Guest Hannuuotila

Parasta joulussa?

41 viestiä aiheessa

Mikä on mielestäsi parasta joulussa? Mielestäni perheen yhdessäolo sekä joulusauna. Jouluruokia inhoan.  :D

/Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se nykyään painottuu juuri tuohon rauhalliseen taukoon kaiken arjen hulinan keskellä. Yhdessäoloa ja pikkaisen kinkkuakin, vaikken itsekkään ole mikään jouluruokien ystävä. Jos pukki tuo vaikkapa jonkin hyvän kirjan, niin mikäpä siinä on ollessa pyhäiltoina.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vodka ja se kun Finnairin md11 tuodaan parkkiin hyvälle kuvauspaikalle 8) Ainakin viime jouluna kävi näin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se kun on valmista herkkuruokaa kaapit täynnä ja saa vaan syödä. Minä en osta mitään valmiina, vaan teen kaikki laatikot, rosollit ja sillit itse. Se on tärkeää. En perusta niistä Odinista, Saturnuksesta, Freyrista ja Jeesuksesta, joiden kunniaksi Joulua vietetään, en halua antaa enkä saada lahjoja, en kasvattaa havumetsää sisätiloissa, en kuulla tekopirteitä joululauluja, mutta jouluruoka on pyhä asia :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rauha. Hyvä seura. Hyvä ruoka. Joulun tunnelma.

Juuri näin :) Todella mukavaa viettää perheen kanssa aikaa, tehdä hyvät safkat kaikki itse kuten Esa sanoi ja olla vaan kerrankin rauhassa.. Itselleni joulu on ylivoimaisesti tärkein juhla! Vaput, juhannukset yms. saataisiin lakkauttaa minun puolesta vaikka saman tien.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaput, juhannukset yms. saataisiin lakkauttaa minun puolesta vaikka saman tien.

Juhannus saa luvan jäädä..  ::) Muttajuu. Joulussa parasta on tietenki lahjat ja uusvuos!  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suomessa joulu on ihan syvältä.

Kauppaan ei ole ruokaakaan asiaa ostamaan 2 viikkoa ennen joulua kun on niin kamala hässäkkä päällä jokapaikassa. Keli on jouluna aivan onneton, pimeää ja kaikki paikat kiinni.

Sen sijaan jouluna on kiva olla shortsit jalassa ja hikeä välillä otsalta pyykien siellä missä on elämää ja aurinkoa.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se että pääsee pois lomille täältä vankilasta (armeija)  ;D

En haluu masentaa, mutta kannattaa ottaa varauksella lupaukset joululomasta siihen asti että on kotona :)

Kyl joulussa on se parasta, että on koko perhe koossa pari päivää ja kaikki traditiot mitä pienestä pitäen on jouluna ollut toistuu taas.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En haluu masentaa, mutta kannattaa ottaa varauksella lupaukset joululomasta siihen asti että on kotona :)

Kyl joulussa on se parasta, että on koko perhe koossa pari päivää ja kaikki traditiot mitä pienestä pitäen on jouluna ollut toistuu taas.

Parin viikon joululomat jo luvattu ja loppuu palveluskin tammikuussa. Ginesherrakset on päätetty jo joululle ja uudelle vuodelle.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä jouluruoka, ja perheen yhdessäolo :thmbup:

Traditio... Onneksi, vain ja ainoastaan kerran VUODESSA  :thmbup:

Mitenkäs se menikään että... Mitä eroa on joululla ja uudellavuodella? Joulu tulee kerran vuodessa ja uusivuosi tulee joka vuosi.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se nykyään painottuu juuri tuohon rauhalliseen taukoon kaiken arjen hulinan keskellä.

Mä en ole vielä sitä rauhallisuutta nähnyt.. kauhee hösellys kun pitää järjestellä sitä ja tätä ja itsekin miettiä päänsä puhki, mitä ostaisi tällä kertaa. Jouluaattona sitten taas kamala kiire kun pitää yhdessä illassa kiertää kaikki mummit ja vaarit ymymymym.

Mä en vois kuvitellakaan viettäväni pikkujouluja vielä, mutta ilmeisesti pikkujoulukausi on jo alkanut. Yököttää koko ajatuskin joulusta ainakin siihen asti, että saadaan lunta tai jouluaatto on jo käsillä.

Mutta parasta on siemailla glögiä mummin luona kotoisassa ja lämpimässä olohuoneessa, takkatuli poksuu vieressä. Glögi juodaan joka vuosi samoista hienoista lasikupeista ja lasinaluset ovat jokavuosi samanlaiset tummanvihreät läpyskät.. jotenkin ne pienet jutut tekevät joulun. Ja kyllä mää lahjoistakin tykkään, yleensä vaan omat toiveet ylittää perheen budjetin ja lopulta niiden ostaminen jää omalle vastuulle. Ja on ihan yhtä ikävää yrittää väkisin keksiä itselle joululahjoja, kuin mitä muille keksiminen on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juhannus saa luvan jäädä..  ::)

Miksi ??? Eikun se on se paras Suomen juhlista! Niin suomalainen juhla kuin olla ja vaan voi..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on vaan tekosyy vetää perseet :P

Entä sit wappu ;D?? Sen vois jättää välistä mun puolesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kyllä joulussa yleensäkin se tunnelma ja toki paitsi lahjojen saaminen niin myös se lahjojen antaminen  ;)

Tässä joulussa on jotain nostalgista tunnelmaa kun on erään tapahtuman 40 -vuotisjuhla  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään