Kai Lilja

Yrittäjän arkea - Kysymyksiä?

29 viestiä aiheessa

Toiseksi suurin on ALV.

Sitten tulee kaikki verot ja verojen verot ja verojen verojen lisämaksut.

Mitä ongelmia ALV ja muut verot aiheuttavat Juhalle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PS. Ai niin, yksi tärkeimmistä asioista unohtui. Yrittäjänä ei tarvitse ruinata pomolta onnistuisiko loman pito silloin ja silloin kuullakseen, että ei onnistu. Senkus lähtee vaan eikä kysele keneltäkään.  :)

Yrittäjyyttä jaksetaan markkinoida aina sillä että olet itse itsesi herra, tai voit itse päättää koska pidät lomasi.

Mutta mutta.. kuinka moni yrittäjä, etenkin sellainen joka työskentelee yksin, ja tekee sellaista työtä ( pieni kauppa tms.) jossa on oltava tietyssä paikassa läsnä jatkuvasti, voi jättää työnsä ilman että tulot, vuokrien maksut yms alkaa kärsimään?

Siskon ex-mies omisti kodintekniikkaliikkeen puoliksi ja kolmen työntekijänkin vakiomiehityksellä ainoat lomat vuodessa olivat sunnuntait ja muutaman viikon kesäloma, ei kuulosta kovin hääppöseltä ainakaan minulle.

Toki poikkeuksiakin löytyy, Teijo jo tilanteensa mainitsikin ja oletan että Ilkankin bisnekset ovat sellaisia ettei tarvitse missään toimistolla nyhjätä ihan jatkuvalla syötöllä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja oletan että Ilkankin bisnekset ovat sellaisia ettei tarvitse missään toimistolla nyhjätä ihan jatkuvalla syötöllä.

Noh, kyllä tämä tilitoimistoyrittäminen on 95% sitä toimistolla nyhjäämistä. Tietenkin kun joku tälle alalle keksii miten asiat voi hoitaa vaikka Bangkokista, niin olen oitis siellä.  :)

Mutta kuten aiemmin mainitsin, yrittäjyys ei katso päivää tai kellonaikaa.

Viime keväänä pahimpaan sesonkiin kun vappupäivän aamulla klo 05:30 täyttelin veroilmoituksia 1 h nukkuneena viimeiseen vuorokauteen, niin kävi vähän mielessä miten kiva olisi rähjätä pomolle työmäärästä ja vinkua yötyökorvauksia. Ja miten kiva olisi viettää vähän vappuakin vaikka rentoutumalla.  :laugh:

Yrittäjä on lainsuojaton työajoista. Se pitää vaan jaksottaa työt siihen malliin, että vapaata pystyy pitämään.

Kukaan ei jaksa 24/7 eikä siinä olisi mitään järkeäkään. Yrittäjällä pitää olla muutakin kun firmaa vaikkakin elämä on siinä kiinni aika tiiviisti.

Vaikka lähtee EFHK:lle aidan taakse katsomaan ja kuuntelemaan koneita sekin joskus riittää irtautumiseen.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terveex vaan!

Jaettu ilo, parempi ilo!  :-[

Maanantaina on "suuri" päivä! Ja taskut täynnä velkaa!  :laugh:

Oy siitä sitten tulee maanantaina ja 15.2 päästään töihin!

Lasteni suusta: "Isi, mikä susta tulee isona?" - Musta tulee kiskan täti!"  :thmbup:

Loistavaa ja tuloksellista kevättä!

-Kaitsu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään