Marko Ryynänen

Webastoa/Eberiä menopeliin...

33 viestiä aiheessa

Minulla Webasto + kaukosäätö. Saattaa kuitenkin olla tehoiltaan hieman alimitoitettu 3.0 litraiseen koneeseen, sillä vaikka tuo on tunninkin tohottanut, ei sisällä mitään liian lämmin silti ole. Moottori kyllä lämpiää hyvin. Tosin valmiiksi lämmin moottori lämmittää sisätilatkin kohtuullisen nopeasti. Saas nähdä, miten tehot riittävät, jos kunnon pakkasia lykkää jossain vaiheessa.

Itse asiassa kyllä se teho riittäisi lämmittämään koko mökin lämpimäksi, mutta se on ohjemoitu automaattisen ilmastoinnin kanssa siten, että flektit pyörii joko "painovoimaisesti" tai sitten pienimmällä mahdollisella teholla. Näin säästyy akku ja noi virrankulutusongelmat on muutenkin minimissään.

Mulla oli myös Webasto edellisessä Volvossa (jossa ACC) eikä jäänyt kertaakaan virran takia tielle vaikka en ajanut yhtä paljon kuin lämmitin mikä on asiantuntijoiden ohje näille laitteille. Nykyisessä pirssissä on tehdasasenteinen vastaava, ja toiminta on samanlaista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli myös Webasto edellisessä Volvossa (jossa ACC) eikä jäänyt kertaakaan virran takia tielle vaikka en ajanut yhtä paljon kuin lämmitin mikä on asiantuntijoiden ohje näille laitteille. Nykyisessä pirssissä on tehdasasenteinen vastaava, ja toiminta on samanlaista.

Niin kyseessähän on nyrkkisääntö. Todellisuuteen vaikuttaa sitten niin moni asia. mm. paljonko autossa on sähkölaitteita ja paljon ne vie sähköä, kuinka iso laturi, jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahtaako nykyautoissa olla vakiona "akkuvahteja", jotka sammuttavat ylimääräiset toiminnot, mikäli akun jännite putoaa liian alhaiseksi ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahtaako nykyautoissa olla vakiona "akkuvahteja", jotka sammuttavat ylimääräiset toiminnot, mikäli akun jännite putoaa liian alhaiseksi ?

Meidän Chryslerissä on ainakin semmoinen vahti, että se ei suostu käynnistymään, jos akun jännite on liian alhainen. Se vielä vähän lisää tuota webaston tuomaa jännitystä  :-\

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meidän Chryslerissä on ainakin semmoinen vahti, että se ei suostu käynnistymään, jos akun jännite on liian alhainen.

-Juha

Hitsi ! Oliko kalliskin lisävaruste ? :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään