos."

"Ahah, näkemiin"

;D

Miksi noin lyhyeen lopetit?

Olisit kysynyt vaikka

"Onks sulla käytettyjä..."  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle soitettiin tänään jostakin uudesta lehtimyynti firmasta, oli ihan 040 alkuinen numero. Olin voittanu 100 euroa jossakin arpajaisissa (johon kyllä tinkasin vastaan etten ole osallistunut) ja sitten voisin käyttää ne tilatessani jonkun Kotilieden. Aloin tinkamaan sen tytön kanssa, että jos kerta olen voittanut, annan tilinumeron ja pätkäytät sen satasen sinne, mutta mitään en tilaa..Tyttö jatkaa:"Niin, mutta ymmärsitkö sinä nyt, että voit käyttää tämän sadan euron edun vain lehtitilauksiin" Meikäläinen vastaa:"Ymmärrän sen, että jos olen voittanut jotain arpajaisissa, niin minun ei a) tarvi tilata mitään b)haluan voittoni kylmänä käteisenä, niin ja se minun tilinumero oli"

Sitten kuului, että Tuut Tuut Tuut..Luurin korvaan sain palkakseni..Jäi se tilinumeroki sanomatta prkle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle on tainnut joskus soittaa joku samasta firmasta. Sanoin, että en käytä  ;)

Loppui sekin puhelu aika lyhyeen  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään soitti muuten meikäläiselle joku Helsingin sanomien myyjä. Kysyi heti alkuun, että olenko tutustunut Hesariin, ja vastasin suoraan, että olen tutustunut ja ei kiinnosta. Sitten kaveri hetken kirjaimellisesti ähki ja mumisi itsekseen miettien mitä sanoisi (varmaankin melko kokematon myyjä). Keskeytin hänen tuskansa kertomalla olevani Aamulehden kannattaja (vaikken sitä tilaakaan, ihan kiusallani sanoin), ja olin just sulkemassa puhelinta, kun myyjä sitten vielä alkoi selittää, kuinka Aamulehti varmaan onkin kova juttu Tampereella, mutta kun nyt saisi Hesaria kuukauden.... "Ei, ei, ei, hei hei." Ja luuri kiinni.

Olisi nyt kerralla vaan uskonut, kun sanon ettei kiinnosta. Useimmat myyjät nykyään lopettavat suosiolla, kun tiukasti ja ystävällisesti sanoo heti ei. Se jauhamisen jatkaminen aiheuttaa lähinnä ketutusta.

Kaverille soitteli kans hesarista joku äijä ja kysyi että: Oletteko kiinnostunut Hesarista? Kaveri tokas: No en nyt kovin mielellään. Sitten myyjä oli n. 5 sekuntti hiljaa ja yritti sanoa jotain mutta kaverini sanoi: Mää olen kuule suoramarkkinointi kiellon hankkinut. Myyjä: Aha. No selvä. Minäpäs listaan sinut tuonne. Kaveri: No listaa ja nopeeta listaakki. Tuut tuut tuut.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle soitettiin tänään jostakin uudesta lehtimyynti firmasta, oli ihan 040 alkuinen numero. Olin voittanu 100 euroa jossakin arpajaisissa (johon kyllä tinkasin vastaan etten ole osallistunut) ja sitten voisin käyttää ne tilatessani jonkun Kotilieden. Aloin tinkamaan sen tytön kanssa, että jos kerta olen voittanut, annan tilinumeron ja pätkäytät sen satasen sinne, mutta mitään en tilaa..Tyttö jatkaa:"Niin, mutta ymmärsitkö sinä nyt, että voit käyttää tämän sadan euron edun vain lehtitilauksiin" Meikäläinen vastaa:"Ymmärrän sen, että jos olen voittanut jotain arpajaisissa, niin minun ei a) tarvi tilata mitään b)haluan voittoni kylmänä käteisenä, niin ja se minun tilinumero oli"

Sitten kuului, että Tuut Tuut Tuut..Luurin korvaan sain palkakseni..Jäi se tilinumeroki sanomatta prkle.

Heh, tää on kyllä ihan helmi :)

Meikäläinen tekee itse myyntityötä, tällä hetkellä B2B sektorilla, jolloin vastaanotto on vähän helpompaa. Olen myös myynyt viikon ajan lehtiä puhelimessa ja voin sanoa sen olevan aika persiistä...ainoa hyvä juttu on se ettei pomoja paljoa kiinnosta mitä teet ja milloin teet, koska siinä on kuitenkin käytännössä katsoen kokonaan provikalla. Mutta mitä tulee mieleen tuosta omasta puhelinkäyttäytymisestä, niin on se itseasiassa ihan hauskaa myyjällekkin jos asiakas, joka ei ole kiinnostunut vähän jututtaa siinä kuitenkin. Tehokkainta on kun joku sanoo "EI" mutta siitä saa hyvät naurut jos asiakas alkaa vähän naruttamaan puhelimessa.

Mutta voinpahan nostaa itselleni hattua myyntimiehenä muutamista tapauksista, kun olen yritysasiakkaalle soittanut, ja ehdottanut tapaamista jolloin asiakas on ottanut tilanteessa ohjat, ja alkanut viemään asiaa siihen suuntaan ettei hänen tarvitsisi ottaa ketään vastaan. Sanoi puhelimessa 4 kertaa "EI", ja noin 8minuutin puhelun jälkeen tuloksena oli tapaaminen joka vielä johti kauppoihin!  ;D

Myyntimiehen arjen kultahetkiä  ;).

-tuomo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ikinä en ole ostanut puhelinmyynnistä mitään, enkä aio ostaakaan.

Kuitenkin puhelinmyyjänä olen myös ehtinyt olla. Vain sillä erolla, että soitin sellaisille henkilöille, joiden tiedot oli listattu vakuutusyhtiön asiakasrekisteristä vanhojen asiakkaiden joukosta. Siis kenellekään uudelle asiakkaalle en kaupannut puhelimessa mitään.

Ja kyseiset asiakkaat sitäpaitsi ilahtuivat soitoistani, koska listauksessa oli tarkoituksella yhtiön tietokannasta poimittuja koti- ja huvilavakuutuksia, jotka oli aikoinaan unohdettu sitoa rakennuskustannusindeksiin ja sen takia omakotitalot ja huvilat olivat vuosien varrella pudonneet vakuutusarvossa esim. puoleen eli alivakuutettu, mikä taas olisi tiennyt sitä, että jos tönöt olisivat palaneet poroksi, asiakkaat olisivat saaneet vain 50 % korvausta vahingon määrästä. Siis useimmat korottivat vakuutusarvoa reippaasti ja sitoivat indeksiin, mikä nosti tosin myös vakuutusmaksun ehkä tuplaksi, mutta alivakuutuksen vaaraa ei senjälkeen ollut enää.

Lisäksi silloinen vakuutusasiamiehen myyntiprovikka oli näiden vakuutusten osalta 40 % vuosimaksusta. Usein vuosimaksu kasvoi esim. 200 markkaa, eli omalle tilille tipahti 80 markkaa yhdestä puhelinsoitosta joka vei kaavakkeen täyttöineen 5 minuuttia. Ei hullumpi palkkio.

Sen verran niitä möin, että sain yhtiöltä plakaatin seinälle ja Hopea-Karhu-rintamerkin...mistä jo pystyy päättelemään vakuutusyhtiön nimenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle tänään soiteltiin numerosta: 0153886795, ja ku soittaa takasi nii kuuluu vaan äänite.... Kuuntelette vo(piip) oy:n äänitettä, asiakaspalautteemme on ottanut sinuun yhteyttä, soitamme myöhemmine uudelleen. Tai jtn tommosta.

-Oskari-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle tänään soiteltiin numerosta: 0153886795, ja ku soittaa takasi nii kuuluu vaan äänite.... Kuuntelette vo(piip) oy:n äänitettä, asiakaspalautteemme on ottanut sinuun yhteyttä, soitamme myöhemmine uudelleen. Tai jtn tommosta.

-Oskari-

Minkä takia tarvii tuo firman nimi "sensuroida"  ? Meinaatko että lähettävät mafian kylään jos se on näkyvissä ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkä takia tarvii tuo firman nimi "sensuroida"  ? Meinaatko että lähettävät mafian kylään jos se on näkyvissä ???

Tuokin sensuuri on yhtä tyhjän kanssa, sillä tuossa näkyy tuo numero! ;D Ei tarvi olla kovin kummoinen Holmes (ei John), kun saa ongittua tiedon kenelle numero kuuluu...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis en sensuroi tuota vaan siitä ei saa selvää.... :D

-Oskari-

Edit: Siitä ei saa selvää, mitä se siinä äänitteessää sanoo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään