Keijo Nieminen

20 kuollutta pikseliä - Nikon D80

13 viestiä aiheessa

Mitäpä sanoo takuu tällaiseen. Mihinkään tapaukseen, jossa runko lähetettäisiin huoltoon en suostu, sillä minulla ei ole aikaa sen tuottamaan hyrskyn myrskyyn, samalla kun suoritan varusmiespalvelustani helvatun kaukana kodistani.

Runko ostettu keväällä Rajalasta, kuitit sun muut tottavie tallessa. Tallessa on myös kyseessäolevan kuvan RAW versio. Tämä todisteena siitä, etten ole kuvaa mitenkään jälkikäteen käpeltänyt! Lähetin jo aiemmin kyseiseen virmaan viestin, jossa vedottiin huoltoon - jätin kokonaan vastaamatta ajanpuutteen vuoksi. Nyt kun sitä aikaa löytyi, niin päätin avautua teille (sekä rajalalle), ja samalla kysellä onko muillakin samanlaisia tapauksia. Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että tässä tapauksessa annetaan kokonaan uusi runko käteen ilman mitään kulkemisia lähtöruudun kautta. Takuuseen? Mielipiteitä!?

E: Kuva poistettu

Keke

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lain mukaanhan valmistajan on tuo korjattava kohtuullisessa ajassa, joka on jossain muisttakseni määritelty 2-3 viikoksi. Kulujahan siitä ei saa asiakkaalle tulla, joten postit menee molempiin suuntiin Rahalan piikkiin.

Takuun ja huollonhan tarjoaa valmistaja, ei Rahala. Rahala ei pysty itse päättämään, mikä on takuun alaista tai miten valmistaja haluaa takuun järjestettävän.

Mutta myyjän olisi jossain tietyissä tapauksissa pystyttävä neuvottelemaan poikkeuksista, varsinkin jos asiakassuhteissa halutaan kehittyä.

20 kuollutta on jo puoli komppaniaa ja uusi kennohan tuohon vähintään tulee...

En tiiä mitä tuon kanssa tekisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokainen kamera tekee ns. kuumia pikseleitä pitkillä valotuksilla ja isoilla herkkyyksillä, täysin normaalia.

Jos näkyy nopealla valotuksella ja alhaisella herkkyydellä myös niin sitten on ongelma.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä nyt luotin, että tuossa olisi kuolleita. Ei näe niin että voisi sanoa. Kuolleethan löytää helpoiten silleen, että ottaa kuvan suoja päällä ja katsoo sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäpä sanoo takuu tällaiseen. Mihinkään tapaukseen, jossa runko lähetettäisiin huoltoon en suostu, sillä minulla ei ole aikaa sen tuottamaan hyrskyn myrskyyn, samalla kun suoritan varusmiespalvelustani helvatun kaukana kodistani.

Runko ostettu keväällä Rajalasta, kuitit sun muut tottavie tallessa. Tallessa on myös kyseessäolevan kuvan RAW versio. Tämä todisteena siitä, etten ole kuvaa mitenkään jälkikäteen käpeltänyt! Lähetin jo aiemmin kyseiseen virmaan viestin, jossa vedottiin huoltoon - jätin kokonaan vastaamatta ajanpuutteen vuoksi. Nyt kun sitä aikaa löytyi, niin päätin avautua teille (sekä rajalalle), ja samalla kysellä onko muillakin samanlaisia tapauksia. Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että tässä tapauksessa annetaan kokonaan uusi runko käteen ilman mitään kulkemisia lähtöruudun kautta. Takuuseen? Mielipiteitä!?

Siinä ne kuolleet toverit ovat:

Keke

Onkos kuva otettu Lapin Lennoston TKKK:n oven edestä? -jotenki niin tutun näkönen! ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos siinä tosiaan on vika kennossa niin vaihtanevat uuden kennon huollossa, ei taida tulla uutta runkoa. Pyydä rajalasta jokin Nikonin runko lainaksi huollon ajaksi. Mulla hajos 40D Adexin ekana päivänä ja vein rungon huoltoon ja sanoin tarvitsevani runkoa välttämättä tilalle huollon ajaksi ja sain myös sellaisen.

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En usko että 20 pikseliä johtaa mihinkään kennon vaihtoon, ne mapataan ohjelmallisesti sieltä pois... Saattaa onnistua myös kotikonstein, mutta kun en Nikonia tunne, niin en osaa sanoa miten. Canonilla muistaakseni homma toimi niin, että runkotulppa kiinni valittiin kennonpuhdistus ja valotettiin muutama minuutti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos siinä tosiaan on vika kennossa niin vaihtanevat uuden kennon huollossa, ei taida tulla uutta runkoa. Pyydä rajalasta jokin Nikonin runko lainaksi huollon ajaksi. Mulla hajos 40D Adexin ekana päivänä ja vein rungon huoltoon ja sanoin tarvitsevani runkoa välttämättä tilalle huollon ajaksi ja sain myös sellaisen.

Kai

Eivät muuten anna ainakaan Rajalassa Nikonin huollon ajaksi lainaan toista Nikonia... Oma kamera oli hullossa kuukauden ja vaikka kuinka vaadin

huollon ajaksi laina kameraa, niin en saanut!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eivät muuten anna ainakaan Rajalassa Nikonin huollon ajaksi lainaan toista Nikonia... Oma kamera oli hullossa kuukauden ja vaikka kuinka vaadin

Jos kamera on ollut kuukauden huollossa niin silloin pitäisi jo lain mukaan saada korvaava kamera tilalle. 10-15 työpäivää on kait se maksimi (mikä tuossa aikaisemmin jo mainittiin) huoltoaika, ja sen jälkeen pitää saada korvaava tuote käyttöön yli menevälle ajalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä ne tampereella anto lainakameran ihan mukisematta heti, muista rajaloista en tiedä, hesassa ei varmaan onnistu, mutta siellä nyt ei mikään muukaan onnistu.

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä nyt luotin, että tuossa olisi kuolleita. Ei näe niin että voisi sanoa. Kuolleethan löytää helpoiten silleen, että ottaa kuvan suoja päällä ja katsoo sitten.

Testattu! Valotusajalla 1/20 sama homma, kuin mikä tuon (poistetun) kuvan 2s. Kuolleiden pikseleiden värejä ovat punainen, vihreä, valkoinen ja sininen - oikea värisuora!

Näyttää siis melko heikolta tuon uuden rungon kanssa, joten pakko se on vain huoltouttaa. Voi raukkaa. Juuri kun olin toipunut kahden kuukauden kännykkävekslauksesta huollon suhteen. puuh.. :-

Keke

E: Näytetään nyt vielä kerran mallisuoritus, kuten ne intissä aina. ??? Tuossa 100% croppaus alkuperäisen kuvan lumihangesta...

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Testattu! Valotusajalla 1/20 sama homma, kuin mikä tuon (poistetun) kuvan 2s. Kuolleiden pikseleiden värejä ovat punainen, vihreä, valkoinen ja sininen - oikea värisuora!

Näyttää siis melko heikolta tuon uuden rungon kanssa, joten pakko se on vain huoltouttaa. Voi raukkaa. Juuri kun olin toipunut kahden kuukauden kännykkävekslauksesta huollon suhteen. puuh.. :-\

Keke

E: Näytetään nyt vielä kerran mallisuoritus, kuten ne intissä aina. ??? Tuossa 100% croppaus alkuperäisen kuvan lumihangesta...

[ attachment removed / expired ]

No joo, tuo ongelma nyt on lähinnä pikku kiusa ja helppoakin helpompi korjata kuvankäsittelyssä. Mutta kannattaa tietysti korjata jos mahdollista takuuna.

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäli huhuihin on luottamista niin ne ei vaihda kennoa kuin vasta fataaleissa värivirheissä. Nämä kuolleet pikselit hoidetaan sillä että kameran softa laskee ympäröivistä pikseleistä "sopivan" arvon kuolleen pikselin tilalle. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään