Sami Puro

Lentoyhtiöuutisia - Halpalentoyhtiöt

1 604 viestiä aiheessa

Oksupussit maksullisiksi Ryanairilla joten kannattaa sitten oksentaa lattialle?  ;D

 

Mutta arvaa mitä oksennuksen siivoaminen matolta tulee maksamaan  ;D ja istuintaskun puhdistuksesta veloitus on tupla...

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta arvaa mitä oksennuksen siivoaminen matolta tulee maksamaan  ;D ja istuintaskun puhdistuksesta veloitus on tupla...

Juha

Eihän Ryanairlilla istuintaskuja ei ole ;D.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse en kyllä millään ymmärrä millä lailla nämä "uutisankat" (?) ovat positiivista markkinointia Ryanairille?

 

It's publicity, you know.  8)

 

Tästä ehkä parhaana esimerkkinä oli 1970-luvulla Embo-vessapaperimainos, jonka jankkaava "Embo-embo-embo" -taustahoenta sai Suomen kansan raivon ja epätoivon partaalle.  Yleisönosastot pursusivat kirjoituksia, joissa tuo kirottu mainos haluttiin heti pois ruudusta.  >:(

 

Vaan kas, sekä mainos että yleisökirjoitukset vaikuttivat: Embo nousi hetkessä sohjolan myydyimmäksi pyllynpyyhintälapuksi.  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse en kyllä millään ymmärrä millä lailla nämä "uutisankat" (?) ovat positiivista markkinointia Ryanairille?

 

Mitä luulet kuinka moni kävisi nykäsen keikoilla jos ei olisi ollut seiskan ja muiden roskalehtien sonnan kirjoittelua? tai tukiaisen tai tai

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli kyse on vain siitä, että ihmiset ovat tietoisia jonkun asian olemassa olosta. Ahaa.

 

Ehkä se on sitten vain minä, johon tuollainen ei pure. Ei sitten millään. Kun kerta suhtaudun puhtaisiin mainoksiinkin enemmän kuin epäilevästi. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse en kyllä millään ymmärrä millä lailla nämä "uutisankat" (?) ovat positiivista markkinointia Ryanairille?

 

Kyllähän noista lähinnä tulee sellainen, hyi hitto fiilis..

 

Lainaus jatkuu...

Eli kyse on vain siitä, että ihmiset ovat tietoisia jonkun asian olemassa olosta. Ahaa.

 

Ehkä se on sitten vain minä, johon tuollainen ei pure. Ei sitten millään. Kun kerta suhtaudun puhtaisiin mainoksiinkin enemmän kuin epäilevästi. Lainaus off!

 

Samoilla linjoilla  :thmbup:.

 

-jukka

 

Ps. Ryanair, tsekkaa ja pety...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihmisten rakot on erilaisia. Itse kestän monien tuntien lennot hyvin ilman vessassa käyntiä. Esim. viime vuonna MAN-JFK-välillä en kokenut tarvetta vessassa käyntiin. :-[

 

Jos on tarve jakaa nämä henkilökohtaiset vessassakäyntitottumukset julkisesti, niin voisiko ne kirjoittaa jonnekin muualle? Tämä ei ollut edes ensimmäinen kerta kun näitä pitää lukea muuten asiallisessa ketjussa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehkä se on sitten vain minä, johon tuollainen ei pure. Ei sitten millään. Kun kerta suhtaudun puhtaisiin mainoksiinkin enemmän kuin epäilevästi. ::)

 

Tämä ei olekkaan suoraa mainontaa vaan se on se nimi mikä jää mieleen. Sitten kun aletaan varailemaan lippuja niin muistetaan nimi ja sitä rataa.

 

Edit: Mainonnasta vielä hieman. Ihmisillä on tapana muistaa negatiiviset asiat paljon paremmin kuin hyvät ja sitä kautta mainontaan tulee tehoa. Myös suurin osa mainonnasta on brändin tunnetuksi tekemistä eikä se ole suoraa myyntiä esim. sponsorointi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Mielenkiintoista tuossa jutussa oli viimeinen lause - Ryynäri kerää melkein 600 megaeuroa pelkkiä lisämaksuja vuodessa...   :o

 

Eihän tuo nyt mikään ihme ole, kun lippu on paljon halvempi kuin nuo kaikenmaailman lisämaksut (matkatavarat 10€ ensimmäinen, 20€ seuraavat;  online check-in 5€, payment handling fee 5€ ja nuo tietysti tuplana m/p-lennoilla). Tuosta saadaan äkkiä laskien ainakin 40€ pelkkiä lisämaksuja per matkustaja meno-paluu lennoilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Tämä ei olekkaan suoraa mainontaa vaan se on se nimi mikä jää mieleen. Sitten kun aletaan varailemaan lippuja niin muistetaan nimi ja sitä rataa.

 

Edit: Mainonnasta vielä hieman. Ihmisillä on tapana muistaa negatiiviset asiat paljon paremmin kuin hyvät ja sitä kautta mainontaan tulee tehoa. Myös suurin osa mainonnasta on brändin tunnetuksi tekemistä eikä se ole suoraa myyntiä esim. sponsorointi.

 

Totta. Ilmeisesti Ryanair kuitenkin laskee koko homman riskiensä arvoiseksi. Siis ottaa sen riskin, että monet ihmiset tasan tarkkaan välttävät Ryanairia viimeiseen saakka, koska mielikuva koko lentoyhtiöstä on läpeensä negatiivinen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Totta. Ilmeisesti Ryanair kuitenkin laskee koko homman riskiensä arvoiseksi. Siis ottaa sen riskin, että monet ihmiset tasan tarkkaan välttävät Ryanairia viimeiseen saakka, koska mielikuva koko lentoyhtiöstä on läpeensä negatiivinen.

 

Ihan varmasti laskee, mutta he myös laskevat sen varaan että ihminen on luonteeltaan pihi joka haluaa maksaa lennosta ja kaikesta muustakin mahdollisimman vähän. 4 henkinen perhe kun lähtee lomalle niin lentolipun hinnalla ON merkitystä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan varmasti laskee, mutta he myös laskevat sen varaan että ihminen on luonteeltaan pihi joka haluaa maksaa lennosta ja kaikesta muustakin mahdollisimman vähän. 4 henkinen perhe kun lähtee lomalle niin lentolipun hinnalla ON merkitystä.

 

Nimenomaan.  Ja tällöin jos vastassa Ryynäri ja no-name-never-heard-before-airline, ostat lippusi todennäköisimmin Ryynäriltä koska "tunnet sen entuudestaan".

 

Markkinointipsykologian peruskurssilla selviää aika moni kommervenkki. Ylläolevaan liittyen: se, että tietoisesti toteaa että "en koskaan tule käyttämään firman X palveluksia tai ostamaan sen tuotteita" on moneen kertaan psykologisissa kokeissa todettu hiekkaan kirjoitetuksi. Ostotilanteessa se valinta tehdään joka kerta uusiksi.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FINAVIA

Lehdistötiedote 11.6.2009

 

Halpalentoyhtiöiden suosio kasvanut Suomessa viimeisen vuoden aikana

 

Halpalentoyhtiöt eli LCC-segmentti on yksi harvoista, mikä on kasvanut lentoliikenteessä. Suomessa kasvua viimeisen vuoden aikana matkustajamäärissä mitattuna oli 16,3 %. Toukokuussa halpalentoyhtiöillä matkusti ennätysmäärä matkustajia.

 

- Matkustajat, myös yritysasiakkaat, ovat yhä kustannustietoisempia varatessaan matkoja. Lisäksi edullisten hintojen tarjonta on lisääntynyt ja saa matkustajat liikkeelle, sanoo Finavian Business Development Manager Kimmo Holopainen.

 

Halpalentoyhtiöiden liikenne kasvoi vuoden aikana matkustajamäärien osalta 16,3 % lentojen määrien lisääntyessä 22,1 %. Viime kuussa LCC-yhtiöillä matkusti yhteensä 75 600 matkustajaa, mikä on ennätysmäärä yhden kuukauden aikana.

 

Kiinnostus Suomea kohtaan uskotaan jatkuvan tulevaisuudessakin ja lisäksi arvioidaan, että Euroopan sisäisillä reiteillä halpalentoyhtiöiden markkinaosuus tulee kasvamaan tulevaisuudessa edelleen.

 

- Taloustaantuma voi itse asiassa lisätä lyhyiden matkojen, esimerkiksi viikonloppumatkojen määrää, kun matkailijat metsästävät hyviä hotelli- ja ostosmatkatarjouksia, arvioi Holopainen.

 

Halpalentoyhtiöiden asiakaskunnan ikähaitari on laaja ja esimerkiksi liikemiehet käyttävät halpalentoyhtiöitä kuten opiskelijatkin. Halpalentoyhtiöillä lentää lisäksi paljon ulkomaalaisia Suomeen, mikä kasvattaa Suomelle tärkeätä ulkomaalaisten Suomeen suuntautuvaa matkailua.

 

Suomeen lentävät Euroopan kolme suurinta halpalentoyhtiötä Ryanair, easyJet ja Air Berlin. Lisäksi Aer Lingus ja Wizz Air operoivat Suomessa.

 

Helsingistä lentävät: Aer Lingus Dubliniin; Air Berlin Düsseldorfiin, Hampuriin ja Berliiniin; easyJet Lontoon Gatwickiin.

 

Tampereelta lentävät: Ryanair Lontoon Stanstediin, Dubliniin, Milanon Bergamoon, Frankfurtin Hahniin, Bremeniin ja Riikaan.

 

Turusta lentää: Wizz Air Gdanskiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanairin nettisivut suljettuna ensi viikolla 10 tunnin ajan jolloin esim. web check-in ei onnistu:

 

http://www.theregister.co.uk/2009/06/16/ryanair_site_down/

 

http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=09&month=jun&story=gen-en-150609

 

 

Asian on huomannut myös MikroPC-lehti, joka kitisee asiasta kotimaisella, ihmetellen joutuuko katkosta johtuvasta boarding passin puutteesta oikeasti maksamaan sen 40 euron hinnan...

 

Ei näin, Ryanair!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaiken kaikkiaan halpayhtiöt, Ryanair etunenässä tekevät vain sitä, mikä muilla aloilla on tapahtunut jo kauan sitten. Sinänsä ymmärrettäviä tuollaiset kokeilut, jos se on toiminut muissakin liikennemuodoissa, miksi toimintatapoja ei voisi ottaa sovellettuna myös lentomatkustamiseen?. Tässä on taas yksi esimerkki siitä. Tosin vessamaksut O'Leary saa minun puolestani vetää vessasta alas.

 

Ei linja-auto-, tai rautatieasemillakaan ole enää kantajia niin kuin joskus vuonna 1 tai 2 jälkeen vedenpaisumuksen. Samoin junassa on maksettu tarjoilusta kauan (vai aina?).  Busseissa yms. vehkeissä ei ole enää rahastajia, hyvä jos saat enää kuskilta tai konnarilta ostettua lipun. Tarjoilua ei suomalaisissa busseissa taida saada enää rahallakaan. Harvalla on enää piikaa kotona ja kengänkiillottajiakaan ei taida enää olla. Mitenkäs pankit ja postit? Analogioita voi kehittää vaikka kuinka paljon. Itsepalvelu on lisääntynyt kaikilla elämänalueilla ja monia palveluja/palveluammatteja on kadonnut kokonaan, joita ennen pidettiin itsestään selvyytenä.

 

Lentoala on vaan jotenkin säästynyt tältä kaikelta, se on ollut jotenkin "pyhä" tässä mielessä. Loppujen lopuksi se on palvelu- ja joukkoliikennemuoto siinä missä muutkin. Liekö perintöä ajalta, jolloin lentäminen oikeasti maksoi omaisuuksia ja suurten kansallisten lentoyhtiöiden ajalta/kulttuurista? Itse asiassa lentoliikenteen alkuaikoina ihmiset maksoivat mansikoita lennoistaan ja kantoivat kamansa koneeseen. Tai kantaja/piika/palvelija/autonkuljettaja teki sen. Ei sitä lentoyhtiö välttämättä tehnyt tai teettänyt.

 

Toki matkatavaroiden kantamisessa koneelle yms. "palvelemattomuusmuotojen" soveltamisessa lentomatkustamiseen on paljon huomioon otettavia ja mahdollisesti hankaluuksia aiheuttavia asioita, ensimmäisenä tulee mieleen turvallisuus monellakin tavalla.

 

En tarkoita sitä, että katsoisin kaikkea tätä hyvällä, olen siinä mielessä vähän vanhanaikainen, mutta näin se nykymeno taitaa vaan olla. Ihmiset haluavat enemmän ja halvemmalla ja sitä he saavat. Jos haluaa jotain muuta, lompakolla äänestäminen on paras keino. Jos haluan vaikka Dubliniin halvalla, menen Pirkkalaan ja kannan kapsäkkini koneeseen. Jää enemmän kaljarahaa törsättäväksi Dublinin pubeissa. Jos en, hankin palvelun muualta ja mahdollisesti joudun maksamaan enemmän.

 

Vaarahan tässä on se, että ihmiset totutetaan saamaan huonoa palvelua entistä kalliimmalla, vrt. esim. pankkipalvelut. Tähän varmasti jotkut pyrkivätkin, mutta toistaiseksi Ryanairin hinnat ovat olleet edullisia. Tällä hetkellä tosin millään yhtiölllä lentäminen ei ole kovin kallista, joten voi valita sen yhtiön, joka vie tavarat ruumaan ilman lisäveloitusta. Ye pays yer money and ye makes yer choice, sano.

 

Varmaan joku muu on jo näitä pohtinutkin, mutta tulipahan mieleen kun on tässä aikaa kirjoitella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.