Chris Sutter

Malaysia B.777-200 Tailstrike Zürichissä eilen

16 viestiä aiheessa

Heippa!

 

Eilen tapahtui tuo vahinko Zürichissä.

 

www.airliners.de/community/forum/viewtopic.php?topic=18925&forum=1&3

 

Kone piti sen jälkeen takaisin tulla ja on nyt SR Technics luonna.

 

Voi lentäjä ressu!

 

Chris

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liekö koneen lastauksessa ollut jotain vikaa kun tuollain on tehnyt, vai mitäköhän on tapahtunut ???

Ilmeisesti nousussa tuo tapahtunut, voi matkustajat hieman ihmetellä jyrkempää nousukulmaa. Saatikka kippareiden ajatukset huomatessaan että nyt kippaa.

Onkohan tuo itsestään kipannut takaisin pyörilleen vai mitenköhän se asia on hoidettu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liekö koneen lastauksessa ollut jotain vikaa kun tuollain on tehnyt, vai mitäköhän on tapahtunut ???

Ilmeisesti nousussa tuo tapahtunut, voi matkustajat hieman ihmetellä jyrkempää nousukulmaa. Saatikka kippareiden ajatukset huomatessaan että nyt kippaa.

Onkohan tuo itsestään kipannut takaisin pyörilleen vai mitenköhän se asia on hoidettu?

 

Yleensä kun tailstrike tapahtuu lentoonlähdössä on konetta alettu "rotatoimaan" liian pienellä nopeudella, eli ei tuon pitäisi kippaukselta tuntua. Paljonkohan noidenkin vaurioiden korjaus maksaa, ja minkälaista saarnaa on PICille luvassa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On meinaan aika nopia lentoonlähtö jos noin lyhyeltä pätkältä nousee ;)

 

Näyttää kyllä minusta ihan laskulta, on vieläpä sen näköinen kuva, että kiitotien pää on siellä ihan just ulkopuolella.

Kiitotiessäkin tuossa kohtaa kovasti kumea tarraantunut.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mites nuo siivet on taipuneet ylöspäin ikäänkuin ilmassa ollessaan, vaikka kone on ilmeisesti jo paikallaan tuossa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mihinkähän tuo kuva on hävinny, olisi paremmin voinut kuvaa tarkastella. Itse en Saksaa lueskele, mutta sanotaankohan noissa teksteissä jotain erikoista?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minulla toimi silleen että katsoin sen "Bandwith exceeded"-kuvan ominaisuudet ja siitä Ominaisuudet-ikkunasta copy-pastetin sen originaalikuvan linkin selaimen osoiteriville.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sami.

Se oli lähdössä,Kuala-Lumpuriin.

Kiitotie on 3700m.

Luulisin nousu oli liian kova ,tai rahti huonosti paikkalla jne.?

 

Tieto siitä ei ole vielä varma!

Luulot vain siellä voi lukea.

 

Terveiset Zürichistä

 

Chris

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli siis tässä:

 

http://img.photobucket.com/albums/v325/thomasluethi/DSCF1385.jpg

 

http://img.photobucket.com/albums/v325/thomasluethi/DSCF1386.jpg

 

Jos ei suorasta linkistä toimi, niin kopioi - liitä uuden ikkunan osoiteriville.

 

Ei toimi millään tavalla ainakaan juuri nyt, bwe.gif tulee kaikilla tavoilla.

 

<flame>

Harmittavaa kun joku jakaa kuvia tuollaisesta nyhväysilmaispalvelusta. ;)

</flame>

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuvat toimii, karun näköinen on.

 

Mahdollisia syitä ? :

 

- virhe loadsheetissä -> väärät nopeudet ja/tai väärä trimmiasetus (eli %MAC väärin -> lastattu eri tavalla kuin ilmoitettu)

- rotaatio alinopeudella

- liian nopea rotaatio

 

Itse veikkaan syyksi ensimmäistä. Tuossa toisessa kuvassa näkyy kun perse on maassa kokonaan ja kone hädin tuskin ilmassa. Jos rotaatio olisi vain liian nopea, kone olisi kyllä reilummin ilmassa. Varmaan alinopeudella rotaatio. Laipatkin näyttäis olevan alhaalla, joten varmaan "loadsheet-ongelma"...

 

Tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään