Guest Jufernaut

Seinäjoen charterit

14 viestiä aiheessa

Tälläistä otsikkoa ei tainnut vielä olla joten avataan se.

 

Tälläisia lentoja ainakin aikovat sieltä lentää:

 

11.5.09  Rhodos (Lomamatkat Primeralla)

 ??.5.09  Finncommin charter Tukholmaan

31.5.09  Varna (Dominatravel Bulgaria Airilla)

 

Seuraavana talvena kuulemma jopa Thaimaan Kanarialle  ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 ??.5.09  Finncommin charter Tukholmaan

 

30.5.09 klo 09:30 -> Stockholm Marathon

 

-Tony-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Seuraavana talvena kuulemma jopa Thaimaan Kanarialle  ;)

 

 

Eikös tuo Seinäjoen uusittu kiitotie ole tasan 2000 metriä pitkä, ja maksimi lentoonlähtöpainoilla Boeing 757 vaatii rataa alleen muistaakseni 2900 metriä vaikka suorituskykyinen konetyyppi onkin. Elikkä jos Thaimaaseen tuolla konetyypillä lennetään, aika kevyt lasti pitää olla, että jaksaa nousta jos varsinkin tankit on laitettu piripintaan kerosiiniä tuota matkaa varten.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja Seinäjoen asemataso taitaa olla liian pieni B757:lle? Ja pystyiskö asema edes käsittelemään noin 200 matkustajaa kerrallaan?

 

Ei se enää mikään pieni asemataso ole, kannattaa käydä katsomassa joskus.

Ja jos Pirkkalan peltihökkelistä lähtee rynkyllä isoja matkustajamääriä, niin miksei Seinäjoen kokoiselta terminaaliltakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pirkkalan peltihökkelistä.

 

:laugh: So true..

 

Muistelisin jonkun kuiskineen, että nyt laajennetulle platalle mahtuisi 2 x 757..  Ja eiköhän se terminaali aika hyvin sopeudu pariinkin sataan hlöön.

Harmi, että se vanha kerhorakennus purettiin jokunen aika sitten. Siitähän olisi saanut ihan hyvän low cost -terminaalin..  ;) Paitsi että se ehkä olisi ollut

vähäsen 757:jen tiellä..

 

-Tony-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös tuo Seinäjoen uusittu kiitotie ole tasan 2000 metriä pitkä, ja maksimi lentoonlähtöpainoilla Boeing 757 vaatii rataa alleen muistaakseni 2900 metriä vaikka suorituskykyinen konetyyppi onkin. Elikkä jos Thaimaaseen tuolla konetyypillä lennetään, aika kevyt lasti pitää olla, että jaksaa nousta jos varsinkin tankit on laitettu piripintaan kerosiiniä tuota matkaa varten.

Nuo kaikki maakuntalennot tapahtuu välilaskulla joten tuskimpa siinä ongelmaa on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

epäsuotuisan tuulen vallitessa käytössä taitaa olla vain yhden NDB:n lähestyminen.

 

Nykyään onneksi löytyy 14:lle myös RNAV/GPS lähestyminen, joten tuo NDB lähestyminen alkaa hiljalleen olemaan historiaa liikennekoneiden osalta...

 

- Lasse

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentäisköhän nuo kuitenkaan täydellä koneella 2000m radalta talvikauden huonoilla keleillä ja kitkoilla ja epäsuotuisan tuulen vallitessa käytössä taitaa olla vain yhden NDB:n lähestyminen.

 

Kai

Ihan maksimilaskupainolla toi 2000m ei riittäis jos on braking action poor, mediumilla jo hyvin ja jos laskee pariki tonnia MLW:stä pois niin toi 2000m riittää jo laskennallisest. Marginaaleineen.

 

Ja tosiaan kuten Lasse sanoi, eiköhän ne RNAVia ajaisi sinne. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tälläistä otsikkoa ei tainnut vielä olla joten avataan se.

 

Tälläisia lentoja ainakin aikovat sieltä lentää:

 

11.5.09  Rhodos (Lomamatkat Primeralla)

 

Kuulemma suuren suosion vuoksi tilalle vaihdettu 219-paikkainen B757

elikkä se varmaankin tarkoittaa että Air Finland korkkaa Seinäjoen ? ;)

 

Primeran lento on sitten siirretty viikkoa myöhemmmälle mutta sen kohdalla lukee Lomamatkojen sivuilla 

OF411 / GX226 Primera Air / menomatka Air Finland Boeing 757.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuulemma suuren suosion vuoksi tilalle vaihdettu 219-paikkainen B757

elikkä se varmaankin tarkoittaa että Air Finland korkkaa Seinäjoen ? ;)

 

Primeran lento on sitten siirretty viikkoa myöhemmmälle mutta sen kohdalla lukee Lomamatkojen sivuilla 

OF411 / GX226 Primera Air / menomatka Air Finland Boeing 757.

 

Eipä olisi aikoinaan tuosta kentän ohi vähän väliä suhailleena voinu kuvitella että siitä 757 joskus starttaisi  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja noi eilen lähteneet matkaavaisethan palaa ma 25.5. n. klo 18:00 edelleen OF:n siivin.

 

30.5. Finncomm EFSI -> ESSA lähtö 9:30 (eikös se tämä aika ollu?)

31.5. Bulgaria Air A320 lähtö EFSI 11:45

7.6.   Bulgaria Air A320 paluu EFSI 8:30

 

-Tony-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään