Jukka Övermark

Wlan lakkasi toimimasta

5 viestiä aiheessa

Tässä olisi sellainen ongelma, että en jostain syystä saa enää Wlan verkkoon yhteyttä Windowsin omalla ohjelmalla. Reitittimenä toimii D-Link DI-524, johon on 3 läppäriä yhteydessä. Yksi läppäreistä on vähän vanhempi, joten siinä on erillinen Wlan verkkokortti. 2 muussa on sisäänrakennettu. Tällä vanhemmalla läppärillä saa yhteyden, jos käyttää verkkokortin valmistajan omaa ohjelmaa. Niillä 2 muulla läppärillä ei pääse enää ollenkaan nettiin. Ne kyllä tunnistaa verkon, mutta ei saa siihen yhteyttä. Naapureiden verkkoon kyllä saa yhteyden (kunnes kysytään salasanaa).

Kaikissa koneissa netti katkesi samaan aikaan. Reititin on jo muutamaan kertaan bootattu.

Toivottavasti ymmärsitte, sillä kaipaan kovasti apuja. Kaikissa koneissa on XP.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on sama purkki käytössä ja samanlainen ongelmakin esiintyi tässä jokin aika sitten - tosin läppärissä on Vista. Melkoista jamuahan se oli kun yritin paikallistaa ongelmaa, joka lopulta sitten löytyikin.

Jos nyt oikein muistan, ( siinä tuli kokeiltua kaikenlaista) niin ensin menin purkin asetussivulle - kirjoitin salasanat ja muut asetukset uusiksi - sitten läppärin wlan-asetuksiin, jossa kirjoitin salasanan uusiksi ja varmistin oikean salausmuodon. Tämän jälkeen ei ole ollut kuin satunnaisia katkoksia, joista on selvinnyt buuttaamalla modeemin että purkin.

Minulla tuo ongelma alkoi esiintyä SP1:n asennuksen jälkeen.

En nyt sitten tiedä, oliko tästä sinulle mitään apua, mutta kannattaa tosiaan tarkistaa nuo asetukset vaikka et olisikaan tehnyt niihin mitään muutoksia lähiaikoina...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksesta.

Sain tuossa eilen pienten säätöjen jälkeen pariksi minuutiksi yhteyden nettiin, mutta sitten se aina katkesi. Eipä siitä paljoa ollut iloa, joten palautin siihen purkkiin tehdasasetukset. Nyt olen kerran päässyt nettiin tässä muutaman tunnin säätöjen aikana. Eli ongelma jatkuu, edelleenkin vain noissa kahdessa koneessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä tämä sittenkin toimii, jos käyttää WEP salausta. Olen alusta asti käyttänyt WEP:iä, mutta olisi kiva vaihtaa se WPA2:n. Yritin sen tänään vaihtaakin, mutta ilmeisesti en osannut säätää oikein ja siksi se ei osannut yhdistää. :-[

Olisi kiva jos joku kertoisi ihan vaikka lyhyesti miten tehdä WPA2 suojaus. Tuolla kun on niin monta eri vaihtoehtoa WPA2-PSK(AES) ja WPA2(AES) jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään