Vieras

Mistä kunnon avainjojo ?

14 viestiä aiheessa

Olen suutareilta kysellyt kunnollista ammattikäyttöön tarkoitettua avainjojoa, josta ei katkea parin kuukauden käytön jälkeen ketju. Tarjoavat aina sellaisia toiselta puolelta mustia ja toiselta metallinvärisiä joissa on onnettoman ohut ketju, hintaan alle kymppi. Yksi sentään kertoi heillä olleen "vartijamallia" mutta ei mennyt kaupaksi kun oli niin kallis. Mistä mä nyt saisin tällaisen "kalliin vartijamallin" ? Kuuklannut olen mutta huonolla menestyksellä. Onko avainjojo virallinen nimi vai olisiko virallisempaa olemassa jolla etsiä ?

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos joku tietää niin tännekkin kelpaisi moinen kapistus. Muistan jossain nähneeni kunnon metallisesta langasta (ainakin osittain) tehdyn version, se vaikutti ihan kestävältä, ikävä kyllä sillon ei ollut moiselle tarvetta niin ei tullut hankittua moista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä, mutta mulla on ollut luultavasti juuri sellainen kuvailemasi vyöhön pujotettava sisäänkelautuva pyöreä halkaisijaltaan noin 5 cm musta/metalli avainjojo käytössä jo yli 10 vuotta joka päivä, eikä ole ketju katkennut, eikä vieteri löystynyt. Interesting?  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei varmaan juuri lohduta, mutta postissa oli ennen käytössä sellasia muovisia jojoja, joihin laitettiin kiinni lähinnä sellaisia leikkureita. Samalta valmistajalta ei enää saanut tilattua noita muovisia jojoja, niin työnantaja sitten tilasi 3 eri mallia kokeiltavaksi. Yksi vaihtoehto oli sellasella ohuella narulla varustettu, mutta siinä oli mukana pieni ledivalo. Toinen oli "vähän" järeämpi yksilö, jossa sinne jojoon kelautui sellaisista ohuista lenkeistä punottu ketju. Se meni niin kovalla voimalla sisään, että jos siihen ketjuun olisi käsi osunut sen kelautuessa sisään, olisi varmasti tullut vähän pahempikin viilto.. vielä jos päässä roikkuisi avaimet tai leikkuri, olisi tuhovoima ollut senverran suuri että tuo kappale kyllä jätettiin pelkälle kokeiluasteelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on malli, jollaisen löytää ensimmäisestä googlelinkistä, jos hakusanaksi kirjoittaa avainjojo....milläänlailla tuotetta tai sen myyjää julkisesti tämän enempää mollaamatta. Ketju on katkennut kolme kertaa vuoden aikana, vahinkoa ei sinänsä ole päässyt  tapahtumaan koska avaimet ovat olleet taskussa eikä valtoimenaan heilumassa. Ovat vaan pudonneet taskun pohjalle. Ketju on tehty ohuista pellinpaloista joten ainepaksuus lenkissä on pieni. Kelautumisaukon holkki hävisi ensimmäisen katkeamisen johdosta, silläkin lienee vaikutusta myöhempään heikkouteen. Suutari joka mainosti sitä vartijamallia sanoi sen olevan made  in USA...ja viranomaisten käyttämää mallia. Täytyy jatkaa metsästystä, kerron täällä jos löydän.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla roikkuu kuvassa oleva nippu päivittäin vyöllä, eikä ketju ole koskaan vielä katkennut ja ketju kelautuukin ongelmitta, vaikka se on jo monta vuotta vanha.

"Jojot" ovat merkiltään KEY-BAK, made in U.S.A. Saatavana on myös mallia jossa ketjun tilalla on muovipintainen vaijeri.

Lukkoliikkeet näitä ainakin myyvät, tosin ei ole muistaakseni mitään hirveen halpoja.

Eli hyvin ovat toimineet ns. "ammattikäytössä".

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öh...kalliita ovat toimituskulut verkkokaupassa. Tietäisikö joku pääkaupunkiseudulla olevaa myymälää josta näitä Key-Bak jojoja voisi käydä ostamassa ?

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä kannattaisi soittaa ja kysyä Avain-Aitta-nimisestä liikkeestä Fredrikinkadulla. Kyseinen firma oli esimerkiksi käytännössä ainoa putiikki, jossa oli aihioita Cessnan ja Piperin avaimiin.

Jaa, nyt kun otin jojon irti vyöstä, niin näkyy omanikin takapuolella olevan teksti KEY-BAK, West Coast Chain Mfg. Co, Ontario, CA, Made In USA. En vaan tiedä, mistä se on ostettu, kun sain sen lahjaksi yli 10 v sitten. Jokatap toimii. Suosittelen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomenta.

Tukku-Immosesta  tuli nopea  s-postivastaus. Näistä liikkeistä niitä saa:

Avain-Asema Oy, Helsinginkatu 30

Herttoniemen Lukko Oy, Hitsaajankatu 9

Avain-Aitta Oy, Fredrikinkatu 34

Lukitusapu Oy, Näyttelijäntie 2

Käpylän Lukko Koskelantie 44

Itäkeskuksen Suutari

t:Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään