Sami Puro

Lentoyhtiöuutisia - Halpalentoyhtiöt

1 604 viestiä aiheessa

Vaarahan tässä on se, että ihmiset totutetaan saamaan huonoa palvelua entistä kalliimmalla, vrt. esim. pankkipalvelut.

 

Tässä on aika vaarallinen vertailukohde.  Samaan aikaan kun kaikki muu on kallistunut, on pankkiasioinnista tehty helppoa ja halpaa.  Vai vieläkö luulet että se 1980-luvun "ilmainen tiskipalvelu" jossa raha liikkui saman pankin sisällä viikossa tililtä toiselle ja lainan korkomarginaalit, jos nyt ylipäätään lainaa sattui saamaan, olivat 5-10% pa.,  olisi jotenkin nykypäivänä hyväksyttävää?

 

Jos vertaat nykyisiä pankkipalveluita menneisiin huomaat, että huomattavaa kädenojennusta on tarjottu asiakkaille ja tarjotaan jatkossakin sitä mukaa kun tekniikka vaan antaa globaalisti periksi.

 

EDIT: Ja jos saat huonoa palvelua, vaihda pankkia!  Kilpailua kyllä löytyy, varsinkin näinä aikoina.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Ei linja-auto-, tai rautatieasemillakaan ole enää kantajia niin kuin joskus vuonna 1 tai 2 jälkeen vedenpaisumuksen.

 

 

 

Meneeköhän minulla tässä jokin ohi  :-\ Eikai kamojen roudaamista, jonottamista chekkaukseen ja vastaanottamista pitkän ajan kuluttua hihnalta nyt kai palveluksi voi kutsua.  Mielestäni rinnastus palvelukulttuuriin lienee huono. Palveluksi voisin sanoa, jos matkatavarani otetaan taksikuskin kädestä ja hoidetaan puolestani ruumaan ja tuodaan kohdekentällä kulkuneuvooni. Tätä ei taida olla esiintynyt lähiaikoina. Siinä lienee ero vanhanaikaiseen palveluammattiin.

 

Lisäksi bussin tavaratila lienee eritavalla asiakkaan tosiasiallisesti saavutettavissa fyysisesti, että säädettyine rajoituksineen. Tarkoitan tällä etäisyyttä ja rajoitusten määrää, kun henkilö hyppää kaukolinjuriin Kampin terminaalista tai pönden pysäkillä..

 

Kuinka moni sitäpaitsi kuitenkaan aidosti Euroopan lennolla kuljettaa mitään ruumassa, jos nesterajoituksia ei olisi eikä jatkolentoja huomioida? Jos asiakkaan tekemällä työllä saa konkreettisesti enemmän tavaraa, ainakin aluksi, mukaansa veloituksetta, on se mielestäni positiivista.

 

Toisaalta voidaan laskea minkälaisia kustannuksia turvatarkastuksissa aiheutuu, puhumattakaan ylipäänsä terminaalitilojen mitoituksesta, kun kaikki kerran vuodessa matkustavat rahtaavat noin tunnin jos toisenkin koko omaisuuttaan pitkin terminaaleja, lentokenttäbusseja yms.

 

Seuraavaksi Michael ostanee miehistölle haalarit koneeseen, jotta nämä pakaasit päästään sinne ruumaan lappaamaan  :thmbup:

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös asiakkaat ole tässäkin asiassa aina oikeassa... jos tuntevat Ryanairin käytännöt kohtuuttomiksi niin äänestävät lompakoillaan, kyllähän vaihtoehtoja yleensä on. Ryanair hakee palvelujen karsimisen kipurajaa ja asiakkaat lopulta päättävät missä se kulkee.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Kuinka moni sitäpaitsi kuitenkaan aidosti Euroopan lennolla kuljettaa mitään ruumassa, jos nesterajoituksia ei olisi eikä jatkolentoja huomioida?

 

Mielenkiintoinen kysymys. Itselläni on aina ruumaan menevää matkatavaraa, etenkin jos olen vähänkin pidemmän reissun tehnyt (ainut poikkeus tähän oli itseasiassa eräs päiväreissu HEL-AMS-HEL, jolloin ei ollut mitään yöpymistä). Ei sitä nyt kaikkia alushousuja ja paitoja pysty käsimatkatavaroihin tunkemaan. Jatkolentoja en ole harrastellut (ainakaan vielä) ja matkatavaraa kulki mukana ennen noita nesterajoituksiakin. Itselläni suurin osa nesteistä on aina matkannut ruumassa, joten siihen asiaan ei omalla kohdallani tullut mitään suurta muutosta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, ne päänsärkypillerit ja reseptivapaat antihistamiinit ovat kyllä mahtuneet käsimatkatavaroihin. ::)

 

Enemmän näitä vain-käsimatkatavaroita on lyhyitä työmatkoja tekevillä miehillä. Naisilla on yleensä (=stereotyyppisesti) triplamäärä vaatteita ja kenkiä. Itse en kyllä kuulu tähän ryhmään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Wizz Airin suunnitelmissa on lisätä halpalentoja lähivuosina erityisesti Puolassa, Unkarissa, Bulgariassa, Romaniassa, Ukrainassa ja Tsekeissä. Lisäksi yhtiö tutkii lentoliikenteen aloittamista Venäjälle ja Turkkiin. Yhtiötä kiinnostaisivat mm. kesäkaudella tapahtuvat lennot Ukrainasta Krimin hallintoalueen pääkaupungista Simferopolista Moskovaan. Lähistöllä sijaitsevalla Jaltalla on pitkät perinteet venäläisten ja suomalaistenkin lomakaupunkina. Yhtiö on neuvotellut myös lennoista Kievistä Moskovaan, mutta Venäjän ilmailuviranomainen ei toistaiseksi ole myöntänyt lupia tälle reitille. Halpalentojen aloittamista Venäjälle jarruttavat myös korkeat viranomais- ja lentokenttämaksut.

 

lennä lomalle

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanairin tuore tempaus hymyilyttää Finnairia. Ryanair kertoi tänään STT:n mukaan haluavansa lisätä lentokoneiden matkustajapaikkoja. Yhtiö kertoi myös neuvotelleensa Boeingin kanssa siitä, että osa matkustajista voisi olla lentokoneessa pystyasennossa. Finnairille idea on tuttu jo viime kesältä. Viestintäjohtaja Christer Haglundin mukaan tuntemattomat lentoyhtiöt keräävät esimerkiksi tällaisilla ideoilla ilmaista julkisuutta.

 

- Tämä on jo ainakin toinen kesä, kun ihan sama asia tulee esille. Ihan hauska juttu, mutta kyllä ihmiset mieluummin istuvat, Haglund hymyilee. Hänen mukaansa lentokonevalmistajat ovat kyllä miettineet vastaavia muutoksia, mutta kukaan ei ole toistaiseksi toteuttanut hanketta.

 

Finnairia ei suunnittele seisomapaikkoja omille reiteilleen.

- Eiväthän ihmiset seiso mielellään edes kaupunkibusseissa, Haglund päättää.

 

aamulehti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihmettelinkin jo koska Ryanairilla siirrytään seisomapaikkoihin mutta ei hätää. Kyllä siitä pian päästään nauttimaan ;)

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1197799/Ryanair-make-passengers-stand-bid-cram-board.html?ITO=1490

 

Seisomapaikat ilmaisia ;)

http://uk.news.yahoo.com/5/20090706/tbs-ryanair-fly-for-free-if-you-stand-up-327c223.html

 

Montakos matkustaa 738:aan saa oikein tunkea? Nythän Ryanairilla on 189 penkkiä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tuossa joku pilkkuvirhe vai mistä tuo 5,8 miljoonaa matkustajaa tuohon on saatu? 58 miljoonaa kyllä kävisi.

Ai kesäkuussa?  ;)

Se olis sellainen 700 miljoonaa matkustajaa vuodessa  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanair ja SAS käyvät propagandasotaa. Ryanair ilmoittaa myyvänsä miljoona lentolippua 29 Tanskan kruunun hintaan juhliakseen SAS:n julkistamaa huonoa taloudellista tulosta  :D Lisäksi Ryanair on luvannut SAS:n pääjohtajalle Janssonille ilmaiset lentomatkat Ryanairilla elo-, syys- ja lokakuun aikana. Jansson ei ole kuulemma vastannut vielä, ja Ryanairin edustaja sanoo siitä, että SAS:n myöhästelyyn on totuttu  ;D

 

- Aikaisemmin SAS on syyttänyt Ryanairia mm. valehtelusta täsmällisyysvertailussa.

 

http://e24.no/naeringsliv/article3168486.ece

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jin Air, uusi halpis aloittaa ensi kuussa E-Koreassa:

http://www.jaunted.com/tag/Jin%20Air

Matkustamomiehistö pukeutuu farkkuihin ja t-paitoihin  ;)

 

http://www.skyliner-aviation.de/viewphoto.main?LC=nav2&picid=4844

 

Korean Airin halpis aloittaa ulkomaan lennot ensi talvikaudella.

Kohteina: Bangkok, Macao, Osaka, Weihai ja Guam

http://english.chosun.com/site/data/html_dir/2009/07/17/2009071700546.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanairille pitäisi melkein olla oma ketju kun näitä FR-uutisia tulee melkein päivittäin... kohta kun Ryanille ei enään saa viedä laukkujaan ruumaan niin eikö nuo seisomapaikat voisi pistää ruuman puolelle, vai pitääkö matkustajille olla oma ikkuna ? Eikös se wanha sananlaskukin mene, että: "Kaikki tiet vievät ruumaan.".

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

flydubain aloitus yskii. "Teknisen vian" takia yli 100 matkustajaa joutui odottamaan Beirutin lentoa Dubain kentällä yli 12 tuntia. Yhtiö lupaa korvaukseksi yhden vapaalipun. - Intian reittien aloitusta on jouduttu siirtämään eteenpäin.

 

http://business.maktoob.com/20090000008015/Over_100_passengers_stranded_at_Dubai_airport/Article.htm

 

flydubailla on siis toistaiseksi kaksi Boeing 737-800:aa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.