Sami Puro

Lentoyhtiöuutisia - Halpalentoyhtiöt

1 604 viestiä aiheessa

Tuossa käyttöasteessa on se juttu huomioitava, kun kyseessä on halpalentoyhtiö, että ne viimeiset tyhjille jäävät paikat ovat juuri ne paikat, mistä maksetaan parhaiten. Sama tilannehan on myös reittilentoyhtiöillä, mutta halpiksilla se kärjistyy huomattavasti enemmän vielä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No voi vide...

 

Kölnissähän on nyt sitten mentävä käymään, kun se vielä on Germanwingssillä mahdollista.

 

Onhan tuo aina testaamista noillakin reittein suhteen. Toisaalta Gewi on avannut uuden hubin Dortmundiin, josta lentoja useisiin kohteisiin.

 

Ja onhan se niin, että tuon homman täytyy kannattaa. Niinhän se menee !

 

-Jukka :D

 

Eli, oletettavasti lentävät lokakuun loppuun tuota linjaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieman vaikuttaa siltä, että Helsinkiin on liian pitkä lentomatka Germanwingsille. Aika moni muukin peruttu kohde on enemmän kuin 1,5-2 tunnin päässä lähtöpaikasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huhu väittää Germanwingsin lopettavan Köln - Helsinki -reitin, viimeinen lento olisi 26.10.2007.  :thmbdn:

 

No nyt on tieto lehdissäkin ja kommentti tiedotuspäälliköltä:

 

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Germanwings+lopettaa+lentonsa+Suomeen/1135229690873

 

"Siirrämme Suomeen lentäneet koneet muille reiteille, missä niiden käyttö on järkevämpää."

 

Yhtiö ei tiedottanut lentojen lopettamisesta julkisuuteen tai asiakkailleen millään tavalla. Helsingin Sanomat sai tiedon perutuista lennoista matkustajilta, jotka olivat varanneet lentoja marras- ja tammikuuksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieman vaikuttaa siltä, että Helsinkiin on liian pitkä lentomatka Germanwingsille. Aika moni muukin peruttu kohde on enemmän kuin 1,5-2 tunnin päässä lähtöpaikasta.

 

Tere,

 

Varmaan johtuu osittain siitä, että heidän miehistöt lentävät pääsääntöisesti 4 legiä / työvuoro. Ja jos siellä on noinkin pitkiä legejä joukossa, niin eivät ehdi hoitaa tuolla nykysysteemillä sitä hommaa. Mutta varmaan käyttöaste painaa enemmän siellä.

 

Heillähän ei käsittääkseni ole yöpyviä lainkaan. Poikkeuksen tekee esim Turkin lennot Stugusta, joihin lähtevät ennen puolta yötä ja palaavat heti 0600 jälkeen.

 

-Jukka :)

 

Eli lippujen pitäisi maksaa jonkin verran enemmän noilla käyttöasteilla, että homma toimisi täysin voitolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Porvoon kentän puolestapuhujat saavat tästä varmaan lisää vauhtia, kun "Tarvitaan uusi lentokenttä, että halpalentoyhtiöt saadaan houkuteltua Suomeen".

 

Todellisuus on kuitenkin se, että Suomi pitäisi siirtää lähemmäksi Keski-Eurooppaa, että halpalentoyhtiöitä tulisi tänne yhtään lisää. Ei siinä yksi uusi lentokenttä auta yhtään mitään.

Jos samalla kalustolla ehtii tehdä Keski-Euroopan lyhyillä reiteillä 2-3 kertaa enemmän lentoja siinä ajassa mitä Helsingin visiittiin menee, ei siinä auta edes 100% täyttöaste tai ilmaiset maapalvelut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Porvoon kentän puolestapuhujat saavat tästä varmaan lisää vauhtia, kun "Tarvitaan uusi lentokenttä, että halpalentoyhtiöt saadaan houkuteltua Suomeen".

 

Jos samalla kalustolla ehtii tehdä Keski-Euroopan lyhyillä reiteillä 2-3 kertaa enemmän lentoja siinä ajassa mitä Helsingin visiittiin menee, ei siinä auta edes 100% täyttöaste tai ilmaiset maapalvelut.

 

Kuulostaa ihan järkevältä perustelulta  Ari!  :thmbup: Mutta jos ja kun Porvooseen saadaan lentokenttä, niin halpalentoyhtiöt Suomessakin varmasti lisääntyvät... (?)  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Porvoon kentän puolestapuhujat saavat tästä varmaan lisää vauhtia, kun "Tarvitaan uusi lentokenttä, että halpalentoyhtiöt saadaan houkuteltua Suomeen".

 

Todellisuus on kuitenkin se, että Suomi pitäisi siirtää lähemmäksi Keski-Eurooppaa, että halpalentoyhtiöitä tulisi tänne yhtään lisää. Ei siinä yksi uusi lentokenttä auta yhtään mitään.

Jos samalla kalustolla ehtii tehdä Keski-Euroopan lyhyillä reiteillä 2-3 kertaa enemmän lentoja siinä ajassa mitä Helsingin visiittiin menee, ei siinä auta edes 100% täyttöaste tai ilmaiset maapalvelut.

 

..Kyllä Porvoon suunnalla on moni ihminen varmasti aika synkkänä. Kun ovat halunneet sinne luonnonrauhaan asumaan ja nyt jos sinne tulisi uusi kenttä.

 

Ei taas poliitikot ajattele mitään muuta kuin omia tarpeitaan. Ja monestahan tulee välillä mieleen, että onko siellä mitään millä ajatella  :thmbdn: !

 

-Jukka :D

 

Totta, Suomi on sijaintinsa vuoksi LÄHES halpalentoyhtiöiden ulottumattomissa.

 

Tosin kyllähän Gewikin lentää mm. STR- Ankara ( pitkä legi sekin), mutta kun vertaa noita ihmismääriä suomen ja turkin välillä, niin ei voida edes rinnastaa noita edellytyksiä sille kannattavalle liikenteelle. Siis halppiksille...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Ryanair lopettaa lennot Brysseliin

Torstai 23.08.2007 klo 15:06 (päivitetty to 15:10) Kauppalehti Online, FT

 

Halpalentoyhtiö Ryanair ilmoitti keskiviikkona lopettavansa lippujen myynnin lennoilleen Bryssel-Charleroiin 12. marraskuuta lähtien. Lentoyhtiölle on syntynyt riita Bryssel-Charleroin kansainvälisen lentokentän kanssa.

 

Talouslehti Financial Times kertoo, että lentojen lopettamisen syy on lentokentän turvallisuushenkilöstön laiton lakko. Sen seurauksena lentokenttä oli kiinni viikonloppuna 15-17. kesäkuuta, jolloin yli 22 500 Ryanairin matkustajan lennot peruttiin.

 

Tällä hetkellä Ryanair lentää 22 kohteeseen Bryssel-Charleroin lentokentältä.

 

Ryanairin paikalliskilpailija Brussels Airlines hyötyy Ryanairin lentojen lopettamisesta marraskuusta lähtien. Brussels Airlines on tarjonnut 150 000 halpaa lentolippua marraskuusta lähtien Brysselistä 12 kohteeseen ympäri Eurooppaa.

 

Kauppalehti Online, FT

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanair lopettaa lennot Brysseliin

Torstai 23.08.2007 klo 15:06 (päivitetty to 15:10) Kauppalehti Online, FT

 

Halpalentoyhtiö Ryanair ilmoitti keskiviikkona lopettavansa lippujen myynnin lennoilleen Bryssel-Charleroiin 12. marraskuuta lähtien. Lentoyhtiölle on syntynyt riita Bryssel-Charleroin kansainvälisen lentokentän kanssa.

 

Talouslehti Financial Times kertoo, että lentojen lopettamisen syy on lentokentän turvallisuushenkilöstön laiton lakko. Sen seurauksena lentokenttä oli kiinni viikonloppuna 15-17. kesäkuuta, jolloin yli 22 500 Ryanairin matkustajan lennot peruttiin.

 

Tällä hetkellä Ryanair lentää 22 kohteeseen Bryssel-Charleroin lentokentältä.

 

Ryanairin paikalliskilpailija Brussels Airlines hyötyy Ryanairin lentojen lopettamisesta marraskuusta lähtien. Brussels Airlines on tarjonnut 150 000 halpaa lentolippua marraskuusta lähtien Brysselistä 12 kohteeseen ympäri Eurooppaa.

 

Kauppalehti Online, FT

Lentojen hinta 49,99e suunta ja myynnissä vain tänä iltana muutaman tunnin ajan.

Jetairfly on luvannut ottaa reitit haltuunsa jos Ryanair lopettaa.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos nyt ymmärrän oikein, niin Ryanair aikoo laittaa tänä syksynä lentokentällä tapahtuvan check-in-toiminnan maksulliseksi, siitä riippumatta onko mukana matkatavaraa vai ei.

 

Siis siitä riemusta, että täytyy jonottaa tiskillepääsyä, joutuu jatkossa pulittamaan 3 euroa per kerta  :o "joilla maksetaan check-in-tiskien kulut"...

 

Netissä tehtävä tee-se-itse-sisääncheckaus ei maksa mitään, siis jos ei ole ruumaan menevää matkatavaraa.

 

Mistähän asiasta seuraavaksi joutuu maksamaan "lisämaksua" lipunhinnan päälle?

 

Tiedote on tietenkin otsikoitu siten, että Ryanair tekee netticheck-inin maksuttomaksi, mutta se varsinainen uutinen löytyy sitten kun tekstiä lukee vähän pitemmälle.

 

http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=07&month=aug&story=gen-en-240807

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Mistähän asiasta seuraavaksi joutuu maksamaan "lisämaksua" lipunhinnan päälle?

 

 

 

Nehan voisi laittaa kolikkoautomaatin tai kortinlukijan vessojen oviin?

 

Tahan liittyen, eras indonesialainen lentoyhtio kehotti matkustajiaan olemaan juomatta ennen lentoa, jotta koneiden tarvitsisi kuljettaa vahemman vetta mukanaan. Samoin se pyysi matkustajien ottamaan mahdollisimman vahan luettavaa mukaansa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös Ryanair dumppaa vanhempia koneita "samaa tahtia kuin uusia tulee".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millaisen käsityksen turvallisuuskulttuurista antaa se, että FAA:n määräämän tarkastuksen tekeminen uutisoidaan?

 

-Tero-

 

 

Moikka,

 

Ensimmäisenä tuli mieleen, että kyseisen lentoyhtiön koneita ei tarkisteta kuin pakon edessä  :thmbdn:..

Totuutta en kuitenkaan tiedä. Ehkä vain huonoa tiedottamista. Yrittävät avautua tjtn.

 

-Jukka ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Totta...

 

Ja lehdistö tunnetusti myös muokkailee niitä vastauksia aika ajoin...

 

-Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanair jatkaa lentojaan Brussels South Charleroi Airportille. Jatkossa Belgian liikenneministeriö on luvannut kertoa mahdollisita lakoista 48 tuntia etukäteen.

 

atw online

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanairilla ollut vissiin ongelmia Krakovassa, linkki on mutten minä ainakaan ymmärrä tästä mittään...

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,4439164.html

 

Onko kielen osaajia paikalla?

 

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa: http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6047783 :)

 

Edit: Tuolla näköjään olikin kuvia. Eturenkaat räjähtäneet laskun aikana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A.netin keskustelupalstan mukaan Ryanairin koneista räjähti muutaman päivän sisään kolmeen otteeseen renkaita, Krakovan lisäksi kahdesti Stanstedilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.