Guest FOBA

Uusi 22" näyttö hakusessa alle 300€

14 viestiä aiheessa

Morjensta morjens,

Olen tässä katsellut uutta näyttöä jo pidemmän aikaa netin välityksellä. Hankaluutena on löytää kunnon vertailuja ja arvosteluja näytöistä. Niitä löytyy kyllä mutta ei oikein hyviä sellaisia (omasta mielestäni). Näyttö on luonnollisesti pääasiassa kovaan pelikäyttöön ja normaaliin päivittäiseen käyttöön.

Eli hakusessa on tosiaan alle 300€ hintaluokassa 22" näyttö. Vertailussa on ollut pääasiassa Samsungin sekä LG:n näyttöjä, joista olen hakenu muutamaa vertailtavaa mallia. "Loppusuoralle" olen katsellut:

Samsung

2232BW

2243BW

2253BW

LG

W2261V-PF (tulossa myyntiin marraskuun alussa),

L226WU-PF

L227WT-PF

Onko teillä kokemusta näistä näytöistä ja mistä päästä lähtisitte tätä "onkelmaa" purkamaan? Ilmeisesti nuo kaikki on suhteellisen samoilla viivoilla, mutta jostakin täytyisi purkaa vaihtoehtoja pois. Toki jos jollakin on heittää vaihtoehdoiksi vielä jotain laadukkaita näyttöjä niin otetaan vastaan! Eritoten BenQ:n ja Eizon näytöistä pelikäytössä olisi kiva kuulla mielipiteitä ja näkemyksiä. Mutta vaikeata tämä tuntuu olevan kun vaihtoehtoja on aivan älyttömän paljon  :-\

Toivottavasti tästä on hyötyä muillekkin, jotka mahd. näyttöä ovat katselemassa tässä hintaluokassa.

Terveisin,

-Foba-

EDIT: Kävin vilasemassa Eizon 2201WSE näyttöä mikä vaikutti äärimmäisen laadukkaalta ja hyvältä näytöltä, kuinkahan pelikäytössä toimii? Kenellekään kokemuksia tuosta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä hommasin juuri tuommoisen S2201WSE:n. En ole katunut! Paneeli on tehty jollain eri tekniikalla kuin vanha littuni kun katselukulmat ovat heikommat , mutta ei se ole normikäytössä häirinnyt. Lähinnä huomaa jos kääntää näytön pystyyn.

-En peli- ja leffkäytössä ole mitään ongelmaa huomannut, ettei toimisi jopa paremmin kuin vanha.

-Kuvanlaatu tuntuu paremmalta kuin tuossa vanhassa 17" litussa.

Minulla oli pääasiallisin syy Eizon valintaan loistava jalusta: sitä saa käännellä ja väännellä mielin määrin. Useimmat 22" ja samanhintaisista 24" näytöistä olivat kiinteällä jalustalla mikä on minulle ehdoton nono.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on itselläni käytössä Viewsonicin 22" ja sitten Acerin 22" jonka nappasin tuossa vloppuna savonlinna reissulta mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä hommasin juuri tuommoisen S2201WSE:n. En ole katunut! Paneeli on tehty jollain eri tekniikalla kuin vanha littuni kun katselukulmat ovat heikommat , mutta ei se ole normikäytössä häirinnyt. Lähinnä huomaa jos kääntää näytön pystyyn.

-En peli- ja leffkäytössä ole mitään ongelmaa huomannut, ettei toimisi jopa paremmin kuin vanha.

-Kuvanlaatu tuntuu paremmalta kuin tuossa vanhassa 17" litussa.

Minulla oli pääasiallisin syy Eizon valintaan loistava jalusta: sitä saa käännellä ja väännellä mielin määrin. Useimmat 22" ja samanhintaisista 24" näytöistä olivat kiinteällä jalustalla mikä on minulle ehdoton nono.

Juu, tuo jalusta oli loistava homma tuossa Eizossa koska omalla pöydälläni tuo näyttötaso on alempana kun pöytätaso niin olisi äärimmäisen tärkeää, että näyttöä saisi veivattua juuri haluttuun korkeuteen/ asentoon :thmbup: Liekö tuo sitten jotain vanhempaa mallia kun noin "edullisesti" myyvät pois, vrt. esim. 2231WSE samalta valmistajalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, tuo jalusta oli loistava homma tuossa Eizossa koska omalla pöydälläni tuo näyttötaso on alempana kun pöytätaso niin olisi äärimmäisen tärkeää, että näyttöä saisi veivattua juuri haluttuun korkeuteen/ asentoon :thmbup: Liekö tuo sitten jotain vanhempaa mallia kun noin "edullisesti" myyvät pois, vrt. esim. 2231WSE samalta valmistajalta.

Minun työasento vaihtuu koko ajan niin näytönkin on syytä kulkea mukana.

Jaa että tämäkö halpa? Näkökulma sekin.  :laugh: Mun mielestä se oli kyllä tuhottoman kallis. Samalla hinnalla olis saanu jonkun 24" ruudun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä on tuon Samsungin 2232BW

Tähän asti olen pitänyt ko. vekottimesta. varsinkin kun edeltäjä oli 17" littu.

Koska tästä löytyy myös HDCP tuki, niin sain PS3:n kiinni.. ei tarvi aina olkkarin töllöä varata jos haluaa leffaa katsoa tai vaan pelata jotain.

Korkeussäätöä ei löydy.. kallistuu kylläkin.. mutta onneksi korkeuteen ei tarvi minun tilanteessa koskea.

Väritkin ovat miellyttävät mitä nyt hieman tarvi säätää mäkin omalla kalibrointi ohjelmalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa vakavasti miettiä ostaako resoltaan 1680*1050 vai nykyaikaisen 1080 HD "kelpoisen" näytön.  Samsungin 225 ja 226 näytöt ovat aivan kärkipäätä tuossa hintaluokassa, tosin tuolla vaatimattomammalla resolla. Ovat pärjänneet testeissä hyvin mutta ikää niillä on jo parisen vuotta, eli uudemmat saattavat olla parempia.

Älä kuitenkaan osta sonicviewejä tai acereita. BenQ on myös pärjännyt hyvin testeissä, itselläni ei siitä ole kokemuksia.

Niin ja ostipa minkä tahansa, se kannattaa liittää digittalisesti, ei VGA:n kautta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa vakavasti miettiä ostaako resoltaan 1680*1050 vai nykyaikaisen 1080 HD "kelpoisen" näytön.  Samsungin 225 ja 226 näytöt ovat aivan kärkipäätä tuossa hintaluokassa, tosin tuolla vaatimattomammalla resolla. Ovat pärjänneet testeissä hyvin mutta ikää niillä on jo parisen vuotta, eli uudemmat saattavat olla parempia.

Älä kuitenkaan osta sonicviewejä tai acereita. BenQ on myös pärjännyt hyvin testeissä, itselläni ei siitä ole kokemuksia.

Niin ja ostipa minkä tahansa, se kannattaa liittää digittalisesti, ei VGA:n kautta.

Budjetti on sen verran tiukka, että alle 300:n pitäisi päästä. Ikävä kyllä. Ehdottomasti lähtisin 1080- näyttöä metsästämään mutta hinnat ovat tällä hetkellä vielä sen verran korkeita, että ei persus kestä :-\

Samsungin näytöistä on ollu aivan älyttömästi palautetta ja keskusteluita/ arvosteluita, että paneeleissa on eroja (S-, C-paneelit), jotka osassa paneeleista tekee niistä melkeinpä käyttökelvottomia. Ei haluaisi lähteä paneeliarvontaan, että jos saakin kökköä käteen :thmbdn: Muuten kyllä Samsungin ottaisin.

Eli nyt tosiaan oon melkein noiden kahden vaiheilla;

Samsung 2232BW ja Eizo 2201WSE.

Pitää yrittää saada päätös huomiseks aikaseks niin pääsee ostoksille...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Työni puolesta olen ostanut noita samsun 225 ja 226 näyttöjä noin sata kappaletta ja niissä ei ole ollut laadullisia virheitä tai poikkeamia eikä ensimmäinenkään ole vioittunut. Joten melkoisella varmuudella sinäkin saat hyvän yksilön.

Minulla ei ole mitää suhteita tai siteitä ko. merkkiin, sen myyjään tai maahantuojaan tms. En myöskään ole kattavasti käynyt läpi kaikkia mahdollisia markkinoilla olevia vastaavia tuotteita. Kunhan nyt työn takia joutuu ostamaan mm. näyttöjä ja laiskana ihmisenä koittaa optimoida käytetyn ajan, säätämisen ja tuotteen hinta/laatusuhteen.

Tosin noilla alkaa olla jo ikää joten aivan varmasti uusista malleista löytyy parempia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, tuo jalusta oli loistava homma tuossa Eizossa koska omalla pöydälläni tuo näyttötaso on alempana kun pöytätaso niin olisi äärimmäisen tärkeää, että näyttöä saisi veivattua juuri haluttuun korkeuteen/ asentoon.

Tuli mieleen, että yksi vaihtoehtohan on hankkia vakiojalustan tilalle joku erillinen paremmilla säädöillä oleva jalka. Tämä onnistuu vain, jos näytön oman jalustan saa kokonaan irti ja takapaneelista löytyy VESA-standardin mukaiset kiinnikkeet. Minulla on käytössä Vogel's EFW 1130 jalusta jonka saa kiinnitettyä pöytälevyn reunaan ja seinälle. Säätövaraa on todella reilusti ja näyttöä on helppo siirrellä ja käännellä tarpeen mukaan. Oli melko kallis investointi (n. 130 euroa) mutta näin jälkeenpäin arvioiden ehdottomasti hintansa arvoinen. Ergonomia-asioissa ei kannata pihistellä. Jos tuollainen kiinnostaa mutta budjetti ei siihen heti veny, kannattaa ainakin näyttöä ostaessa varmistaa, että sen saa tarvittaessa kiinni johonkin vastaavaan telineeseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä on tuon Samsungin 2232BW

Tähän asti olen pitänyt ko. vekottimesta. varsinkin kun edeltäjä oli 17" littu.

Koska tästä löytyy myös HDCP tuki, niin sain PS3:n kiinni.. ei tarvi aina olkkarin töllöä varata jos haluaa leffaa katsoa tai vaan pelata jotain.

Korkeussäätöä ei löydy.. kallistuu kylläkin.. mutta onneksi korkeuteen ei tarvi minun tilanteessa koskea.

Väritkin ovat miellyttävät mitä nyt hieman tarvi säätää mäkin omalla kalibrointi ohjelmalla.

Kuinka pelatessa tuo Samsung? Mitään ongelmaa häntimisessä tms.? Koska pelaamiseen tuo pääasiassa tulee niin sitä pääasiassa mietin. Lisäksi, olisiko mahdollista Jani, että infoisit mulle mitat näytön alaosasta pöytään, että kuinka korkealle tuo näytön alalaita tulee? Olis vaan aivan loistava tieto tuo! :)

Kiitokset jo etukäteen!

-F-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan ookoo pelatessa, 2ms lukee teipissä näytön päällä.. menusta voi laittaa jonkun toiminnon päälle joka vielä muka parantaa tuota (tai saavuttaa tuon), itsellä se on pois päältä noin ihan muuten vaan. Häntimistä en ole havainnut.

huom. sitten sellanen juttu jos pleikalla pelaat, että näytön suhde on 16:10... elikkäs kuvasta leikkautuu reunoista sellanen päälle sentti pois.

itseäni se ei ole haitannut yhtään, mistään pelistä ei ole vielä menettänyt mitään informaatiota mitä mittareihin tms tulee.

PC puolella tuota ei tietenkään tapahdu koska niissä peleisä on paljon joustavammat resoluutiovalinnat.

Itse paneelin alareuna on 120mm korkeudella +/- millin heitto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ittellä on tämä HP:v220 monitoori....Tyytyväinen ja hyvt säädöt riittävä tarkkuus ja nopeus ja hyvät kaiuttimet mukana jos niitä kaipailee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin, käväsin eilen hakemassa sitten loppujen lopuksi Eizon S2201WSE:n. Voi lämpimästi suositella pojalta isälle :thmbup:

Pelatessa ei mitään suurempia onkelmia, ainahan sen huomaa, että LCD:llä pelaa, että se ruudunpäivitys ei aivan niin tarkkaa ja nopeaa ole kuin vanhalla kuvaputkella (omasta mielestäni). Mutta äärettömän hyvin ainakin omaan makuuni tällä näytöllä pärjää. Jalusta on aivan loistava! Näytön saa varmasti sellaiseen asentoon kun haluaa.

Suosittelen!

-Fobba-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään