Joni Hares

Riding the MD-11 (Part 1)

94 viestiä aiheessa

Huh hai hei

Kyllä hyvä musiikki kuuluu hyvään videoon. Toki täytyy ottaa nämä tekijänoikeusjutut huomioon. Minä ku oon näitä pelimannipitäjän kasvatteja ja arvostan eritoten musiikin merkitystä, voisin suositella käytettäväksi Karoliinan tekemää musiikkia, http://karoliinamusic.blogspot.com/. Jos olen oikein tulkinnut, sitä saa käyttää vapaasti, ei synny jälkipuheita ;)

HS

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vissiin paljon sun rahoista pois, jos joku käyttää jonkun Zimmerin musiikkia..ellet sitten ole herra Zimmer itse. Muuten tällänen "poliisius" on aivan turhaa...vaikka laki nyt sanoisikin mitä tahansa. Eikös ne musiikintekijät juuri joskus valittaneet kuinka se teosto on niin turha..

Et ole tainnut lukea ihan koko palstaa läpi? Ainakaan kovin tarkkaan. Tai sitten luetun ymmärtämisessäsi on hienoisia puutteita.

Ai, onko joku musiikintekijä joskus valittanut että Teosto on turha? Heh. Miten sen nyt ottaa. Teosto maksaa tekijänoikeuskorvauksia säveltäjille, sanoittajille, sovittajille ja kustantajille. Siis myös minulle ja herra Zimmerille.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai, onko joku musiikintekijä joskus valittanut että Teosto on turha? Heh. Miten sen nyt ottaa. Teosto maksaa tekijänoikeuskorvauksia säveltäjille, sanoittajille, sovittajille ja kustantajille. Siis myös minulle ja herra Zimmerille.  8)

Yksi asia miksi teoston maine on kärsinyt on sen tapa ajaa hyvitysmaksua lähes kaikkiin medioihin mitä maa päällään kantaa. Monessa mediassa on jo suurin osa hinnasta hyvitysmaksua ja se pitäisi saada järkyttävän korkeana mm. kovalevyihin (vai olikohan se noissa jo). Itse olen polttanut varmaan tuhansia CD-levyjä ja ainoastaan 2 tai 3 semmoista joissa on musiikkia ja nekin ovat kopioita omistamistani levyistä. Eli mm. minä maksan säveltäjille, sanoittajille ja musiikin kustantajille korvauksia musiikista jota en edes koskaan kopioi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teostoa on kritisoitu sen nauttimasta erityisasemasta oikeuksienhallinnassa. Kritiikkiä ovat esittäneet toisaalta oikeudenhaltijat, jotka ovat kaivanneet enemmän vapauksia omien teostensa käytöstä päättämiseen, ja toisaalta musiikkialan yrittäjät, joiden mukaan kilpailu toisi toimintaan tehokkuutta ja joustavuutta. Poptori Oy:n toimitusjohtajan Erkki Puumalaisen mukaan Teoston toiminta ei ole tarpeeksi läpinäkyvää eikä se toimi tarvittavan joustavasti eikä asiakaslähtöisesti. Myös esiintyvien taiteilijoiden Elvis ry:n Selvis-lehdessä on arvosteltu Teoston päätöksentekoprosessia ja tukisiirtojen kohdistuksia.

Sopimuslisenssikäytännön perusteella Teosto myöntää automaattisesti esitysluvan ja perii esityskorvauksen myös sellaisten oikeudenhaltijoiden puolesta, jotka eivät ole Teoston asiakkaita. Mahdollisuuden tähän antaa tekijänoikeuslain 26§. Oikeudenhaltijoilla on mahdollisuus laskuttaa näin perityt korvaukset Teostolta kolmen vuoden kuluessa. Laskutuksen perusteeksi tarvittavia esityskertatietoja on riippumattoman tahon kuitenkin nykytilanteessa käytännössä mahdoton kerätä.

Tämäkin on aika mielenkiintoinen juttu. Teosto myöntää esitysluvat ja perii korvaukset myös niiden säveltäjien kappaleista jotka eivät ole Teoston asiakkaita. Siis periaatteessa kai Teosto voi laskuttaa myös vapaan musiikin esittämisestä. Ja oikeudenhaltijan on lähes mahdotonta laskuttaa Teostoa kun oikeudenhaltija ei tiedä että koska Teosto on laskuttanut ja ketä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totean vain, että olisi hyvä jos ihmiset joskus vähän ajattelisivat näitä asioita viitekehyksessä eikä vain absoluuttisesti. En minä nyt mitään lainrikkomista kannata, enkä oleta että kenenkään pitäisi saada enemmän matkatavaraa koneeseen (miten se muuten liittyy tähän asiaan?).

Mutta, että tämmösessä tapauksessa aletaan saivartelemaan tekijänoikeuksista, niin on aika tekopyhää kun huomioi mitä esimerkiksi juuri YouTubesta löytyy. Ja ei, en ole musiikintekijä, mutta ei se tee minusta myöskään tyhmää tai typerää rikollista. Mulla on vain hiukan eri näkemys siitä, mihin pitää puuttua ja mihin ei.

Mutta toki absoluuttisesti ajateltuna tässäkin nyt sitten rikottiin lakia ja hyi hyi, älkää tehkö pojat enää. Kas niin. Ja ongelma poistui?

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämäkin on aika mielenkiintoinen juttu.

Show- ja musiikkibisneksessä ei ole kuin roistoja. Ihan sama, katsooko tekijää, käyttäjää vai hyväksikäyt... ei ku Teostoa   ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa varmaan olla niin tärkeä, että on oma valta soveltaa lakia.

Ja tämä vielä lienee piikki suoraan minulle eikä niille "matkatavararikollisille". Olkoon näin.

Olen kantani perustellut. Tässä maailmassa on hiukan suurempia ongelmia kuin se, mistä tässä nyt keskustellaan. Sen sijaan, että olisi porukalla pidetty hauskaa hyvän aiheen parissa, niin jälleen kerran aihe piti syövyttää jonkin pykälän tai lain pilkuntarkalla tulkinnalla. Ja on varmaan hienoa kun on ne pilkut takana, niin saa foorumilla arvostella ihmisiä, joilla on eri katsantakanta asiaan. Lakihan on pyhä. Ja lain noudattajat pyhiä, Suomessa kun ollaan.

Jos jotain sanon vielä, niin höllätkää ihmiset pipoa vähäsen...  Tai olkaa hölläämättä. Mitäs se oikeestaan mulle kuuluu.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tumi ja kumppanit poliisit, kiitos kun pilasitte hyvän aiheen, ei voitu vetää omaan aiheeseensa tätä tekijänoikeuskeskustelua, eihän? Siitä olisi saanut ihan mielekkään oman aiheen tuonne Vapaaseen.

J. Hares ja kumppanit, jatkakaa hyvää työtä, moisia videoita ei ikinä ole liikaa, musiikin kanssa tai ilman. :thmbup:

Metron kolumnista formaattia lainatakseni:

Ilmailuvideot :thmbup:

Foorumilla holhoaminen :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksi asia miksi teoston maine on kärsinyt on sen tapa ajaa hyvitysmaksua lähes kaikkiin medioihin mitä maa päällään kantaa. Monessa mediassa on jo suurin osa hinnasta hyvitysmaksua ja se pitäisi saada järkyttävän korkeana mm. kovalevyihin (vai olikohan se noissa jo). Itse olen polttanut varmaan tuhansia CD-levyjä ja ainoastaan 2 tai 3 semmoista joissa on musiikkia ja nekin ovat kopioita omistamistani levyistä. Eli mm. minä maksan säveltäjille, sanoittajille ja musiikin kustantajille korvauksia musiikista jota en edes koskaan kopioi.

Suomessa hyvitysmaksun piiriin kuuluvista laitteista ja maksun suuruudesta päättää opetusministeriö, ei Teosto. Sitä paitsi OM:kin noudattaa EU:n tekijänoikeusdirektiiviä. Teoston niskaan tulee monen asiaa tuntemattoman kaadettua tervaa, koska se suorittaa maassamme sen "likaisen työn", eli kerää maksut (ja toimittaa tietenkin ne edelleen asianosaisille).

Maksua ei peritä matkapuhelimista, tietokoneista, muistikorteista eikä usb-muisteista. Tietyillä edellytyksillä voi ammatinharjoittaja tai yritys saada vapautuksen cd- ja dvd -levyjen hyvitysmaksusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suomessa hyvitysmaksun piiriin kuuluvista laitteista ja maksun suuruudesta päättää opetusministeriö, ei Teosto. Sitä paitsi OM:kin noudattaa EU:n tekijänoikeusdirektiiviä. Teoston niskaan tulee monen asiaa tuntemattoman kaadettua tervaa, koska se suorittaa maassamme sen "likaisen työn", eli kerää maksut (ja toimittaa tietenkin ne edelleen asianosaisille).

Niin, tosin opetusministeriö päättää sen mukaan mikä Teoston mielipide on. Koska opetusministeriö tukeutuu tässä(kin) asiassa Teostoon koska siellä on paras asiantuntemus. (ainakin opetusministeriön mukaaan) Ei ole kovinkaan montaa tilannetta historiassa että opetusministeriö on päättänyt jotain muuta kuin sen mitä Teosto haluaa.

Tätä on mm. moni teoston oikeuksienhaltija kritisoinut.

Maksua ei peritä matkapuhelimista, tietokoneista, muistikorteista eikä usb-muisteista. Tietyillä edellytyksillä voi ammatinharjoittaja tai yritys saada vapautuksen cd- ja dvd -levyjen hyvitysmaksusta.

Niin, ammatinharjoittaja ja yritys voivat saada, mutta yksityinen henkilö ei. Nykyään minä maksan Teostolle siitä että kuvaan lentokoneita ja varmuuskopioin kuvani DVD:lle. Samoin maksan siitä kun kuvaan perhetapahtumaa ja tallennan kuvat DVD:lle.

Lisäksi maksan Teostolle siitä, että olen ostanut CD:llä musiikkia ja haluan kuunnella sitä MP3-soittimella. Eli ensin maksan siitä että ostan levyn ja sitten vielä siitä että haluan kuunnella sitä jossain muuallakin kuin kotona.

Samoin maksan Teostolle säännöllisesti siitä, että otan varmuuskopioita tietokoneeni sisältämistä tiedostoista joiden tekijänoikeuksien haltija olen minä.

En oikeasti pysty keksimään miten joku säveltäjä, sanoittaja, sovittaja tai musiikin kustantaja on ollut osallisena esimerkiksi siinä että saan kuvattua hyvia valokuvia tai siinä että minkälaisia elektroniikkalaitteita suunnittelen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tumi ja kumppanit poliisit, kiitos kun pilasitte hyvän aiheen, ei voitu vetää omaan aiheeseensa tätä tekijänoikeuskeskustelua, eihän? Siitä olisi saanut ihan mielekkään oman aiheen tuonne Vapaaseen.

Moderaattorien tehtävä on siirtää aihe muualle, jos he niin katsovat aiheelliseksi. Asiaa käsitellään yleensä siellä missä se on syntynyt. Ainoa tarkoitukseni oli aikoinaan huomauttaa foorumin vastaisesta materiaalista suhteellisen hellävaraisesti, mutta koska niin moni on nyt halunnut esittää kannanottoja suuntaan ja toiseen, en tietenkään voi olla osallistumatta keskusteluun. Tämä on kaikille (rekisteröityneille) avoin sivusto, ja kantaa saa (ja pitääkin) ottaa, jos on aihetta. Ihmiset ovat vaan jostain syystä aina kiukkuisia kun puhutaan jollekin kuuluvasta immateriaalioikeudesta. Etenkin tämä nuorempi väestönosa, joille ei ole vielä ehtinyt muodostua käsitystä omasta ja vieraasta, asetetuista rajoista tai toisen aikaansaannosten kunnioittamisesta. Ehkä se päivä vielä koittaa. Ainakin joillekin... ;)   

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En oikeasti pysty keksimään miten joku säveltäjä, sanoittaja, sovittaja tai musiikin kustantaja on ollut osallisena esimerkiksi siinä että saan kuvattua hyvia valokuvia tai siinä että minkälaisia elektroniikkalaitteita suunnittelen.

Minä keksin: sulla on mp3-soitin mukana kuvauskeikalla, ja rauhoittavan musiikin myötä saat näpättyä mestariotoksia. Oikea fiilis takaa parhaat kuvat.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahtava pätkä, lisää odottaen  :thmbup: Harmi vain, että yhden henkilön takia saatiin koko homma pipariksi...

Ainoa tarkoitukseni oli aikoinaan huomauttaa foorumin vastaisesta materiaalista suhteellisen hellävaraisesti

Eikö kannattaisi mennä myös noihin youtube ketjuihin kitkemään pois videot, joissa on laitonta materiaalia?  ??? Minä en koe jollekkin videolle tehtyä omaa aihetta mitenkään eriarvoisemmaksi, kuin massaketjuihin linkitetyt videot. Hyökkäyksesi meni mielestäni muutenkin täysin väärään osoitteeseen, sillä kyseinen video ei ole koskaan sijainnut Fsnordicin/Flightforumin palvelimilla, vaan kitinät tulisi ohjata suoraan linkitetyn palvelimen ylläpitäjälle ja videon laatineelle taholle.

Sinun omiesi sävellyksien "varastelusta" ei ilmeisesti ole pelkoa, kun aikaa jää Zimmerin kokoisten mammuttien oikeuksien valvomiseen... :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä keksin: sulla on mp3-soitin mukana kuvauskeikalla, ja rauhoittavan musiikin myötä saat näpättyä mestariotoksia. Oikea fiilis takaa parhaat kuvat.  ;D

Paitsi että olen jo maksanut levyn hinnassa varmasti riittävästi kyseiselle säveltäjälle ja esittäjälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahtava pätkä, lisää odottaen  :thmbup: Harmi vain, että yhden henkilön takia saatiin koko homma pipariksi...

Eikö kannattaisi mennä myös noihin youtube ketjuihin kitkemään pois videot, joissa on laitonta materiaalia?  ??? Minä en koe jollekkin videolle tehtyä omaa aihetta mitenkään eriarvoisemmaksi, kuin massaketjuihin linkitetyt videot. Hyökkäyksesi meni mielestäni muutenkin täysin väärään osoitteeseen, sillä kyseinen video ei ole koskaan sijainnut Fsnordicin/Flightforumin palvelimilla, vaan kitinät tulisi ohjata suoraan linkitetyn palvelimen ylläpitäjälle ja videon laatineelle taholle.

Sinun omiesi sävellyksien "varastelusta" ei ilmeisesti ole pelkoa, kun aikaa jää Zimmerin kokoisten mammuttien oikeuksien valvomiseen... :laugh:

Et ole sinäkään, Matti, tainnut lukea ihan kaikkea täällä? Pelkästään YouTubestahan ei ollut kyse. "Hyökkäykseni" meni juuri sinne, missä linkit olivat, eli tällä palstalla. Sillä ei asian kanssa ole mitään tekemistä, missä ko. tiedostot fyysisesti sijaitsevat. Videon laatineelle tahollekin viesti meni perille. Jos viitsisit lukea aikaisemmat kirjoitukset ennen kuin itse alat "hyökkäillä"?

Yhden henkilön takia saatiin aikaan kissanhännän vetoa. Juuri tämä oli tarkoitus. Eikä sillä ole mitään merkitystä kenen musiikki siinä videolla on. Tämäkin jo tuli mainittua, mutta kun nämä yhdet henkilöt eivät lue koko ketjua, ja tulevat sitten meuhkaamaan kesken kaiken niin tietävinä.

Valvon aivan samalla tavalla omia kuin muidenkin tekijöiden oikeuksia. Vähän niin kuin muskettisoturit, kaikki yhden ja yksi kaikkien puolesta. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pelkästään YouTubestahan ei ollut kyse. "Hyökkäykseni" meni juuri sinne, missä linkit olivat, eli tällä palstalla. Sillä ei asian kanssa ole mitään tekemistä, missä ko. tiedostot fyysisesti sijaitsevat.

Tällä palstallahan vilisee linkkejä jatkuvasti noihin laittomiin videoihin, jotka sijaitsevat fyysisesti siellä täällä, kuten mm. Youtubessa. En edelleenkään ymmärrä eroa tämän kyseisen pätkän ja muiden videoiden välillä. Johtuuko tämä erityinen vänkääminen siitä, että videolle tehtiin oma aihe? Se sijaitsi hyvälaatuisena omalla palvelimella? Tai että videon laatija itse linkkasi sen tänne? Vai kenties, että siinä oli oikeasti hyvää musiikkia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Show- ja musiikkibisneksessä ei ole kuin roistoja. Ihan sama, katsooko tekijää, käyttäjää vai hyväksikäyt... ei ku Teostoa   ;D

Muistelen että hyvinkin voimallisesti puolustit joskus valokuvaajien oikeuksia. Ei tämä kysymys ole sen kummempi. Kuva sinne tai tänne. Vai miten se oli?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota tuota

Eikö ole myös niin, että tämä loistava video teki Zimmerin musiikin entistä tunnetummaksi. Jos porukka tykkäs siitä, menevät he nyt ostamaan heidän albuminsa. Siitä taas tulee lisää tuloa ko. yhtyeelle. Toisin sanoen Sami tai Mikko voisi lähettää jättilaskun tuottajalle hyvästä mainostuksesta ;).

Minä taas voisin vaikka vähän maksaa, jos joku ottaisi minun musiikiani videoihin ;D.

HS

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö ole myös niin, että tämä loistava video teki Zimmerin musiikin entistä tunnetummaksi. Jos porukka tykkäs siitä, menevät he nyt ostamaan heidän albuminsa. Siitä taas tulee lisää tuloa ko. yhtyeelle. Toisin sanoen Sami tai Mikko voisi lähettää jättilaskun tuottajalle hyvästä mainostuksesta ;).

Minä taas voisin vaikka vähän maksaa, jos joku ottaisi minun musiikiani videoihin ;D.

HS

Erityisesti tunnetuimpien artistien kohdalla on usein niin, että se sama musiikki, jota harrastelijavideossa käytetään, on kuunneltavissa levy-yhtiön ilmaiseksi netissä levittämillä musavideolla. Siksi on vaikea uskoa, että videoiden tekeminen pienelle harrastelijaporukalle loukkaisi yhtään sen enempää tekijänoikeuksia, kuin mitä levy-yhtiöt tekevät vapaaehtoisesti. Usein on myös sitä näkynyt U-tubessa, että joku on kommenteissa tiedustellut, mikä on esim. se suomalainen bändi, jonka loistavaa musiikkia videolla kuullaan. Sen takia tämä nipottaminen tekijänoikeuksista tuntuu vähän turhalta, kun suositut ilmaisvideot netissä toimivat usein vain hyvänä mainoksena artistille ja säveltäjälle - edellyttäen tietysti, että musiikin tekijät on asianmukaisesti ilmoitettu videon yhteydessä.   

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota tuota

Eikö ole myös niin, että tämä loistava video teki Zimmerin musiikin entistä tunnetummaksi. Jos porukka tykkäs siitä, menevät he nyt ostamaan heidän albuminsa.

Kyllä ainakin minun tapauksessani, heti menin ostamaan kyseisen kappaleen iTunesista  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Erityisesti tunnetuimpien artistien kohdalla on usein niin, että se sama musiikki, jota harrastelijavideossa käytetään, on kuunneltavissa levy-yhtiön ilmaiseksi netissä levittämillä musavideolla. Siksi on vaikea uskoa, että videoiden tekeminen pienelle harrastelijaporukalle loukkaisi yhtään sen enempää tekijänoikeuksia, kuin mitä levy-yhtiöt tekevät vapaaehtoisesti. Usein on myös sitä näkynyt U-tubessa, että joku on kommenteissa tiedustellut, mikä on esim. se suomalainen bändi, jonka loistavaa musiikkia videolla kuullaan. Sen takia tämä nipottaminen tekijänoikeuksista tuntuu vähän turhalta, kun suositut ilmaisvideot netissä toimivat usein vain hyvänä mainoksena artistille ja säveltäjälle - edellyttäen tietysti, että musiikin tekijät on asianmukaisesti ilmoitettu videon yhteydessä.   

Tässä menee nyt puurot ja vellit pahasti sekaisin, jälleen kerran.

Se, että levy-yhtiö levittää myynninedistämismielessä musavidoita "ilmaiseksi", perustuu artistin ja levy-yhtiön väliseen sopimukseen, jonka perusteella artisti saa korvauksia. Siitä toisinsanoen maksetaan.

Julkiseen levitykseen saatetusta, ilman lupaa kopioidusta "harrastelijavideon musiikista" ei ole sovittu artistin kanssa, eikä sitä hyväksy laki eikä levy-yhtiö eikä yleensä artistikaan. Korvauksien saamisesta puhumattakaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä menee nyt puurot ja vellit pahasti sekaisin, jälleen kerran.

Se, että levy-yhtiö levittää myynninedistämismielessä musavidoita "ilmaiseksi", perustuu artistin ja levy-yhtiön väliseen sopimukseen, jonka perusteella artisti saa korvauksia. Siitä toisinsanoen maksetaan.

Julkiseen levitykseen saatetusta, ilman lupaa kopioidusta "harrastelijavideon musiikista" ei ole sovittu artistin kanssa, eikä sitä hyväksy laki eikä levy-yhtiö eikä yleensä artistikaan. Korvauksien saamisesta puhumattakaan.

Hei kamoon

Eiks taiteijoiden ammatti ole lähes kutsumuksellinen. Jos siitä saa mitä tahansa julkisuutta, tai hyvän mielen kuuntelijalle, se on vain hyväksi. Zimmerin kohdalta nuo menetetyt ropot ovat lähinnä "peanuts", vaikka periaatteesta tässä on kysy.

Musiikki ja hienot lentovideot täydentävät toisiaan. Olisi sääli jos siihen pantaisiin turhia rattaita eteen. Uskon vakaasti, että musiikin tekijät kokevat pelkästään myötämielisyyttä heidän sävellyksien käyttämiseen, muutenhan he tekevät sen ns. rahasta. Kukahan kuuluisa säveltäjä on luonut teoksensa bisnes mielessä. Ainakin minun tuntemat säveltäjät tekivät sen pelkästään sydänmestään. Esim. Konsta Jylhä totesi aikoinaan: kuka tästä ny jotain maksais :)

Mutta totta on, että taiteijoiden ennakkoon hyväksyntä on huomaavaista, jos heidän teoksiaan aiotaan käyttää.

HS

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, ei tästä kannata tehdä elämää suurempaa asiaa. Hareksen pojat ovat ilmeisen selvästi olleet siinä uskossa, että riittää, kun tekijöiden krediitit mainitaan videon lopussa, mutta säännöt kyllä menevät niin, että oikeudenomistajan lupa pitää pyytää etukäteen, kun video laitetaan julkisesti saataville. Siitä nyt aiheutuu ylimääräistä duunia uuden editoinnin muodossa, mutta parempi niin kuin se, että tällä foorumilla ei noudatettaisi tekijänoikeussääntöjä.

Minun mielestäni on myös "hieman" väärin viitata siihen, että sama musiikki soi YouTuben videoissa. YouTuben toiminta-ajatus kun perustuu massiiviseen, todella laajamittaiseen tekijänoikeuksien väärinkäyttöön. Pari, kolme tyyppiä siellä jossakin keksi tavallaan briljantin idean: Perustetaan sivusto, jolle kansa voi ladata "omia" videoitaan, eikä meidän tarvitse välittää tekijänoikeuksista pascaakaan, vaan me pannaan tänne rekisteröityvät urpot rikkomaan niitä meidän puolestamme  ;) ja nimimerkin suojissa. Ja jos siitä alkaa joku urputtamaan, niin me vedotaan lähdesuojaan ja kirje- ja viestintäsalaisuuteen ja tietosuojavaltuutettuun ja mikäli joku firma uhkaa meitä rosiksella, niin pitkin hampain ja hirveän vitkuttelun jälkeen poistamme malliksi muutaman videonruppanan kunnes ne kyllästyvät valvomisen mahdottomuuteen ja luovuttavat. Eikä meitä itseämme saada vastuuseen, koska jokaisen videon kohdalla on nappi "Flag as inappropriate" ja meidän säännöissä, jotka urpojen on pakko allekirjoittaa, selvästi sanotaan että tekijänoikeuksien rikkomista ei sallita  :laugh:

"Hyvä bisnesidea" pojilla siis oli ja saivat sen myös rahastettua ennenkuin oikeus tuomitsee sivuston nykyisen omistajan maksamaan Viacomille miljardi dollaria. No, katsotaan kuinka käy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään