Sami Puro

Lentoyhtiöuutisia - Halpalentoyhtiöt

1 604 viestiä aiheessa

Jatkossa saat maksaa itsetulostamastasi boardingkortista Ryanairin lennolle 5£ (n. 5,5€). Jos tulet ilman kentälle ilman boardingkottia, Ryanair veloittaa (sakottaa) 40£ (n. 45€). Tulostusmaksusta tulee käytännössä pakollinen, koska Ryanair siirtyy täysin netissä tapahtuvaan chekkaukseen.

 

usa today

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jatkossa saat maksaa itsetulostamastasi boardingkortista Ryanairin lennolle 5£ (n. 5,5€). Jos tulet ilman kentälle ilman boardingkottia, Ryanair veloittaa (sakottaa) 40£ (n. 45€). Tulostusmaksusta tulee käytännössä pakollinen, koska Ryanair siirtyy täysin netissä tapahtuvaan chekkaukseen.

 

usa today

 

Taas yksi syy lisää olla lentämättä Ryanairilla...  :P ahneudella ei ole loppua

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taas yksi syy lisää olla lentämättä Ryanairilla...  :P ahneudella ei ole loppua

 

 

Käytännössä sä olet kuitenkin tähän mennessä tulostanut sen varausnumerosi mukaan, mikset siis tulostaisi boardingkorttia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käytännössä sä olet kuitenkin tähän mennessä tulostanut sen varausnumerosi mukaan, mikset siis tulostaisi boardingkorttia.

 

Varausnumeron tulostaminen ei ole maksanut centtiäkään, mutta jatkossa Ryanair lisää lipun hintaan tuon reilun viisi ekeä kaikkien muiden "lisämaksujen" (matkatavarat, jne) lisäksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lopulta kyse on siitä, onko Ryanairin lipunhinta plus extramaksujen summa kuitenkin halvempi kuin kilpailijoiden. Ongelma lienee siinä, selviääkö matkan kokonaishinta lippua ostettaessa vai jossain vaiheessa sen jälkeen vai selviääkö ollenkaan ennenkuin matka on tehty vai tuleeko senkin jälkeen laskuja perästäpäin  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On tuo Ryanairin touhu kyllä hanurista.  Eipä tarvitse käyttää enää tuon palvelua syksyn Bremen -lennon jälkeen.  Harmi että ehdin varata tuon lennon juuri ennenkuin Air berlin avasi suoran lennon Hampuriin Helsingistä, futismaaotteluun kun olen menossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:D Ryanairin seuraav akonetyyppikin on sitten selvä: Il-86! Se nimittäin suunniteltiin juurikin niin, että matkustajat vievät itse laukkunsa ruumaan, portaat veivät ruumaan ja siitä matkustamoon.

... Ja homma toimii!... Minusta näppärää roudata omat pakaasit koneeseen ja asetella ne koneen, IL86:n, alakannelle... Näin olen muutamalla Venäjän lennolla tehnyt.  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanairin madonluvut q4:n päätteeksi:

 

• After tax profit of €105m. (vuosi sitten 480m)

• Traffic growth of 15% to 59m.

• 18 net new aircraft (year end fleet 181 Boeing 737-800 aircraft).

• fuel bill jumped by €466m (up 59%)

 

Ryanair has now grown to be the Europe’s largest airline having overtaken Air France, BA and Lufthansa’s passenger numbers and market capitalisation.

 

Airline  Traffic  Market Cap 1 May ‘09

Ryanair     67m€5.3bn

Lufthansa    56m€4.5bn

Air France 52m€3.4bn (onko tässä KLM mukana?)

British Airways 33m€2.0bn

 

Koko raportti: http://www.ryanair.com/site/about/invest/docs/2009/q4_2009_doc.pdf

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa on näköjään jätetty kokonaan kertomatta, että koska epäonnistuneesta Aer Lingus-osakekaupasta tehtiin parinsadan miljoonan euron alaskirjaus, niin virallisesti Ryanairin tilinpäätös näyttää tappiota ensimmäisen kerran 20 vuoteen, 180 miljoonan euron verran  ;)

 

http://www.guardian.co.uk/business/2009/jun/02/ryanair-loss-aer-lingus

 

Hauskasti se oli laitettu tuohon tiedotteeseen pikkutekstillä kohtaan "Note" :) Mutta kertaluonteisia eriähän ei lasketa!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanairin madonluvut q4:n päätteeksi:

 

• After tax profit of €105m. (vuosi sitten 480m)

• Traffic growth of 15% to 59m.

• 18 net new aircraft (year end fleet 181 Boeing 737-800 aircraft).

• fuel bill jumped by €466m (up 59%)

 

Ryanair has now grown to be the Europe’s largest airline having overtaken Air France, BA and Lufthansa’s passenger numbers and market capitalisation.

 

Airline  Traffic  Market Cap 1 May ‘09

Ryanair     67m€5.3bn

Lufthansa    56m€4.5bn

Air France 52m€3.4bn (onko tässä KLM mukana?)

British Airways 33m€2.0bn

 

Koko raportti: http://www.ryanair.com/site/about/invest/docs/2009/q4_2009_doc.pdf

 

 

On the basis of these figures, Mr O'Leary claimed provocatively that Ryanair would launch a takeover bid

for Lufthansa: "We are having a serious look at Lufthansa," he said. "We could almost buy it for cash."

 

He added later: "That should have them choking on their cornflakes in Frankfurt tomorrow (tomorrow) morning."

Ryanair could introduce a £1 charge for using toilets on aircraft within 18 months.

This would allow it to reduce the number of toilets from three to one and add six seats.

  :P

 

http://www.theaustralian.news.com.au/business/story/0,28124,25580623-643,00.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 Ryanair could introduce a £1 charge for using toilets on aircraft within 18 months.

This would allow it to reduce the number of toilets from three to one and add six seats.

 

Hmm. Koneen paikkojen sallittuun maksimimääräänhän vaikuttaa myös se, montako varauloskäyntiä koneessa on. Easyjetin 319:issähän on tästä syystä normimallista poiketen molemmilla puolilla kaksi siiven päällä sijaitsevaa uloskäyntiä (+ tuplasti enemmän lisäjalkatilarivejä :)) koska niihin ahdettiin enemmän penkkejä kuin normaalit kuusi uloskäytävää olisivat sallineet. Ei taida kuitenkaan tulla 737-800:n kohdalla vielä rajat vastaan noilla kuudella lisäpenkillä, -900:ssa kun on ilmeisesti saman verran exitejä mutta penkkejä mahtuu parhaimmillaan yli 200.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näinköhän se vessassa ravaaminen vähenee 67% sillä että vessaanpääsy maksaa? No, ehkäpä piheillä halpismatkustajilla ei olekaan varaa käydä pissalla koneessa, joko istuvat sitten jalat solmussa tai pissivät pulloon.

 

Voisin vain kuvitella miten tuo vaikuttaa koneessa myytäviin ruokiin ja etenkin juomiin - kukaan ei uskalla ostaa mitään kun vessareissukin on maksullinen. Noinkohan tuosta matkustajien kiusaamisesta on sittenkään taloudellista etua tarpeeksi että kannattaa toteuttaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näinköhän se vessassa ravaaminen vähenee 67% sillä että vessaanpääsy maksaa? No, ehkäpä piheillä halpismatkustajilla ei olekaan varaa käydä pissalla koneessa, joko istuvat sitten jalat solmussa tai pissivät pulloon.

Maksimissaan tunnin lennolla pakottavaa tarvetta toilettikäyntiin? Sitä varten sinne jää vielä se yksi WC.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihmisten rakot on erilaisia. Itse kestän monien tuntien lennot hyvin ilman vessassa käyntiä. Esim. viime vuonna MAN-JFK-välillä en kokenut tarvetta vessassa käyntiin. :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Välillä tulee käytyä koneen vessassa lähinnä ajankuluks ;) Korelaisen Asiana-firman A333:ssa oli niin viihtyisä ja iso toaletti Y-luokassakin, että siellä olis istuskellut pitempääkin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.