Kirjoitettu Kesäkuu 25, 2009 Vaarahan tässä on se, että ihmiset totutetaan saamaan huonoa palvelua entistä kalliimmalla, vrt. esim. pankkipalvelut. Tässä on aika vaarallinen vertailukohde. Samaan aikaan kun kaikki muu on kallistunut, on pankkiasioinnista tehty helppoa ja halpaa. Vai vieläkö luulet että se 1980-luvun "ilmainen tiskipalvelu" jossa raha liikkui saman pankin sisällä viikossa tililtä toiselle ja lainan korkomarginaalit, jos nyt ylipäätään lainaa sattui saamaan, olivat 5-10% pa., olisi jotenkin nykypäivänä hyväksyttävää? Jos vertaat nykyisiä pankkipalveluita menneisiin huomaat, että huomattavaa kädenojennusta on tarjottu asiakkaille ja tarjotaan jatkossakin sitä mukaa kun tekniikka vaan antaa globaalisti periksi. EDIT: Ja jos saat huonoa palvelua, vaihda pankkia! Kilpailua kyllä löytyy, varsinkin näinä aikoina. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2009 Joo, voit olla oikeassa tuossa kohtaa. Mutta ymmärsit varmaan mitä ajoin takaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 26, 2009 Ei linja-auto-, tai rautatieasemillakaan ole enää kantajia niin kuin joskus vuonna 1 tai 2 jälkeen vedenpaisumuksen. Meneeköhän minulla tässä jokin ohi Eikai kamojen roudaamista, jonottamista chekkaukseen ja vastaanottamista pitkän ajan kuluttua hihnalta nyt kai palveluksi voi kutsua. Mielestäni rinnastus palvelukulttuuriin lienee huono. Palveluksi voisin sanoa, jos matkatavarani otetaan taksikuskin kädestä ja hoidetaan puolestani ruumaan ja tuodaan kohdekentällä kulkuneuvooni. Tätä ei taida olla esiintynyt lähiaikoina. Siinä lienee ero vanhanaikaiseen palveluammattiin. Lisäksi bussin tavaratila lienee eritavalla asiakkaan tosiasiallisesti saavutettavissa fyysisesti, että säädettyine rajoituksineen. Tarkoitan tällä etäisyyttä ja rajoitusten määrää, kun henkilö hyppää kaukolinjuriin Kampin terminaalista tai pönden pysäkillä.. Kuinka moni sitäpaitsi kuitenkaan aidosti Euroopan lennolla kuljettaa mitään ruumassa, jos nesterajoituksia ei olisi eikä jatkolentoja huomioida? Jos asiakkaan tekemällä työllä saa konkreettisesti enemmän tavaraa, ainakin aluksi, mukaansa veloituksetta, on se mielestäni positiivista. Toisaalta voidaan laskea minkälaisia kustannuksia turvatarkastuksissa aiheutuu, puhumattakaan ylipäänsä terminaalitilojen mitoituksesta, kun kaikki kerran vuodessa matkustavat rahtaavat noin tunnin jos toisenkin koko omaisuuttaan pitkin terminaaleja, lentokenttäbusseja yms. Seuraavaksi Michael ostanee miehistölle haalarit koneeseen, jotta nämä pakaasit päästään sinne ruumaan lappaamaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2009 Eikös asiakkaat ole tässäkin asiassa aina oikeassa... jos tuntevat Ryanairin käytännöt kohtuuttomiksi niin äänestävät lompakoillaan, kyllähän vaihtoehtoja yleensä on. Ryanair hakee palvelujen karsimisen kipurajaa ja asiakkaat lopulta päättävät missä se kulkee. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2009 Kuinka moni sitäpaitsi kuitenkaan aidosti Euroopan lennolla kuljettaa mitään ruumassa, jos nesterajoituksia ei olisi eikä jatkolentoja huomioida? Mielenkiintoinen kysymys. Itselläni on aina ruumaan menevää matkatavaraa, etenkin jos olen vähänkin pidemmän reissun tehnyt (ainut poikkeus tähän oli itseasiassa eräs päiväreissu HEL-AMS-HEL, jolloin ei ollut mitään yöpymistä). Ei sitä nyt kaikkia alushousuja ja paitoja pysty käsimatkatavaroihin tunkemaan. Jatkolentoja en ole harrastellut (ainakaan vielä) ja matkatavaraa kulki mukana ennen noita nesterajoituksiakin. Itselläni suurin osa nesteistä on aina matkannut ruumassa, joten siihen asiaan ei omalla kohdallani tullut mitään suurta muutosta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2009 Mitäs sitä nuori Nainen, hammasharja ja pillerit. Heikki Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 27, 2009 Joo, ne päänsärkypillerit ja reseptivapaat antihistamiinit ovat kyllä mahtuneet käsimatkatavaroihin. Enemmän näitä vain-käsimatkatavaroita on lyhyitä työmatkoja tekevillä miehillä. Naisilla on yleensä (=stereotyyppisesti) triplamäärä vaatteita ja kenkiä. Itse en kyllä kuulu tähän ryhmään. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 28, 2009 Tuomari oli tylynä Easyjetille, joka oli nostanut oikeusjutun siitä, että Gatwickin matkustajamaksut nousivat (1,18 puntaa per matkustaja), väittäen korotusta laittomaksi. Takkiin tuli ja kouraan jäi lakimiesten lasku, useita satoja tuhansia puntia. http://www.mirror.co.uk/news/top-stories/2009/06/27/easyjet-fails-in-court-bid-to-cut-bills-115875-21475279/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 29, 2009 Wizz Airin suunnitelmissa on lisätä halpalentoja lähivuosina erityisesti Puolassa, Unkarissa, Bulgariassa, Romaniassa, Ukrainassa ja Tsekeissä. Lisäksi yhtiö tutkii lentoliikenteen aloittamista Venäjälle ja Turkkiin. Yhtiötä kiinnostaisivat mm. kesäkaudella tapahtuvat lennot Ukrainasta Krimin hallintoalueen pääkaupungista Simferopolista Moskovaan. Lähistöllä sijaitsevalla Jaltalla on pitkät perinteet venäläisten ja suomalaistenkin lomakaupunkina. Yhtiö on neuvotellut myös lennoista Kievistä Moskovaan, mutta Venäjän ilmailuviranomainen ei toistaiseksi ole myöntänyt lupia tälle reitille. Halpalentojen aloittamista Venäjälle jarruttavat myös korkeat viranomais- ja lentokenttämaksut. lennä lomalle Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 2, 2009 Porto Ryanairin 33. base http://www.businessworld.ie/livenews.htm?a=2441305;s=rollingnews.htm Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 2, 2009 Maltalainen Efly aikoo aloittaa luxushalpalennot bisnesmatkaajille http://www.timesofmalta.com/articles/view/20090702/local/efly-plans-to-offer-low-cost-business-travel http://www.efly.it/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2009 Ihmettelinkin jo koska Ryanairilla siirrytään seisomapaikkoihin mutta ei hätää. Kyllä siitä pian päästään nauttimaan http://www.dailymail.co.uk/news/article-1197799/Ryanair-make-passengers-stand-bid-cram-board.html?ITO=1490 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2009 Ryanairin tuore tempaus hymyilyttää Finnairia. Ryanair kertoi tänään STT:n mukaan haluavansa lisätä lentokoneiden matkustajapaikkoja. Yhtiö kertoi myös neuvotelleensa Boeingin kanssa siitä, että osa matkustajista voisi olla lentokoneessa pystyasennossa. Finnairille idea on tuttu jo viime kesältä. Viestintäjohtaja Christer Haglundin mukaan tuntemattomat lentoyhtiöt keräävät esimerkiksi tällaisilla ideoilla ilmaista julkisuutta. - Tämä on jo ainakin toinen kesä, kun ihan sama asia tulee esille. Ihan hauska juttu, mutta kyllä ihmiset mieluummin istuvat, Haglund hymyilee. Hänen mukaansa lentokonevalmistajat ovat kyllä miettineet vastaavia muutoksia, mutta kukaan ei ole toistaiseksi toteuttanut hanketta. Finnairia ei suunnittele seisomapaikkoja omille reiteilleen. - Eiväthän ihmiset seiso mielellään edes kaupunkibusseissa, Haglund päättää. aamulehti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2009 Ryanairin matkustajamäärä kesäkuussa kasvoi 13% 5,8 miljoonaan. Kaksi kertaa enemmän kuin BA:llä. http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=09&month=jul&story=gen-en-060709 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 6, 2009 Ihmettelinkin jo koska Ryanairilla siirrytään seisomapaikkoihin mutta ei hätää. Kyllä siitä pian päästään nauttimaan http://www.dailymail.co.uk/news/article-1197799/Ryanair-make-passengers-stand-bid-cram-board.html?ITO=1490 Seisomapaikat ilmaisia http://uk.news.yahoo.com/5/20090706/tbs-ryanair-fly-for-free-if-you-stand-up-327c223.html Montakos matkustaa 738:aan saa oikein tunkea? Nythän Ryanairilla on 189 penkkiä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 7, 2009 Seisomapaikat ilmaisia http://uk.news.yahoo.com/5/20090706/tbs-ryanair-fly-for-free-if-you-stand-up-327c223.html Montakos matkustaa 738:aan saa oikein tunkea? Nythän Ryanairilla on 189 penkkiä. Eiköhän tuo 189 ole maksimi mitä 737-800 voi tunkea istuimia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 9, 2009 Ryanair jyrkkänä: Ryanairin mukaan Finavian hinnoittelu estää halpalennot Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 10, 2009 AirAsia aloittaa DHL:n kanssa halpakuriiripalvelut; http://biz.thestar.com.my/news/story.asp?file=/2009/7/10/business/4291651&sec=business Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 10, 2009 Ryanair jyrkkänä: Ryanairin mukaan Finavian hinnoittelu estää halpalennot Onko tuossa joku pilkkuvirhe vai mistä tuo 5,8 miljoonaa matkustajaa tuohon on saatu? 58 miljoonaa kyllä kävisi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 10, 2009 Onko tuossa joku pilkkuvirhe vai mistä tuo 5,8 miljoonaa matkustajaa tuohon on saatu? 58 miljoonaa kyllä kävisi. Ai kesäkuussa? Se olis sellainen 700 miljoonaa matkustajaa vuodessa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 15, 2009 Ryanair ja SAS käyvät propagandasotaa. Ryanair ilmoittaa myyvänsä miljoona lentolippua 29 Tanskan kruunun hintaan juhliakseen SAS:n julkistamaa huonoa taloudellista tulosta Lisäksi Ryanair on luvannut SAS:n pääjohtajalle Janssonille ilmaiset lentomatkat Ryanairilla elo-, syys- ja lokakuun aikana. Jansson ei ole kuulemma vastannut vielä, ja Ryanairin edustaja sanoo siitä, että SAS:n myöhästelyyn on totuttu - Aikaisemmin SAS on syyttänyt Ryanairia mm. valehtelusta täsmällisyysvertailussa. http://e24.no/naeringsliv/article3168486.ece Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 17, 2009 Jin Air, uusi halpis aloittaa ensi kuussa E-Koreassa: http://www.jaunted.com/tag/Jin%20Air Matkustamomiehistö pukeutuu farkkuihin ja t-paitoihin http://www.skyliner-aviation.de/viewphoto.main?LC=nav2&picid=4844 Korean Airin halpis aloittaa ulkomaan lennot ensi talvikaudella. Kohteina: Bangkok, Macao, Osaka, Weihai ja Guam http://english.chosun.com/site/data/html_dir/2009/07/17/2009071700546.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 17, 2009 Zimbabwessa aloittaa maan ensimmäinen halpis, Fly Kumba http://www.thezimbabweindependent.com/index.php/business/23052-local-players-set-to-launch-low-cost-airline Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 17, 2009 Ryanairille pitäisi melkein olla oma ketju kun näitä FR-uutisia tulee melkein päivittäin... kohta kun Ryanille ei enään saa viedä laukkujaan ruumaan niin eikö nuo seisomapaikat voisi pistää ruuman puolelle, vai pitääkö matkustajille olla oma ikkuna ? Eikös se wanha sananlaskukin mene, että: "Kaikki tiet vievät ruumaan.". Jani Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Heinäkuu 19, 2009 flydubain aloitus yskii. "Teknisen vian" takia yli 100 matkustajaa joutui odottamaan Beirutin lentoa Dubain kentällä yli 12 tuntia. Yhtiö lupaa korvaukseksi yhden vapaalipun. - Intian reittien aloitusta on jouduttu siirtämään eteenpäin. http://business.maktoob.com/20090000008015/Over_100_passengers_stranded_at_Dubai_airport/Article.htm flydubailla on siis toistaiseksi kaksi Boeing 737-800:aa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla