Juha Paulavuo

Nordic Leisure

11 viestiä aiheessa

Enpä ainakaan muista lukeeni tästä mistään :o.

 

Nordic Airlink lentää myös nimellä Nordic leisure ja kalustona on ainakin yksi MD-81 (SE-RDM).

Oliskos jollain lisäinfoa asiasta??? ???

 

EDIT : löytyi myös toinen MD-81 Leisuren väreissä : SE-DMT, http://www.airliners.net/open.file/629336/M/

molemmat masiinat ovat samoissa väreissä (aika hyvän näköisiä, vai?)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oiskos noi entisiä SAS:n koneita? Ainakin ensimmäinen rekkari tuntuu tutulta eikä toinenkaan ihan vieraalta.

 

 

Joo, kyllä DMT on lentänyt mm. SASn väreissä,muita käyttäjiä ovat olleet ainakin Swissair ja Md airlines. RDM on lentänyt mm. Paramountin ja Nouvelairin väreissä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.airliners.net/open.file/579032/L/

 

Tuossa sanotaan, että sen omistaa Nordick Airlink.

 

Toisen tiedon mukaan Nordic Regional/Leisure

on Finnairin kokonaan omistaman Nordic Airlinkin

tytäryhtiö ja toisen tiedon mukaan Nordic Airlink

on siinä osaomistajana ja mukana olisi muutamia

sijoittajia mukaanlukien Nordic Airlinkin perustaja.

 

Kumpi sitten pitää paremmin paikkansa ???

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Enteileeköhän tuo Nordic Airlinkin pilkkominen samaa mitä tulee tapahtumaan Finnairilla, mahdollisesti niin että Ruotsin Nordic-toiminnot yhdistetään emoyhtiöön:

 

Finnair (A320, M11)

Nordic Leisure/Finnair Leisure (757, M80)

Nordic Regional/Jet Express (E170, M80)

Aero Airlines(ATR)

 

Olen aina väittänyt, että Finnair jonain päivänä kaappaa Kauko-Aasian ja ehkä muitakin suoria lentoja Arlandasta.

 

Erkki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoinen visio vai onko sulla tietoa?

Mitä etuja tuollainen viipalointi sitten toisi? Kustannussäästöt tietysti saattavat olla yksi pointti, entäs lentäjien yleneminen.... taitaa vaikeutua.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Enteileeköhän tuo Nordic Airlinkin pilkkominen samaa mitä tulee tapahtumaan Finnairilla, mahdollisesti niin että Ruotsin Nordic-toiminnot yhdistetään emoyhtiöön:

 

Erkki

 

Tuossa visiossa on järkeä ja näkemystä. Harmi, ettei ole enempää tietoa. Finnair ilmoitti joku aika sitten, että Lomalentokoneiden "väritys" muutetaan. Ja syöttölentoverkosto kaukoreiteille on matkustajille toimiva ja hyvä airbusseilla. Mikä estää EU:ssa kaukollennot Arlandasta?AY aikoo vielä uusia kaukoreitin kaluston n. 2010. Saa nähdä mitä tulee ???

 

EDIT: Finnair omistaa Nordic Airlinkin jne...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair ilmoitti joku aika sitten, että Lomalentokoneiden "väritys" muutetaan. Mikä estää EU:ssa kaukollennot Arlandasta?AY aikoo vielä uusia kaukoreitin kaluston n. 2010. Saa nähdä mitä tulee ???

 

 

Taisi olla viime marraskuun BlueWings jossa kerrotttiin

että lomalentolaivue on pian saamassa oman värityksensä???

 

Kaukolentojen kohtalon Arlandasta määrittelee se millaiset

sopimukset Ruotsilla on kohdemaan kanssa.

Toki Eu kai yrittää saada niihin yhtenäistä käytäntöä.

Nykyisillä sopimuksilla esim. Suomesta ei saa muut lentää

reittilentoja Thaimaahan kuin Finnair eikä myöskään

Venäjälle ole muilla oikeutta liikennöidä kuin Finnairilla.

Blue1:n tekisi mieli Moskovaan ja Pietariin mutta

ei onnistu tällä hetkellä.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Mielenkiintoinen visio vai onko sulla tietoa?

 

No sen verran on Finnairin sisäältä vahvaa huhua, että tuosta lomalentojen sekä pikkujettitoiminnan yhtiöittämisestä puhutaan. Ja sehän tuntuu käyvän yksi yhteen sen kanssa mitä nyt ollaan tekemässä paljon pienemmässä Nordic-tytäryhtiössä.

 

Eli "Finnair Regional" ja "Finnair Leisure" on syntymässä meillekin.

Erkki

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään