Risto Partanen

Oletko rasisti?

179 viestiä aiheessa

Moi

Arka aihe, se on selvä... Otetaan ensin Wikipediasta määritelmä rasismista:

Rasismilla eli rotusyrjinnällä tai rotusorrolla tarkoitetaan ideologiaa tai toimintaa, jossa ihmisten ulkonäön, fyysisten piirteiden tai väitetyn rotuluonteen erilaisuudella perustellaan eriarvoista kohtelua eli syrjintää. Rasismia voivat olla myös toimintatavat ja sellaiset yhteiskunnalliset rakenteet, jotka johtavat näihin seikkoihin perustuvaan eriarvoisuuteen.[1] Rasismiin perustuva syrjintä on länsimaissa joissain tapauksissa rikos. Rasismi on Suomessa myös peruste rangaistuksen koventamiselle rikoksista tuomittaessa.[2] Arkikielessä sanaa rasismi käytetään joskus myös puhuttaessa muusta syrjinnästä, kuten ikään perustuvasta syrjinnästä eli niin sanotusta ikärasismista.[3] Rasismi yhdistetään usein etnisten konfliktien lietsontaan, rotuerotteluun ja joskus myös käsitykseen ihmislajin biologista jakautumisesta eri ihmisrotuihin.[1] Nykyisin rasismia pidetään yleisesti sekä moraalisesti, että lainsäädännöllisesti tuomittavana ja siksi yksilöt pääsääntöisesti kieltävät asenteidensa tai toimintansa rasistisuuden

Eli oletko rasisti vai et?

Itse todennäköisesti olen sillä perusteella, että en hyväksy Suomesta turvapaikan saaneiden rikollisuutta enkä muutakaan Suomen sääntöjä halventavaa toimintaa. En tiedä, onko kyseinen asia rasismia vai mielipidettä. Mikäli itse joutuisin valtioon X pakolaiseksi, niin rohkenen epäillä motivaatiotani syyllistyä johonkin ilmiselvään rikokseen kyseisessä valtiossa, joka on hyvään hyvyttään ottanut  meikäläisen vastaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse todennäköisesti olen sillä perusteella, että en hyväksy Suomesta turvapaikan saaneiden rikollisuutta enkä muutakaan Suomen sääntöjä halventavaa toimintaa. En tiedä, onko kyseinen asia rasismia vai mielipidettä.

Tuohan nyt ei ole millään tavalla rotusyrjintää eli rasismia. Mielestäni erittäin huono aloitus. Lainaat ensin rasismin merkityksen ja sen jälkeen et kuitenkaan itse edes tiedä, mikä on rasismia ja mikä ei.

Itseäni en luokittele rasistiksi. Minulla ei ole mitään muita rotuja kohtaan, mutta tietyt uskonnot ja etniset ryhmät saisivat pysyä siellä, mistä ovat kotoisinkin. Kaukana täältä. Tehkööt siellä ihan mitä haluaa. Minua ei haittaa. Suomen harjoittamaa Thorsilaista maahanmuuttopolitiikkaa vastustan täysin eväin. Maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvat yleensä leimataan rasistiksi. Lähinnä, koska rasistikorttia on niin helppo käyttää tilanteessa kuin tilanteessa. Tämä osaltaan hämärtää normaalin pulliaisen käsityksen rasismista.

Sitä paitsi, aina täytyy muistaa, että jos mainoksessa on valkoisen miehen kuva, se on rasismia. Jos taasen mustan miehen kuva, se on monikulttuuria.

Haistan triidissä provosoinnin, jonka johdosta vasemmalle kallistuneet modeihin kuuluvat suvaitsevaiset lyövät triidin lukkoon aamuun mennessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse todennäköisesti olen sillä perusteella, että en hyväksy Suomesta turvapaikan saaneiden rikollisuutta enkä muutakaan Suomen sääntöjä halventavaa toimintaa.

Minä en hyväksy suomessa syntyneiden rikoksia yhtään sen enempää. Se ei ole rasismia, että vaatii Suomen lakien noudattamista kaikilta Suomessa olevilta. Se on, että suhtautuu eri "rotuisiin" eri tavalla. Ja laajemassa mielessä rasismiksi yleensä kutsuttavaa diskriminointia on minkä tahansa etnisen,uskonnollisen, kulttuurillisen, poliittisen tms. syyn takia tapahtuva eriarvoistaminen. Kaikki sellainen on tuomittavaa ja aivan liian yleistä meillä. Kyse on vain siitä, antautuuko laumaeläimen vaistojensa vietäväksi, vai käyttääkö järkeään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä en vihaa mitään niin paljon, kuin rasisteja ja "rodullisesti erilaisia"  ;D

EDIT: muutettu "vähemmän rajalliseen" muotoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Itse todennäköisesti olen sillä perusteella, että en hyväksy Suomesta turvapaikan saaneiden rikollisuutta enkä muutakaan Suomen sääntöjä halventavaa toimintaa. En tiedä, onko kyseinen asia rasismia vai mielipidettä. Mikäli itse joutuisin valtioon X

...

En hyväksy rikoksia (edes silloin, kun laki on joiltain kohti vanhentunut ja kaipaisi uudistamista). Siinä ei ole mitään tekemistä sillä minkä maalainen rikoksen tekijä alunperin on, minkä värinen hän on, mitä uskontoa hän tunnustaa, mitä poliittista suuntausta kannattaa, mikä on hänen seksuaalinen suuntauksensa, jne. Lain kirjainkin sanoo, että kaikki kansalaiset ovat yhdenvertaisia lain edessä. Siinä ei puhuta rodusta tai muustakaan sen suuntaisesta mitään. Valitettavasti näin ei aina ole käytännössä eikä varsinkaan "suuren yleisön" silmissä. Tuomarit (ammattilaiset) sentään useimmiten tuomitsevat ihan ja pelkästään lakien mukaan kuten pitääkin.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole rasisti. MUTTA. En myöskään hyväksy missään määrin nykyisenkaltaista pakolaispolitiikkaa, jossa roudataan hankalista oloista tänne Suomeen täysin vieraaseen kulttuuriin ihmisiä. Maailmassa on kymmeniä miljoonia ihmisiä, jotka ovat ahdingossa joko oman maansa luonnonilmiöiden tai useimmiten levottomuuksien vuoksi. Vaikka jokikinen "sivistysmaa" ottaisi kymmenen tuhatta pakolaista vuodessa, se ei ratkaise tätä ongelmaa. Ainoastaan sillä on helpotusta yksittäisille ihmisille, mutta jos ongelmaan haluttaisiin pureutua yleisellä tasolla, tämä on vain näpertelyä. Lähinnä pakolaisia otetaankin, jotta oltaisiin muiden maiden silmissä "hyviä tyyppejä".

Sen sijaan kannatan kyllä maahanmuuttoa tekemään työtä. Edellytyksenä on työhalukkuus ja ennen kaikkea HALUKKUUS sopeutua Suomen yhteiskuntajärjestykseen ja elämään. Valitettavasti monilta pakolaisstatuksella tänne tulevilta nuo puuttuvat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohan nyt ei ole millään tavalla rotusyrjintää eli rasismia. Mielestäni erittäin huono aloitus. Lainaat ensin rasismin merkityksen ja sen jälkeen et kuitenkaan itse edes tiedä, mikä on rasismia ja mikä ei.

No jos en tiedä niin en tiedä :o Mikä siitä "huonon aloituksen" tekee? :laugh:

Haistan triidissä provosoinnin, jonka johdosta vasemmalle kallistuneet modeihin kuuluvat suvaitsevaiset lyövät triidin lukkoon aamuun mennessä.

Haista mitä haistat ja mikäli asian provosoinniksi katsot niin sille en mahda mitään.. Jostain syystä arka aihe?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä en vihaa mitään niin paljon, kuin rasisteja ja "rodullisesti erilaisia"  ;D

Eiku ei me mitään rasisteja olla mut ********* me vihataan!  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä en vihaa mitään niin paljon, kuin rasisteja ja "rodullisesti erilaisia"  Grin

Ei ole ennää rasisteja on vain rotutietoisia nationalisteja ;) Ken suomeen haluaa tulla niin tulkoon kyllä pakkanen ja pimeys talvella kyllä karsii tänne haluavia.Mutta jos joku tulee suomeen asumaan niin hänen pitää sopeutua  suomeen eikä suomen häneen :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta jos joku tulee suomeen asumaan niin hänen pitää sopeutua  suomeen eikä suomen häneen :-[

Niin, ei todellakaan voida odottaa, että suomen kielen tulisi sopeutua jokaiseen käyttäjäänsä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiku ei me mitään rasisteja olla mut ********* me vihataan!   ;D

"...em mä mikään rasisti oo, kyl mä sellaisen voisin ostaa! "

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Halla-Ahon populistisesta kirjoittelusta on aika vaikea nähdä, jos siinä on jotain todellista asiaakin joukossa. Tuossahan ei ole muuta erikoista verrattuna jo Aittoniemen ja Halmeen juttuihin, kuin että Halla-Aholla on jonkin verran akateemista sivistystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Halla-Ahon populistisesta ääntenkalastelusta on aika vaikea nähdä, jos siinä on jotain todellista asiaakin joukossa.

Halla-Ahon tiedot ovat yleensä ajan tasalla ja viitteet sekä linkit toimivat myös. Kun tyyppi on lisäksi tutkija, ei ole ihme, että logiikka toimii, lähteet mainitaan ja syntaksit ovat kunnossa. Hieman monisanaiseksi teksti noin menee ja siksi saattaa olla vaikea nähdä, vaikka lasejaan värittömiksi väittäisikin.

Näen toki kyseisen herran kunnallispoliittiset tavoitteet sitoutumattomana ehdokkaana, mutta erityisesti arvostan kaverin kykyä analysoida ja tehdä johtopäätöksiä. Populismi on yleinen lyömäase ja leimakirves, jota "edistykselliset", oikeistovastaiset, sosialistiset, monikulttuuriset ja milloin mitkäkin ryhmät hanakasti heiluttavat - samalla unohtaen, että oikeastaan "populistista" on KAIKKI sellainen metelin pito itsestään ja mielipiteistään, jolla ei ole yli 50%:n aitoa kannatusta äänestysvaltaisessa väestössä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Populistista on kaikki semmoinen, missä pyritään saamaan suosiota puhumalla sitä mitä ihmiset haluavat kuulla. Tyypillisesti pidetään meteliä asioista, joihin monet ovat tyytymättömiä, vaikkei mitään käytännössä toimivaa parannusehdotusta ole esittää. Politiikan kentällä käytännössä populistisia ovat pienimmät puolueet, jotka eivät joudu vastaamaan huutoonsa. SMP kuoli saatuaan niin paljon ääniä, että joutui hallitukseen. Nyt samat tyypit pyörittävät Perussuomalaisia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Populistista on kaikki semmoinen, missä pyritään saamaan suosiota puhumalla sitä mitä ihmiset haluavat kuulla. Tyypillisesti pidetään meteliä asioista, joihin monet ovat tyytymättömiä, vaikkei mitään käytännössä toimivaa parannusehdotusta ole esittää. Politiikan kentällä käytännössä populistisia ovat pienimmät puolueet, jotka eivät joudu vastaamaan huutoonsa. SMP kuoli saatuaan niin paljon ääniä, että joutui hallitukseen. Nyt samat tyypit pyörittävät Perussuomalaisia.

Vastustan - voimakkaasti!

Mies, joka ehtoiselle emännällenikin hävisi shakissa Lappeenrannan lennonjohtotornissa yölentoni aikana, oli (ainakin sittemmin Siilinjärvellä) SMP:n miehiä. Politiikastaan en tiedä enkä puhu mitään, mutta jo "ovensuusta" löytyi edesmennyt Eino "ropelikorva" Poutiainen, jota EN VOI kuin kunnioittaa!

Hän on AINOA tietämäni poliitikko, jonka olen itse teossa - rysän päältä - tavannut TEKEMÄSSÄ jotakin sotainvaliTien hyväksi - ei vain puhumassa. Ostin (vuosia sitten) Joensuun torilta Eino Poutiaisen auton konepellin päälle levitetyltä huovalta (ei ollut sillä kertaa liikkeellä mopeTilla) sotainvalidiarpoja eräänä aamuna ani varhain. Sai kai Einokin provisionsa, mutta olipa toisaalta tällä ahkeralla pirttipienviljelijällä monta suutakin ruokittavana. EP ei vain saarnannut, vaan ilmeisesti eli myös saarnaamallaan tavalla.

JOS malttaa lukea sieltä Scriptasta Halla-Ahon kirjoituksia (niitä on pitkälti yli 200), niin kyllä siellä parannusehdotuksiakin on.

Mitä taas todelliseen asiaan tulee, niin jos 3-4% porukasta on epäiltynä viidenneksestä...neljänneksestä kaikista raiskauksista, niin matemaattisesti ottaen MUUT edelleen syyllistyvät suurimpaan osaan, MUTTA haluaisinpa olla katsomassa, kun tämän kirjoituksen aiheuttanut selvittää raiskauksen uhreille, että on vaikeaa nähdä viidenneksen tai neljänneksen väheneminen raiskauksissa todellisena asiana.

Suomessa - onneksi vielä - vähemmistö naisista joutuu raiskauksen uhreiksi, mutta minä en ainakaan haluaisi olla estradilla selittämässä, MIKSI niitä tarvitaan 20...25% yli "alkuperäissuomalaiskiintiön", kun jokainen niistäkin on liikaa.

Saattaisi olla kovin epäpopulistinen puheen paikka, ne raiskausten uhrit kun todellakaan tuskin haluaisivat kuulla perusteluja "lisäraiskauksille".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastustan - voimakkaasti!

Mies, joka ehtoiselle emännällenikin hävisi shakissa Lappeenrannan lennonjohtotornissa yölentoni aikana, oli (ainakin sittemmin Siilinjärvellä) SMP:n miehiä. Politiikastaan en tiedä enkä puhu mitään, mutta jo "ovensuusta" löytyi edesmennyt Eino "ropelikorva" Poutiainen, jota EN VOI kuin kunnioittaa!

Minkä sanomani tulkitsit SMP:läisten mollaamiseksi? Kyllä noilla räväköillä oppositiopuolueilla paikkansa on politiikassa, ja niissä on fiksujakin mukana. Minäkin olen nykyhallituksen aikana alkanut suorastaan arvostaa Timo Soinia, joka huutaa suureen ääneen julki, mistä touhussa on oikeasti kyse. Mutta ei pidä luulla, että äänekkäällä oppositiolla on vastaukset. Heillä on vaan kuuluvat kysymykset. SMP:lle kävi juuri niinkuin sanoin. He uhosivat pistävänsä asiat kuntoon, jos pääsevät päättämään. Sitten he pääsivät päättämään, ja siinä meni uskottavuus.

Pakolaisvastaisuudella ratsastaminen on tätä äänekkään vähemmistön toimintaa. Ja toivottavasti pysyy sellaisena. Jos se porukka kasvaa enemmistöksi, silloin alkaa veri lentää. Tämäkin vaara on aina olemassa, jos tulee vaikeat ajat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.