Sami Puro

Lentoyhtiöuutisia - Halpalentoyhtiöt

1 604 viestiä aiheessa

Ja Omena-Hotellin ~30e/yö huoneet :)

Jatketaan OT:ta sen verran että huoneet kyllä maksaa Omenissa Tampereella 60€/75€/1hlö/1h nettivarauksella?Voiko sinne muuten kävellä yöllä ilman varausta?

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jatketaan OT:ta sen verran että huoneet kyllä maksaa Omenissa Tampereella 60€/75€/1hlö/1h nettivarauksella?Voiko sinne muuten kävellä yöllä ilman varausta?

 

   8)

 

Omena-hotellien sivuilta :

Voinko mennä hotelliin ilman ennakkovarausta?

Voit, vaikka suosittelemmekin huoneen varaamista jo ennakkoon. Jokaisen Omenahotellin sisäänkäynnissä on varausautomaatti, jolla voit tehdä huonevarauksen. Huoneen maksaminen tapahtuu verkkopankkitunnuksilla tai luottokortilla. Joidenkin hotellin ulkopuolella on valokyltti, joka kertoo onko hotellissa tilaa vai ei.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En valitettavasti tunne riitävästi alan lainsäädäntöä, mutta yksi asia on ihmetyttänyt jo kauan. Jos niin käy, että  normaali säännöllistä reittiä lentävä lentoyhtiö (esim. Finnair) jättää peruutuksen takia matkustajat kuljettamatta määrättynä päivänä sinne, mihin he ovat lippunsakin ostaneet, on matkustajista huolehtiminen tämän operaattorin vastuulla. Kun toiset yhtiöt näyttävät kantavan tämän vastuunsa paremmin kuin toiset, haluaisin kysyä enemmän tietäviltä, perustuuko tämä vastuunkanto vapaaehtoisuuteen esim. Finnairilla, vai rikkooko Rayanair lakia vai onko laissa kenties juuri Rayanairin mentävä porsaanreikä. Peruste kysymykselleni on se, että Rayanair mainostaa lentojaan säännöllisinä reittilentoina aivan samoin kuin esim. Finnair. Ja siihen periaatteeseen kuuluu, että peruutustilanteissa ainoa kysymys on, että mihin hotelliin.

 

Seppo 

 

Ryanair on ehkä alan pahin. Yhtiö maksaa vain aivan pakollisimmista tapauksista ja nekin kiistelyn/tappelun jälkeen

Ohessa lainaus heidän sivuiltaan kohdasta Terms & C:

Ryanair does not provide monetary compensation under Article 7 of EU Regulation 261/2004 for flights which are delayed or cancelled for reasons beyond Ryanair's control (extraordinary circumstances). You may therefore wish to ensure that you have suitable private insurance cover in force to cover such eventualities. Your rights under EU Regulation 261/2004 are unaffected, so in the case of denied boarding, flight cancellation or a delay in excess of two hours; a written notice setting out the rules for compensation and assistance in line with such Regulation will be provided to affected passengers who present themselves to our staff at the airport service desks.

 

Muutenkin ao. lentoyhtiöstä on omat sivunsa netissä heidän kuluttajaloukkauksistaan.

Itse olen asettanut yhtiön mustalle listalle, koska turvallisuus epäilyttää. Viimeisin tapaus on huhtikuussa 2009, kun kone laskeutui Cagliarissa rullaustielle kiitotien sijaan. 2005 jälkeen on ollut muistaakseni 3 muuta vaaratilannetta, koomillisimpana väärälle lentokentälle laskeutuminen Irlannissa (lähde Aviation weekly).

- Stanstead - Cork 4.6.06 The aircraft came within 425ft of the ground as it passed over the suburbs of Cork and the cockpit “ground proximity” alarm sounded twice.

- 23.3, 2006, when another Ryanair aircraft only “marginally avoided” crashing during an approach to Knock, in western Ireland

- September 2005, a Ryanair co-pilot had to take emergency control of an aircraft approaching Rome after the captain suffered a breakdown

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksesta. Vähän arvelinkin, että "Force Major"-käsitteen tulkinnasta väännetään kättä. Ymmärrän, että maanjäristys, sota tai muu yhtä pakottava peruste olisi hyväksyttävä, mutta että lintutörmäys... . Mitä lähemmäs kolmannen maailman ilmailua mennään, sitä herkemmin näitä Force Majoreita väärinkäytetään, ja nyt ollaan vasta Irlannissa.

 

Seppo   

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nuo fattafirmat, kuten Ryanair, käsittelee maksavia asiakkaitaan kuin karjaa. Myöhästymisiä ja teknikaaleja sattuu kaikille yhtöille mutta niiden hoito paljastaa millä tasolla yhtiö oikeasti seilaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, siitä paremmasta palvelusta maksetaan lipussa. Jos nyt näin käy "halpalento-yhtiön" kanssa, niin ei IMHO uutiskynnystä ylitä. Sitä saa, mitä maksaa, mutta jos joku ihan oikea lentoyhtiö olisi noin tehnyt niin sitten tapaushan olisi ihan toinen.

 

Mutta ei tuo estä mua käyttämästä Ryania tarvittaessa, pitää vaan muistaa jo lippua ostaessa ettei kaikki toimi välttämättä niin kuin pitää.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

pitää vaan muistaa jo lippua ostaessa ettei kaikki toimi välttämättä niin kuin pitää.

 

Ostajan pitää olla siis todella yksinkertainen jos ei ostoksessa kaikki toimi niin kun pitäisi.  :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finavia kertoo kansainvälisessä uutisessa halpalentoyhtiöiden (siis Air Berlinin, easyJetin, Ryanairin ja WizzAirin) nykyiseksi markkinaosuudeksi 9 %, Suomesta ulos ja sisään suuntautuvassa aikataulunmukaisessa matkustajalentoliikenteessä siis. Matkustajamäärässä on 25 % kasvu edelliseen vuoteen verrattuna.

 

http://newsroom.finland.fi/stt/showarticle.asp?intNWSAID=23132&group=Business

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finavia kertoo kansainvälisessä uutisessa halpalentoyhtiöiden (siis Air Berlinin, easyJetin, Ryanairin ja WizzAirin) nykyiseksi markkinaosuudeksi 9 %, Suomesta ulos ja sisään suuntautuvassa aikataulunmukaisessa matkustajalentoliikenteessä siis. Matkustajamäärässä on 25 % kasvu edelliseen vuoteen verrattuna.

 

Sama löytyy Finavian sivuilta suomeksi:

 

Halpalentoyhtiöiden lentohinnat houkuttelevat yhä useammin

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

easyJet palkitsi keskiviikkona Helsingistä Lontooseen matkanneen kuopiolaisen Marika Vossin lentolipuilla ja kukilla. Reitin 100 000. asiakas lensi ensimmäistä kertaa easyJetillä ja oli matkalla parhaan ystävänsä luo Glasgowiin.

 

- Matkustan ensimmäistä kertaa Iso-Britanniaan ja olen aivan innoissani, koska nyt voin mennä talvella toisenkin kerran moikkaamaan kaveria, Voss kommentoi palkintolentojaan.

 

Myös Finavia palkitsi easyJetin 100 000. asiakkaan ja tarjosi sampanjat Viinibaarissa. Halpalentoyhtiöliiketoiminnasta Finaviassa vastaava kehityspäällikkö Kimmo Holopainen iloitsee, että suomalaiset ovat oppineet käyttämään halpalentoyhtiöitä.

 

lennä lomalle

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanairin syksyn viimeinen lento Tampere-Pirkkalan lentokentältä Dubliniin lähti perjantaina iltapäivällä. Talvitauko Dublinin lennoissa kestänee maaliskuun loppuun saakka. Syynä on Irlannin romahtanut taloustilanne ja lentojen heikentynyt kysyntä. Lennot vähenevät Tampere-Pirkkalan kentältä talveksi muutenkin, sillä monet matkatoimistojen lomalennot on peruttu vähäisen kysynnän takia.

 

yle

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla jo viime vuoden uutinen tämä Germanwingsin 'Blind Booking', mutta hauska idea edelleen. Ajatuksena on ostaa sokkona lento kohteeseen, joka selviää vasta maksamisen jälkeen.

 

http://www.germanwings.com/en/Booking/blind-booking.htm

 

Mitenköhän mahtaisi toimia business-lentojen kanssa?  ;D

 

"Minneköhän myytäisiin seuraava jäänmurtaja? Hmm... arvotaanpa Germanwingsin kautta"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanair ilmoittaa tehneensä 250 miljoonan euron nettovoiton heinä-, elo- ja syyskuun aikana, missä oli kasvua 35 % edelliseen vastaavaan ajankohtaan verrattuna. O´Leary paheksuu Boeingin haluttomuutta laskea uusien koneiden hintaa, vaikka Ryanair ostaisi 200 uutta konetta vuosille 2013-2016.

 

"We see no point in continuing to grow rapidly in a declining yield environment, where our main aircraft partner is unwilling to play its part in our cost reduction program by passing on some of the enormous savings which Boeing have enjoyed both from suppliers and more efficient manufacturing in recent years," O'Leary said.

 

.. miksi Boeing laskisi hintojaan, kun koneet käyvät muutenkin kaupaksi?

 

http://www.cnbc.com/id/33582006

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

O´Leary on itse asiassa käyttänyt vieläkin kovempaa kieltä Boeingin suhteen:

 

"We won't continue these discussions indefinitely and have signalled to Boeing that if they are not completed before the year end, then Ryanair will end its relationship with Boeing and confirm a series of order deferrals and cancellations," he says.

 

Siis ellei hinta tule alas vuoden loppuun mennessä, Ryanair katkaisee välinsä Boeingiin, ei tilaa 200 uutta konetta ja peruuttaa aikaisempia tilauksiakin, joita on noin 100 plus optiot.

 

http://www.flightglobal.com/articles/2009/11/02/334278/ryanair-pressures-boeing-with-threat-to-cancel-737-orders.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heippa.

Ryanair lopetta 2 Joulukuu jälkein kaikki lennot Baseliin :thmbdn:

http://bazonline.ch/wirtschaft/unternehmen-und-konjunktur/Ryanair-verlaesst-den-EuroAiport/story/10645880

Saksaksi.

Syy on koska Basel on Ryanairin mielestä liian kalliksi. :thmbdn:

Vai ei  lenttä on halvempi,kun Ryanair lentä :thmbup:;D

Se on kai sitten taas se hyvää Asiakas palvelu Ryanairistako? :thmbdn:

Airliners.net

http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/4604241/

Chris

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanair väittää ohittavansa Alitalian matkustajamäärät Italian lentomatkustusmarkkinoilla ensi vuoden kuluessa kertoessaan kahden uuden reitin avaamisesta (Roomasta Sevillaan ja Krakovaan). O´Learyn mukaan Ryanairin kasvu Italiassa vuonna 2009 on 22 % edelliseen vuoteen verrattuna.

 

http://www.avionews.com/index.php?corpo=see_news_home.php&news_id=1111569&pagina_chiamante=index.php

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.