Guest Masa

Pitkäaikaispysäköinti EFHK:lla

11 viestiä aiheessa

Tarvitsen apua seuraavassa asiassa:

Olettakaamme matkustaja A, jonka pitää matkustaa kolmeksi päiväksi poies kotoa lentsikalla. Matkustaja A asuu sellaisella etäisyydellä Seutulasta, että taksikyyti maksaa 30 eukkoo per sivu. Eli matkustaja A joutuisi maksamaan yhteensä 60 euroa taksikyydeistä.

Matkustaja A on suht varakas (steady job) ja on onnistunut hankkimaan henkilöauton (3-litraanen bemari).

Kuinka paljon matkustaja A joutuisi maksamaan pysäköinnistä EFHK:lla, jos hän menisi kentälle omalla autollaan, parkkeeraisi sen jollekin pitkäaikaispysäköintiin osoitetulle parkkipaikalle?

Entä kuinka paljon ylimääräistä aikaa matkustaja A:n pitäisi varata itselleen tuon pysäköintiasian vuoksi kentälle mennessään?

Matkustajat B ja C menevät taksilla kun ne asuu Espoossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos matkaaja A on suht varakas, ei hänen kannata kanniskella autonavaimia lomamatkan ajan käsimatkatavaroissa eikä raahata matkalaukkuaan pitkää matkaa lomaparkkiin saakka. Jos hän valitsee businessparkin, ei kävelymatka ole kovin pitkä, mutta hinta on sitten kutakuinkin sama kuin kuin edestakaisin taksilla. Jos hän valitsee taksin, pääsee hän suoraan terminaalin ovelle eikä tarvitse nostella laukkuja autoon/autosta itse. Takastulomatkalla taksiin ei taaskaan ole pitkä matka ja saattaapi päästä vaikka minun takapenkilleni nauttimaan taksimatkan mukavuudesta.  ::)

Toisaalta.. jos mulla olis bemari niin kyllä mäkin sillä mielelläni ajelisin.. ja taksia saa aina odottaa ja jos käy niin harvinaisesti että taksi on ajallaan, mutta sinä et, joudut maksamaan enemmän  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaihtoehto a) Suht varakas matkustaja A vetää kohdepaikan aulabaarissa puolessa tunnissa viskiä 30€ arvosta eli onko väliä? ;D

Vaihtoehto b) koska matkustaja A on suht varakas niin hänen täytyy asua Espoossa eli pääsee kimppakyydillä B:n ja C:n kanssa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mää oon käyttänynnä Lentoparkkia, sieltä kun saa SIL:läiset alennusta :thmbup:

Tosin matkaan ilmaisella linja-autolla menee noin 5 min. parkista kentälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

P3:sesta pääsee tunnelia pitkin kotimaan terminaaliin josta pääsee ulkomaan terminaaliin. Vähän matkaa kävelyä mutta tulee halvemmaksi kuin P2 tai P1.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset infoista ja linkistä erityisesti.

Mikko J ja Sami, tuskin koskaan tulette nousemaan sieltä persaukisuuden alhosta  :o :o jos että ymmärrä, että rahaa tuhlaamalla harvoin tullaan ja vielä harvemmin pysytään varakkaana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olin kesällä kesätöissä Jumbossa ja kuulin sellaisen huhun, että ihimiset parkkeeroivat autonsa Jumbon ilmaiseen parkkihalliin ja lähtevät bussilla kentälle ja sieltä etelän lämpöön.  Ja sen ajan mitä itse olin nii kiinnitin huomiota ja kyllä siellä tietyt autot saattoivat lojua pitempääkin ::)

- Oliver

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Annetun profiilin perusteella hlö A on joko a) ns "mu**ku tai b) tehostaa itseään mielellään ulkoisella substanssilla, olettaen sen kasvattavan omaa arvoaan muiden silmissä. Oli kyseessä sitten a) tai b), ei kumpaankaan sovi astuminen sisään tai ulos bussista, oli syy mikä tahansa. Ainakaan näkyvästi.

Täten ehtotetaan seuraavaa:

a) Biimeri parkkiin VIP-paikoille, ja kuski odottaa kolme päivää ja kolme yötä

b) otetaan taksi

c) ei ehdoteta kimppakyytejä B:n ja C:n kanssa (köyhää...)

d) jos kuitenkin viedään pitkäaikaisparkkiin, mukaan alkon paperipussi jonka voi vetää päähän ettei B ja C tunnista kun astutaan bussista pois..

Toivottavasti olin avuksi.

Perään hymiö:  ;) (toim huom:"älä ota sitä vakavasti")

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset infoista ja linkistä erityisesti.

Mikko J ja Sami, tuskin koskaan tulette nousemaan sieltä persaukisuuden alhosta  :o :o jos että ymmärrä, että rahaa tuhlaamalla harvoin tullaan ja vielä harvemmin pysytään varakkaana.

Mistä päättelit että olemme persaukisuuden alhossa? Siitäkö ettei minulla ole bemaria?  :o :o

Säästeliäisyys lienee hyve, pihiys pahe ja minä osaan säästää rahaa (ainoana tässä perheessä), mutta lomamatkoilla en turhaan pihtaile. Ainakin täältä vantaalta menisin helppoutensa taksia kentälle taksilla, mutta se ei toisaalta maksa täältä 30€ suuntaansa.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeesjees, eiköhän se asia selvinnyt jo, joten joutaa lukkoon, kun saa olla yhtenään poistamassa kaikenmaailman leukailuja ohi aiheen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.