Kirjoitettu Lokakuu 21, 2008 Ennenvanhaan Suomi oli hyvin turvallinen maa (ei se vieläkään ole kauhean turvaton). Muistan itse vielä elävästi ajan, jolloin kotoa saattoi lähteä ja jättää ovet auki. Kukaan ei tullut varkaisiin, vaikka täällä P-Kurjalassakin asui siihen aikaan paljon enemmän ja paljon köyhempiä ihmisiä kuin nykyisin (tosin valtaosa maaseudulla) . Se, että Joensuun torilla joku olisi käynyt kimppuun edes keskiyöllä, oli täysin tuntematonta. Niin ne ajat muuttuu. Itse tutkiskelin 60-luvun hesareita tuossa jokin aikaa sitten niin sielläkin uutiskynnys täyttyi tuohon aikaan polkupyörävarkaudesta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 22, 2008 Sanojen kieltäminen on tyhmää. Juuri siitä sanat saavat voiman loukata. Tuosta sanasta on nyt jo tullut ase, joten sitä ei voi käyttää kuin loukkaavassa merkityksessä. Ei vielä. Juurihan minä tässä ketjussa kerroin suorastaan arvostavani Soinia hänen tavastaan huutaa julki, mitä hallitus oikeasti tekee. Jos PS alkaisi saada tuommoista 20% kannatusta, niin sitten pelottaisi. Siinä puolueessa on niin paljon nyrjähtäneitä asenteita ja niin vähän järkeä. Eli Esan mielestä on väärää demokratiaa jos Perus suomalaiset saisivat 20% kannatuksen, silloinhan kansa on väärässä esan mielestä.Tälläisen kuvan Esan kirjoituksista saa mutta se siitä.Itse pidän kuitenkin suomen populistisenpana puolueena demareita,taas on vaalit ja kun vertaa sanojen ja tekojen välistä kuilua niin huh huh ja hyvänä kakkosena tulee vasemmistoliitto. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 22, 2008 Niin ne ajat muuttuu. Itse tutkiskelin 60-luvun hesareita tuossa jokin aikaa sitten niin sielläkin uutiskynnys täyttyi tuohon aikaan polkupyörävarkaudesta Vittorio De Sica teki siitä 40-luvun lopulla jopa elokuvan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 22, 2008 Vittorio De Sica teki siitä 40-luvun lopulla jopa elokuvan. Polkupyörävarkaudesta? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 22, 2008 Eli Esan mielestä on väärää demokratiaa jos Perus suomalaiset saisivat 20% kannatuksen, silloinhan kansa on väärässä esan mielestä.Tälläisen kuvan Esan kirjoituksista saa mutta se siitä.Itse pidän kuitenkin suomen populistisenpana puolueena demareita,taas on vaalit ja kun vertaa sanojen ja tekojen välistä kuilua niin huh huh ja hyvänä kakkosena tulee vasemmistoliitto. Demarien ongelmana ei suinkaan ole populismi vaan se, että on hel***** vaikeaa ylläpitää oppositiopolitiikkaa ja kritisoida hallitusta asioista, joita itse on pääministeripuolueena aikoinaan luonut tai aiheuttanut (toki yhdessä muiden hallituspuolueiden kanssa). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 22, 2008 Polkupyörävarkaudesta? ...ja vähän muustakin. http://kaymala.blogspot.com/2005/11/vittorio-de-sican-polkupyrvarkaan.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 22, 2008 Eli Esan mielestä on väärää demokratiaa jos Perus suomalaiset saisivat 20% kannatuksen, silloinhan kansa on väärässä esan mielestä.Tälläisen kuvan Esan kirjoituksista saa mutta se siitä. Ei se väärää demokratiaa ole. Ihan oikeaa demokratiaa sekin on, jos kansa valitsee itselleen poikkeuksellisen huonoja johtajia. On vaan kurjaa joutua kärsimään siitä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 23, 2008 Lipponen, Sorsa , liikanen rajamäki.......onhan sitä kyllä kärsitty Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 23, 2008 Luettelit osaavia valtiomiehiä. Vääriä johtajia on kahta lajia. On niitä, jotka ymmärtävät paljon asioiden hoitamisesta, mutta painottavat vaan politiikassaan omasta mielestä vääriä asioita, niinkuin minulle kokoomuslaiset. Ja sitten on niitä, jotka eivät ymmärrä paljon asioiden hoitamisesta, vaan osaavat ainoastaan arvostella asioiden hoitajia. Niinkuin perussuomalaiset. PS on ihan hyvä räväkkä pienpuolue oppositioon, mutta olisi aika onnetonta koko kansalle, jos heille annettaisiin äkkiä vastuu Suomen asioista päättämisestä. Siinä menee paljon persiilleen opetellessa. Tuskinpa Soinikaan haluaisi hallitukseen, koska varmasti fiksuna miehenä ymmärtää, että se olisi puolueen loppu, aivan kuten kävi PS:n edeltäjälle SMP:lle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 23, 2008 Ja sitten on niitä, jotka eivät ymmärrä paljon asioiden hoitamisesta, vaan osaavat ainoastaan arvostella asioiden hoitajia. Tuohan on ilmiselvä Jutta Urpilainen... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 23, 2008 Tuohan on ilmiselvä Jutta Urpilainen... Kyllä käy kyseinen rouva suorastaan sääliksi Jää aina isompiensa jalkoihin joka ikisessä väittelyssä ja muiden puoluejohtajien arvostus taitaa olla aika vähissä tätä kaunista nais ihmistä kohtaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 23, 2008 Kyllä käy kyseinen rouva suorastaan sääliksi Jää aina isompiensa jalkoihin joka ikisessä väittelyssä ja muiden puoluejohtajien arvostus taitaa olla aika vähissä tätä kaunista nais ihmistä kohtaan Hmmm... Nyt täytyy kyllä sanoa, että tuo "kaunis naisihminen" on kyllä minun mielestäni suorastaan luotaantyöntävä. Ei ehkä ulkonäkönsä puolesta, mutta eleet ja käytös Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 23, 2008 Ihan hyvinhän Jutta on järkeä puhunut, mitä minä olen nähnyt. Ennakko-odotuksia ei kyllä paljon ollut, kun en hänestä tiennyt mitään ennen puheenjohtajaksi valintaa. Jossain oli kuulema menettänyt malttinsa, mikä on kyllä iso virhe, mutta sitä väittelyä minä en nähnyt, niin enpä sitten tiedä asian todenperäisyydestä. Junioribuumi näyttää olevan menossa puolueissa. Eipä ole Jyrki-Boy enää yksin. Vähän kummallisena pidän tuota sitä taustaa vasten, että eduskuntavaalien suurimman puolueen puheenjohtajasta tulee nykyään jokseenkin automaattisesti pääministeri. Siinä hommassa ei kokemattomuus ole eduksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 23, 2008 Varsin kansaa kosiskelevia ovat olleet Juttatytön puheet tähän asti. Mikään, mitä hallitus tekee, ei kelpaa. Mutta populismiahan ei tuollainen käytös tietenkään ole, koska kyse on SDP:stä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 23, 2008 Ainahan oppositiopolitiikka on hieman populistista suurillakin puolueilla. Niin oli Keskustalla ja Kokoomuksellakin oppositiossa. Kokoomuksella se tosin on jäänyt päälle hallituspuolueenakin, ainakin Zyscowiczilla ja Sasilla, eduskunnan pahimmilla välihuutajilla. Opposition tehtävä on tuoda esiin hallituksen touhuista se puoli, mitä ei haluta kertoa. Tässä suhteessa kaikki oppositiopuolueet ovat samalla viivalla. Eroa on siinä, millä oppositiopuolueella on realistinen mahdollisuus muuttua hallituspuolueeksi ja millä ei. Isojen puolueiden kannattaa oppositiossakin ollessaan huomioida, että joutuvat luultavasti jonain päivänä hallituksesta käsin vastaamaan oppositiohuuteluistaan. Pienpuolueet pelaavat siltä kantilta, etteivät koskaan joudu vastuuseen sanomisistaan. Siksi ne voivat olla räväkämpiä. Normaalioloissa kansan suuri enemmistö ei lämpene radikaaleille, mutta olojen huonontuessa riski kasvaa, koska halutaan muutosta. Kansan muisti on lyhyt ja typeryys pohjaton, joten samat virheet tehdään aina uudestaan, jos aika on niille otollinen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 23, 2008 Kyllä käy kyseinen rouva suorastaan sääliksi Jää aina isompiensa jalkoihin joka ikisessä väittelyssä ja muiden puoluejohtajien arvostus taitaa olla aika vähissä tätä kaunista nais ihmistä kohtaan He voisivat itse saada tästä Urpilaisen kokemattomuudesta pisteet kotiin..., mutta kun ei. Sortuvat tomppelit "tytöttelemään" ja se jos mikä osoittaa suurta sivistymättömyyttä (ikä- ja sukupuolirasismia). Koko politiikan arvostus tästä vain kärsii kyseisten puoluejohtajien lisäksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 23, 2008 Normaalioloissa kansan suuri enemmistö ei lämpene radikaaleille, mutta olojen huonontuessa riski kasvaa, koska halutaan muutosta. Olisikohan mahdollisesti päässeet olot huonontumaan...? Ja JOS, niin mitäköhän puolueita niitä on ollut hoitanamassa 10...20 viimeisintä vuotta? Mahtaako joku muistaa, mitkä (SAMAT) puolueet olivat vallassa edellisen laman aikana? Onko kohtuutonta olettaa, että edes jokin joukko äänestäjiä todellakin haluaisi muutoksen...? NYKYpolitiikalla ainakin varmistetaan se, että saadaan lisää maahanmuuttajia. SIINÄ ei ole mitään pahaa eikä tuomittavaa, JOS niille on käyttöä, ovat hyödyllisiä ja nettoveronmaksajia - EDES viiden vuoden aktiivisen kotouttamisen seurauksena. Ovatkohanpa vaan??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 23, 2008 Mahtaako joku muistaa, mitkä (SAMAT) puolueet olivat vallassa edellisen laman aikana? Onko kohtuutonta olettaa, että edes jokin joukko äänestäjiä todellakin haluaisi muutoksen...? Niin, samat Keskusta ja Kokoomus silloin olivat hallituksessa, ja se ei ole kyllä kaunis muisto. Huonosti hoidettiin asíat ja paljon enemmän kärsittiin kuin olisi tarvinnut. Mutta eiköhän SMP olisi pannut asiat vielä pahemmin sekaisin. Kyllä nämä ovat nimenomaan niitä tilanteita, missä tarvitaan kokemusta ja maltillista politiikkaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 23, 2008 Niin, samat Keskusta ja Kokoomus silloin olivat hallituksessa, ja se ei ole kyllä kaunis muisto. Huonosti hoidettiin asíat ja paljon enemmän kärsittiin kuin olisi tarvinnut. Mutta eiköhän SMP olisi pannut asiat vielä pahemmin sekaisin. Kyllä nämä ovat nimenomaan niitä tilanteita, missä tarvitaan kokemusta ja maltillista politiikkaa. Kun kolmas... viides lama joskus iskee, ehkä lainaamani kirjoittajakin on valmis (ikäännyttyään) kokeilemaan jotakin raikkaampaa vaihtoehtoa. Tai sitten ei. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 23, 2008 Takaisin alkuperäiseen kysymykseen: Kyllä, olen rasisti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 23, 2008 Takaisin alkuperäiseen kysymykseen: Kyllä, olen rasisti. Kuulut siis melkein suomalaisten enemmistöön: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Joka+toinen+suomalainen+pit%C3%A4%C3%A4+maahanmuuton+kasvua+kielteisen%C3%A4/1135240475071 (sorry pitkä linkki. En VIELÄKÄÄN osaa lyhentää niitä ) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 23, 2008 Kuulut siis melkein suomalaisten enemmistöön: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Joka+toinen+suomalainen+pit%C3%A4%C3%A4+maahanmuuton+kasvua+kielteisen%C3%A4/1135240475071 (sorry pitkä linkki. En VIELÄKÄÄN osaa lyhentää niitä ) "15 vuoden kuluttua Helsingin asukkaista maahanmuuttajia on arvioiden mukaan joka neljäs. Tällä hetkellä joka kymmenes helsinkiläinen on maahanmuuttaja. " Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 24, 2008 (sorry pitkä linkki. En VIELÄKÄÄN osaa lyhentää niitä ) Lyhyt oppimäärä [url=http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Joka+toinen+suomalainen+pit%C3%A4%C3%A4+maahanmuuton+kasvua+kielteisen%C3%A4/1135240475071] Linkkiteksti [/url] Eli laitat linkin url-tagien sisään siten, että linkki tulee ensimmäisen, eli aloittavan url-hakasulkulaatikon sisään erotettuna = merkillä url-tekstistä. Linkkiteksti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 24, 2008 Rasismista Minä näin ensimmäisen neekerin Helsingin olympialaisissa vuonna 1952. Se oli jännittävä ja myönteinen kokemus. On olemassa muitakin ihmisiä kuin valkoihoiset. Myöhemmin herkimmässä nuoruudessani seikkailin maailman merillä. Kävin Etelä-Afrikassa aparteheidin aikana. Kävin myös Lagosissa, Harlemissa ja Chittagongissa. Tajusin, että ihonväri voi olla vakava ongelma. Paljon myöhemmin tänä päivänä, kun takanani on toistasaataa maata, suhtaudun erillaisuuteen varauksellisesti. Sen ehkä aiheuttaa vietti pysyä hengissä. En voi sille mitään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 24, 2008 Sopinee tänne http://crap.fi/?i=6669 kuten myös http://crap.fi/?i=5623 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla