Kirjoitettu Lokakuu 31, 2006 Ryanair uhkaa lähteä pois maasta; tällä kertaa Tanskasta, koska Tanskan liikenneministeriö aikoo kieltää lentokenttiä antamasta alennusta maksuista. Ryanair on saanut Tanskassa useiden vuosien ajan alennusta Esbjergin ja Århusin lentokentiltä. Ryanair tietysti paheksuu sitä, että "Tanska aikoo estää lentokenttien välisen vapaan kilpailun" http://www.travelnews.se/nyheter.asp?version=35501 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 2, 2006 Ryanairin Englannin sivuilla kerrotaan, että Ryanairin nettisivuilla, lippujen buukkaamisen ohessa, voi jatkossa samalla pelata bingoa, jonka järjestää pelifirma nimeltä jackpotjoy.com - ja vaikka tienata bingolla rahaa lentolippujen tai hotellien ostoon, jne. No, Air Ålandin nettisivuillahan on linkki PAF:in sivuille, joilla voi pelata mm. nettipokeria, joten ei tämä niin ainutlaatuinen uutinen ole. Sensijaan norjalaiset väittävät tanskalaiseen lähteeseen viitaten, että Ryanair aloittaisi bingonpeluun myös lentojen aikana v. 2007 puolessavälissä. Pilotit ehkä kuuluttaisivat bingonumerot "Ladies and Gentlemen, this is your Bingo Captain speaking, and the numbers are...." http://pub.tv2.no/nettavisen/na24/naeringsliv/article790482.ece Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 2, 2006 Sensijaan norjalaiset väittävät tanskalaiseen lähteeseen viitaten, että Ryanair aloittaisi bingonpeluun myös lentojen aikana v. 2007 puolessavälissä. Pilotit ehkä kuuluttaisivat bingonumerot Ryanairhan uutisoi muistaakseni vuosi takaperin, että heillä on tavoitteena jatkossa saada merkittävä osa liikevaihdosta juuri lennoilla tarjottavista lisäpalveluista, kuten uhkapeleistä. -Tero- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 2, 2006 FlyMe:n kuviot menevät entistäkin kiemuraisemmiksi. Nyt siis on kasassa yritysrypäs Fly Me Europe AB, Cognition A/S, Cognition Capital, Cognition Management, River Don Ltd ja Global Supply Systems ja niiden välisistä omistusuhteista ei enää pirukaan ota selvää. Lähteiden mukaan FlyMe:n meneillään olevalla osakeannilla yritetään saada kasaan 194 miljoonaa kruunua, ja John Porterin yhtiön puolikkaan ostoon menisi 82 miljoonaa kruunua. Siis osakkeenostajien rahaa kulkee yhtiöstä toiseen ilman, että kenelläkään olisi kokonaiskuvaa siitä, mitä tapahtuu. Tänään on viimeinen päivä FlyMe:n entisten osakkeenomistajien merkitä uusia osakkeita em. osakeannissa. Asiasta puhuvassa uutisessa kerrotaan vielä yksi henkilökohtaisessa konkurssissa olevan hra Ager-Hanssenin yhtiö, jota ei ole aikaisemmin mainittu: Cognition Ventures, jonka hallituksessa istuu FlyMe:n virallinen hallituksen puheenjohtaja Björn Olegård. Melko monimutkainen härdelli siis. Pörssianalyytikko käyttää harvinaisen kovaa kieltä ja sanoo suoraan, että jättäkää väliin FlyMe:n osakeanti. Yhtiö on tuottanut tähän mennessä pelkkää tappiota, mitään osakeantitakuita ei ole, mitään takuita yhtiön tulevaisuudesta ei ole, pörssiarvo yhteensä on paljon pienempi kuin tappiot, ja osakkeen kurssi on tällä hetkellä 65 äyriä eli euroissa 7 centtiä Saapas nähdä, miten käy...aikaisemmat osakeannit, yli puoli miljardia kruunua viimeisten kolmen vuoden aikana, ovat analyytikon mukaan aina menneet FlyMe:n tappioiden kattamiseen. Uusia reittejähän on luvattu avata ensi vuonna, mutta toteutuvatko suunnitelmat? http://www.e24.se/dynamiskt/borskommentarer/did_13981909.asp Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 2, 2006 Norwegianin lakko on perruntunut osapuolten löydettyä sovun mm. harjoittelijoiden käytöstä ja parista muustakin asiasta, mm. ruokatauoista. Sivuhuomautuksena todettakkon, että harjoittelijoista suurin osa on nyt ammattiliiton jäseniä. boarding.no Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 6, 2006 Raikku se jauhaa tulosta tasaisesti parantaen: RYANAIR ANNOUNCES RECORD HALF YEAR PROFITS - NET PROFIT RISES BY 39% TO €329M - TRAFFIC GROWS 23% TO 22m Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 8, 2006 Ryanairille taas kritiikkiä "ILMAISISTA" lipuista: http://news.scotsman.com/latest.cfm?id=1652732006 "Ilmaiset" liput tarjolla Suomessakin: Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 9, 2006 Ch-Aviation.ch: Air Berlin (AB/Berlin Tegel) is reportedly planning to add four B757-200s to its fleet shortly. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 10, 2006 Yhtiö lensi ensimmäisen lentonsa 8.7. Korfulle. Muihin kohteisiin kuuluvat mm. Bratislava, Köln ja Ateena. Kalustona on BAe 146 luchtzak EDIT A.netissä on kuva yhtiön koneesta : http://www.airliners.net/open.file/1071766/M/ Viime viikolla Centavia lopetti lentonsa ja tällä viikolla meni konkurssiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 13, 2006 The Jewish Chroniclen mukaan Ryanair suunnittelee aloittavansa ensi vuonna lennot Lontoosta Tel Aviviin Milanon kautta eli olisi ensimmäinen välilaskullinen lento. Reitillä kai aika korkeat hinnat ja hyvät käyttöasteet nykyään. http://www.thejc.com/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 13, 2006 FlyMen osakeanti tuotti 147 miljoonaa kruunua. Alkuperäinen tavoitehan oli 1,3 miljardia ja sitä pudotettiin 198 miljoonaan. Tavoitteesta jäätiin 47 miljoonaa. travelnews Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 14, 2006 Ryanair joutui taipumaan korvauksiin: http://www.abtn.co.uk/Ryanair_pays_stranded_passengers Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2006 AirAsia Amadeukseen: http://www.bangkokpost.com/Business/15Nov2006_biz53.php Amadeus deal to widen AirAsia's global reach The low-cost carrier (LCC) AirAsia yesterday signed an agreement to use the global reservation system of Amadeus. The pact provides access to a wider global market for Malaysia-based AirAsia, along with its affiliates Thai AirAsia, Indonesia AirAsia and Fly Asian Xpress. The group aimed to carry 18 million passengers next year, said Tony Fernandes, group chief executive of AirAsia Bhd. Many budget carriers have been reluctant to link up with global distribution network operators such as Amadeus and Galileo due to the high cost involved. But Amadeus said it had devised a new lower-cost system for budget carriers. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2006 Kaksi USAn halpalentoyhtiötä, Frontier ja AirTran ovat solmineet markkinointiyhteistyösopimuksen. Kyseessä ei ole ns. code-share, vaan yhtiöt myyvät paikkojen toistensa lennoille. aero-news Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 15, 2006 Sterlingin call centeriin Norjassa soitettiin aamulla perättömäksi havaittu pommiuhkapuhelu, joka koski Sterlingin lentoa Amsterdam-Oslo. Soittaja väitti, että koneessa istuu henkilö, joka räjäyttää koneen sen noustua ilmaan. Matkustajat poistettiin koneesta Schipholissa ja kone, matkatavarat plus matkustajat tarkastettiin uudelleen, mutta mitään ei löytynyt. Jo toinen perätön pommiuhkasoitto Sterlingille tänä vuonna, joka koski Osloon menevää konetta. http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=235844&cat=66 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2006 Airfrance-KLM aikoo pistää pystyyn oman halpiksensa. Aloitus on määrä olla ensi keväänä. tv4 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2006 Airfrance-KLM aikoo pistää pystyyn oman halpiksensa. Aloitus on määrä olla ensi keväänä. tv4 Jo toinen yritys KLM:lle: http://en.wikipedia.org/wiki/Buzz_%28airline%29 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2006 Lensihän tuo BUZZ EFHKllekin vuosituhannen alussa. Ihanan keltaiset koneet Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2006 Jo toinen yritys KLM:lle: http://en.wikipedia.org/wiki/Buzz_%28airline%29 Onhan Transaviakin halpis vaikka tuossa TV4-jutussa sitä sanotaan charteryhtiöksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2006 Airfrance-KLM aikoo pistää pystyyn oman halpiksensa. Aloitus on määrä olla ensi keväänä. tv4 Kyseessä taitaa olla enemmän charteryhtiö kuin halpalentoyhtiö. Perinteisten lentoyhtiöiden perustamat halpistytäryhtiöt eivät ole olleet varsinaisia menestyksiä. Charterliikenteen keskittäminen omalle yhtiölle on sen sijaan perusteltua, koska tällöin yhtiö ei kilpaile emon kanssa liikematkustuksesta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2006 Onhan Transaviakin halpis vaikka tuossa TV4-jutussa sitä sanotaan charteryhtiöksi. Transavia on sekä että. Lentää halpalentoja ollen samalla Hollannin suurin charter-yhtiö Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 17, 2006 FlyMe Swedenin toimitusjohtaja Fredrik Skanselid eroaa toimitusjohtajan pallilta.. Syynä ovat erimielisyydet emoyhtiö FlyMe Europen hallituksen ja johdon kanssa, erityisesti vime aikojen kauppojen tai niiden puuttumisen tiedottaminen. Skanselid oli yksi viidestä FlyMen perustajista. uudeksi toimitusjohtajaksi tulee FlyMe Europen konsernijohtaja Finn Thaulow. Skanselid jää yhtiöön , mutta hoitaa jatkossa lentojen operatiivisia asioita Skanseid sanoo flygtorgetin jutussa mm: "Jag har inte sympatiserat med de vida idéer om företagsförvärv man haft och inte heller den informationsspridning man haft. Jag vill inte bli sammankopplad med affärer och åtgärder som görs av styrelsen i FlyMe Europe. Flera frågor har skötts dåligt och FlyMe Sweden är alltför nära FlyMe Europe som har skött flera frågor dåligt." Jutun ydin on, että mies ei halua tulla mukaanvedetyksi FlyMe Europen hallituksen tekemiin kauppoihin ja toimenpiteisiin. flygtorget Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 21, 2006 FlyMen osakeanti tuotti 147 miljoonaa kruunua. Alkuperäinen tavoitehan oli 1,3 miljardia ja sitä pudotettiin 198 miljoonaan. Tavoitteesta jäätiin 47 miljoonaa. travelnews FlyMe:n osakeantia kritisoidaan edelleen mm. siitä syystä, että noin 11 % osakeannissa saaduista rahoista menee erilaisiin kuluihin mm. Cognition AB:lle ja "konsulttina" toimineelle tytäryhtiölle Cognition Managementille. Toisinsanoen rahaa menee mm. FlyMen:n omistajatahojen ja lakimiesten omiin taskuihin noin 15 miljoonaa kruunua, eikä tuo summa muuta kuin käväise FlyMen kassassa. No, sitä vartenhan herrat ovat niitä "konserniyhtiöitä" perustaneet, että ne voivat laskuttaa "konsulttitoiminnasta". Cognition-firmoilla on muuten virallinen osoite Norjan puolella, jotta Ruotsin kruununvouti ei pääsisi kuittamaan Ager-Hanssenin verovelkoja. http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=147&a=309111 Jo hieman aikaisemmin FlyMe on saanut Tukholman pörssiltä varoituksen virheellisestä/puutteellisesta tiedotuksesta syyskuussa ilmoitetun, sittemmin peruuntuneen Astraeus-lentoyhtiön "ostamisen" takia, ja nyt ihmetellään mm. sitä, miksi FlyMe ei ole itse tiedottanut FlyMe Swedenin johtajan Skanselidin erosta, mikä pörssilistatun yhtiön kuuluisi tehdä. Pakko on hieman ihmetellä sitä, että vanhat ja osin myös uudetkin osakkeenomistajat jaksavat edelleen pumpata rahaa yhtiöön, jonka johto on osallisena erilaisissa skandaalinpoikasissa ja joka ei ole tuottanut voittoa kertaakaan. Mutta tietysti on jokaisen oma asia, mihin rahansa pistää. (Flygtorget.se) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 28, 2006 Airfrance-KLM aikoo pistää pystyyn oman halpiksensa. Aloitus on määrä olla ensi keväänä. tv4 Uudesta yhtiöstä tulee totta. Yhtiö lentää reittiliikennettä kymmeneen Välimeren kohteeseen kesään 2007 mennessä. Yhtiötä markkinoidaan Transavian nimellä. luchtzak Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 30, 2006 Germanwings lopettaa lennot Oslosta ja vetäytyy samalla koko Norjasta. Syyksi kerrotaan mm. konepula ja laajeneminen muilla markkinoilla. boarding.no Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla