Janne Matilainen

Analyytikoita Suomessa?

7 viestiä aiheessa

Joskus on tullut katseltua mm. BBC:n "pisnis"uutisia ja silloin tällöin, kun aiheena on ilmailuteollisuus yms., on usein haastateltavana "airline analyst" tyyppinen henkilö. Mahtaako Suomesta löytyä näitä ilmailuteollisuuteen tai lentoyhtiöihin erikoistuneita analyytikkoja? Tai tiedättekö ketään jolla olisi esim. aerospace MBA -tutkinto tai millaisissa tehtävissä ko. henkilö toimii? Mm. Aviation Week & Space Technology lehdessä on mainoksia koskien alan koulutusta, useimmiten kyllä USA:ssa tai UK:ssa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Taitaa olla Suomen ilmailumarkkinat sen verran pienet, että ei pahemmin löydy. Kyllä varmaan löytyy konsultoivassa roolissa, mutta ei niinkään median puristuksessa, kuten Pohjois-Amerikassa ja Önglannissä. Itse olen harkinnut kyseistä koulutusta mahdollisesti tulevaisuudessa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

-Itse olen harkinnut kyseistä koulutusta mahdollisesti tulevaisuudessa :)

Tarkoitatko aviation management trainingia? Tällä hetkellä Australiassa on yksi suomalainen kaveri opsikelemassa tällaista 3-vuotista tutkintoa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Tuo "aviation management training" on aika laaja käsite, mutta aikomus on opiskella puhtaasti teoreettistä business puolta tulevaisuudessa jatkokoulutuksen / syventävien opintojen muodossa. En tarvitse mitään BBA-tutkintoa siitä, koska sellainen jo löytyy. Kun olin Concordia Universityssä vaihto-opiskelemassa, niin juttelin muutaman kaverin kanssa, jotka olivat suorittamassa Aviation MBA-tutkintoa. Vaatii vankan kokemuksen esimiestasolla ja luonnollisesti ilmailualalta. Eipä juuri tuota, mutta antoi sopivasti kipinää ajatella mahdollisuuksia tältä puolelta. Onhan niitä vaihtoehtoja, kun ei ole vielä täysin iällä pilattu :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyyköhän esim. Finnairin tai Bluen puolelta henkilöitä joilla olisi aviation MBA tms. tutkinto? Mitenkähän on tuon Bluen laita, että minkä verran siellä voi managementti "säätää" itsenäisesti yhtiön toimintoja vai tuleeko kaikki isot linjaukset SAS:n taholta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi,

Koska Blue1 on tytäryhtiö The SAS Group:lle, niin päätäntävaltaa on monessa asiassa aika vähän. vrt. esim ympäristöasiat.

Tuosta Aviation-MBA tutkinnosta en ainakaan minä osaa sanoa mitään Finnairin osalta, mutta tuon tutkinnon suorittaneita löytyy maailman suurimmissa lentoyhtiöissä, kuten esim. Lufthansa & BA Euroopassa. Eihän tuota tutkintoa oikeastaan suorita muut kuin lentoyhtiön tulevaisuuden johtajat / työntekijät joissa nähdään suurta potentiaalia.

Tuosta näkee lentoyhtiöt, jotka kuuluvat Concordian & JMSB:n alumniin:

http://johnmolson.concordia.ca/amba/aviationmanagement/employment.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään