Sami Virkkula

Air Finland aikoo lomauttaa yli puolet henkilökunnastaan

62 viestiä aiheessa

Täysin samaa mieltä kanssasi.

 

Kaljakoreja näkyy täällä....

 

 

Millä tavalla tuo liittyy yhtiön tuloksen tekoon tai osakkeen omistajien tyytyväisyyteen  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Millä tavalla tuo liittyy yhtiön tuloksen tekoon tai osakkeen omistajien tyytyväisyyteen  :P

 

Ei mitenkään. Se liittyy siihen missä niitä kaljakoreja (täällä) näkyy...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se miten työntekijöitä kohdellaan ei kiinnosta osakkeen omistajia pätkääkään ... kaiken maailman työkyvyn yllä pitävät pippalot voi unohtaa vaikka niitä pidettäisiin jokapäivä ... ainoastaan se kuinka osakkeet tuottaa kiinnostaa omistajia ...  ei se voiko työntekijä hyvin  :laugh:

 

Lähtikö tää alasajo tästä viestistä kun kuitenkaan pippalo ja työ eivät kuulu samaan kategoriaan?  Pippalo ei tuo työkykyä eikä -muutakaan vaan johdon osaaminen toimia yhdessä työntekijöiden kanssa. Sitä Air Finland ei ole vielä harrastanut eikä varmaan harrastakaan tulevaisuudessakaan , siihen osittain kaatui , onneksi joku muukin jää nuolemaan näppejään lopuksi duunareitten lisäksi ?  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähtikö tää alasajo tästä viestistä kun kuitenkaan pippalo ja työ eivät kuulu samaan kategoriaan?  Pippalo ei tuo työkykyä eikä -muutakaan vaan johdon osaaminen toimia yhdessä työntekijöiden kanssa. Sitä Air Finland ei ole vielä harrastanut eikä varmaan harrastakaan tulevaisuudessakaan , siihen osittain kaatui , onneksi joku muukin jää nuolemaan näppejään lopuksi duunareitten lisäksi ?  ;)

 

Lueppas Tarmo viestini uudestaa.

Sanoin siinä, että veimme Mikon kanssa kaljakorin pilotille, ettei ihan yhden juodun lasillisen takia  olis keikka kussut.

Sarjassamme selityksiä miksi en nyt just voi keikalle lähteä.

 

TUORILAN Kalle-vainaa ja KURHELAN Taisto ovat ainoat tuntemani liikelentäjät, jotka lähtivät keikalle heti vaikka milloin soitti, samoin kuin LILJAN Pekkakin.

 

jk kun lukee noita yllä olevia vastineita , kokeneidenkin pilottien vastauksia, voi todeta että todellisia lentopoikia on vähässä. :thmbdn:

 

Paljon on liikenteessä noita ns. Kapt Ahmed Ahneita, yhdeksän natsan kippareita. ( yhdeksäs natsa  huulen välissä)  ;D::)

ja he kumartavat vain rahaa.

 

 

jk2 kyllä Suomessa onneksi on enempikin lentopoikia alalla ollut ja on; Saarion Seppo, Niemen Pena ja hänen evp kolleegansa Aaltion Hanski, Tuomisen Jussi, Mariston Jussi, Etelämäen Risto, Siirilän Asi , Sorsan Matti ja + moni  Ilmavoimien konkari.

Tää ei tähän AFI:n hommaan auta, mutta kunhan turisen. Tuollaisten kanssa bisnes sujuisi.

 

Vieläkös AFI:lla on Herr Capt "Otto",  ammattitaitoinen herrasmies.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässähän iskee melkein nostalgia päällensä, kun mainitaan jopa meikäläisen tuntemia nimiä - Tuorila, Kurhela, Lilja jne.

 

Eihän heitä aikanaan mitenkään VALTAVAN ihmeellisinä tyyppeinä pidetty. Lensivät pyydettäessä ja se siitä, mutta tuolloin SE olikin luonnollista. ERO onkin oikeastaan syntynyt vasta jälkikäteen, kun kehiin on ilmaantunut myös "toisinajattelijoita", joihin nyt voi verrata.

 

Minäkin muistan ajan, jolloin enstex tärkeää oli saada hommat hoidettua ja kivaa, kun siitä sai vielä kohtuullisen korvauksenkin.

 

Brotherhood of men oli joskus aikanaan aivan totta, mutta näyttää nyttemmin joskus siltä, että sen on korvannut Sisterhood of mice. :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässähän iskee melkein nostalgia päällensä, kun mainitaan jopa meikäläisen tuntemia nimiä - Tuorila, Kurhela, Lilja jne.

 

Eihän heitä aikanaan mitenkään VALTAVAN ihmeellisinä tyyppeinä pidetty. Lensivät pyydettäessä ja se siitä, mutta tuolloin SE olikin luonnollista. ERO onkin oikeastaan syntynyt vasta jälkikäteen, kun kehiin on ilmaantunut myös "toisinajattelijoita", joihin nyt voi verrata.

 

Minäkin muistan ajan, jolloin enstex tärkeää oli saada hommat hoidettua ja kivaa, kun siitä sai vielä kohtuullisen korvauksenkin.

 

Brotherhood of men oli joskus aikanaan aivan totta, mutta näyttää nyttemmin joskus siltä, että sen on korvannut Sisterhood of mice. :(

 

Niinpä niin, ennen oli aina kaikki paremmin... "Puuta ovat miehet nyt ja koneet ovat..." Jottei jäisi epäselväksi; Jotakin omasta sitoutumisestani lähes 5 vuoden ajalta edelliseen työnantajaani kertoo se että AFI:lta pois lähtiessäni minulla oli yli 30 pitämätöntä vapaapäivää (eli töihin lähdettiin silloin kuin pyydettiin, myos vapaa-aikana), plus pitämättömät vuosi- ja talvilomat, yhteensä yli 70 päivää... Enkä suinkaan ollut ainoa AFI:n pilotti joka oli tarvittaessa aina valmis joustamaan ja venymään...

 

Tähän ketjuun on aiemmin lisätty  Air Finlandin pilottien edustajan vastine tapahtuneesta. Asiaan on siis saatu kaipaamani toinen(kin) näkökanta. Olen tiedotteen asiasisällön kanssa täysin samaa mieltä ja päätän omalta osaltani keskustelun asiasta tähän.

 

Tutuille terveisiä!

 

Jukka

 

Edit: lisätty ääkköset

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TUORILAN Kalle-vainaa ja KURHELAN Taisto ovat ainoat tuntemani liikelentäjät, jotka lähtivät keikalle heti vaikka milloin soitti, samoin kuin LILJAN Pekkakin.

jk kun lukee noita yllä olevia vastineita , kokeneidenkin pilottien vastauksia, voi todeta että todellisia lentopoikia on vähässä. :thmbdn:

 

Ei lentäjän työ ole sen kummallisempaa työtä kuin mikään muukaan. Jos firman työsuunnittelu kusee niin pahasti että pitää vapaata viettävieä pilotteja soitella lentämään niin pitäisi varmaan vaihtaa suunnittelijaa? Kyllä työvuorojen pitäisi olla tiedossa jo paria viikkoa ennen.

 

Pidän nykyisestä työstäni ja monta kertaa olen lähtenyt reissuun aika lyhyellä varoitusajallakin. MUTTA teen sen aina omasta halustani ja jos kieltäydyn on työnantaja sen aina hyväksynyt. Jos minulla on lakisääteinen vapaa niin silloin on. Marttyyrejä löytyy sitten tuolta arabimaista jos niitä haluaa.

 

Kummasti karsii halua lähteä vapaa-ajalla töihin jos työpaikassa ei arvosteta eikä kohdella kunnolla.

 

Pitää yrittää ymmärtää että nykypäivänä lentäminen on kovaa bisnestä ja lentopoikien "kiva lentää yhdessä" firmat ovat olleet ja menneet. Ostetaan kiva kone ja katsotaan minne sillä vois lentää asenne on vaihtunut laskukoneeseen ja tiukkaan suunnitteluun jolla on tarkoitus tehdä rahaa. Miten nykyään voisi olla lentopoikia jotka kumartavat muutakin kuin rahaa (on heitä) jos ei ole olemassa yrityksiä jotka tekevät niin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lueppas Tarmo viestini uudestaa.

Sanoin siinä, että veimme Mikon kanssa kaljakorin pilotille, ettei ihan yhden juodun lasillisen takia  olis keikka kussut.

Sarjassamme selityksiä miksi en nyt just voi keikalle lähteä.

 

En yrittänyt enkä halunnut ottaa kantaa kaljakoriin , nykyäänhän jo lentokapteenitkin puhallutetaan ja ulkoistetaan kun epäillään.   ;)

 

Oikeastaan tuossa alla lukee se mihin pyrin.

 

Työntekijät pysyvät ahkerina ja luotettavina vain jos firma panostaa myös henkilöstönsä hyvinvointiin. Tämä ei ole pelkkää palkkaa vaan myös sitä miten henkilöstöä arvostetaan ja kohdellaan.

 

Siihen päästään ihan muulla kun pippalolla , ellei osata yhtään asioita hoitaa ja vielä uskalletaan järjestää pippalo on tuloksena naamaanlyöntikilpailu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähtikö tää alasajo tästä viestistä kun kuitenkaan pippalo ja työ eivät kuulu samaan kategoriaan?  Pippalo ei tuo työkykyä eikä -muutakaan vaan johdon osaaminen toimia yhdessä työntekijöiden kanssa. Sitä Air Finland ei ole vielä harrastanut eikä varmaan harrastakaan tulevaisuudessakaan , siihen osittain kaatui , onneksi joku muukin jää nuolemaan näppejään lopuksi duunareitten lisäksi ?  ;)

 

Voi helvetti ... kuten kirjoitin "Ei tyky toiminta ole pelkkää olutta ... " väännä siitä sit itselles sellaiset "pippalot" mitä ikinä haluat ja pidä ihan missä muodossa ja missä haluat ... Ilmeisesti työpaikassa jossa olet ei harrasteta työkyvyn ylläpitoon liittyviä "pippaloita" kun luulet sen olevan vain bissen vetämistä  :laugh: No voi hyvää päivää ... järjestetään naamaan lyönti kilpailu ... kannattais varmaan tulla jo 2000-luvulle kun kohta on jo 2009  :-\

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään