Guest Hannuuotila

Parasta joulussa?

41 viestiä aiheessa

parasta joulussa?  Tjaa, itsellä on edessä joulu ilman tytärtä, on viettämässä aaton isällään, joten mun tulevaan jouluun kuuluu viltti, sohva, hyvä punaviini, haisevia juustoja, hedelmiä, kirja tai leffa ja varmaan kavereita. Jouluruokaa on pakko olla, kalat, kinkut ja laatikot. Raikasta salaattia.  kun saa vaan olla ja herkutella. Hiljainen kävely hautausmaalla. Ajelu merenrantaan iltamyöhään. Itse lähes ateistina jopa harkitsen meneväni joulukirkkoon tänä vuonna. Siihen mikä on yöllä.

Itse en henk koht tajua sitä vimmaa mikä ihmisillä on ravata kaupassa ja koohia eestaas viikko tolkulla. Siihenkin joku järki pitäis saada. Oikeesti sitä selviää vähän pienemmälläkin kulutushysterialla.

Ja kuten esa tuolla kirjoitti, en mäkään noista syistä niin, mutta jouluruoat on pyhä asia!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

parasta joulussa?  Tjaa, itsellä on edessä joulu ilman tytärtä, on viettämässä aaton isällään, joten mun tulevaan jouluun kuuluu viltti, sohva, hyvä punaviini, haisevia juustoja, hedelmiä, kirja tai leffa ja varmaan kavereita. Jouluruokaa on pakko olla, kalat, kinkut ja laatikot. Raikasta salaattia.  kun saa vaan olla ja herkutella. Hiljainen kävely hautausmaalla. Ajelu merenrantaan iltamyöhään. Itse lähes ateistina jopa harkitsen meneväni joulukirkkoon tänä vuonna. Siihen mikä on yöllä.

Itse en henk koht tajua sitä vimmaa mikä ihmisillä on ravata kaupassa ja koohia eestaas viikko tolkulla. Siihenkin joku järki pitäis saada. Oikeesti sitä selviää vähän pienemmälläkin kulutushysterialla.

Ja kuten esa tuolla kirjoitti, en mäkään noista syistä niin, mutta jouluruoat on pyhä asia!

Ajattelin tuon esivirkkeesi jälkeen, että otan OSAA. .... Sinulla on sentään tytär Joulun jälkeen :thmbup: Minulla ei.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

oispa joulu ainainen  ;D

Jouluna on mulla tapana vaan nukkua koko päivän!

Tämä on vaan mun mielipide, mutta turhaa vöyhötystä koko homma :thmbdn:

Lahjoja en osta,  ruokaa saatan vaimolle laittaa, mutta muuten otan mahdollisimman rennosti koko fuc*ing Joulun ;)

Parempi pyhä on juhannus, jolloin saa ... ihan luvan kanssa :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi ??? Eikun se on se paras Suomen juhlista! Niin suomalainen juhla kuin olla ja vaan voi..

Juhannus on kyllä suomalaisin juhla sikäli, että sen vanhat pakanaperinteet ovat edelleen vanhoja pkanaperinteitä, kun muiden juhlien vanhat pakanaperinteet on onnistuneesti nimtty uudelleen kristillisiksi perintiksi. Kaikkein suomalaisimman juhlan kunnian antaisin kyllä kekrille. Mutta kekrin perinteet ovat meillä nykyään paljolti siirtyneet jouluun ja uuteenvuoteen. Eipä mikään juhla niin kauhean suomalainen ole kyllä, vaikutteita on tullut kautta vuosisatojen niin idästä kuin lännestä. Joulukin on sekoitus germaanien talvipäivänseisauksen juhlaa ja kristillisyyden mukana kulkeutuneita roomalaisia juhlaperinteitä. Mutta joulupukki (nuuttipukki, kekripukki) on kyllä juuriltaan aika suomalainen, vaikka nykyään onkin siirtynyt kuljetusalalle Coca Cola -puvussaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksi kaveri sanoi pukeutuvansa joluaattona joulupukki pukuun ja lähtevänsä ryyppäämään. :P Kyllä mun mielestä jouluna pitäisi olla kotona perheen kanssa ja nauttia joulun rauhasta ja tunnelmasta. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joulussa on parasta se, että pääsee pois suomesta. Matka on varattu jo - ja perheen kanssa mennään tietty. En ole ikinä ymmärtänyt joulun aiheuttamaa hösläämistä ja sähellystä. Ihmiset stressaa, juoksevat kaupoissa vinguttavat kortit tappiin. Ja kun aattoilta  koittaa, lapset odottaa ahneina olohuoneen lattialla lahjuksia ja tv ja radio syytää jinglebelssiä tuutin täydeltä. Syödään joulumoskaa mahat pystyssä ainakin uuteen vuoteen asti - jolloin saadaankin sitten hyvä tekosyy ryypätä kimauttaa oikein olan takaa....

Ja kun tammikuu koittaa - visalasku kolahtaa luukusta - aletaan voivotella, että mites se nyt näin ja mistä rahat. Se on sitä joulua parhaimmillaan.

Minä lopetin joulun juhlimisen kannattamattomana vuoteen 1999. Päätin, että 2000-luvulla en osallistu mihinkään aktiviteettiin mikä liittyy jouluun.

Vietän tosin lasten ja perheen kanssa aikaa enemmän juurikin joululomalla. Mennään rantaan lennättämään radio-ohjattivia lennokkeja, ajellaan autolla vuorille, käydään saunassa ja sillain. Joulun perimmäinen tarkoitus on hämärtynyt nykyajan kulutusjuhlayhteiskunnassa - siitä on tullut kaupallinen juhla-aika, tekosyy kuluttaa ja ostaa kaikkea krääsää.

Huh...mikä vuodatus - sori jos ärsyttää jotakuta. Toisille joulu voi olla tietty toisenkinlainen....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se lämmin tunnelma, kynttilänvalo, leppoisa yhdessäolo, pöydän antimet ja jouluinen musiikki ovat sitä jotain  :thmbup:

Minulle on lapsuudestani jäänyt päälle eräs detsku joulusta: Kun Suomen Turku julistaa joulurauhan, kaikki touhuaminen päättyy (nooo, tai ainakin keskeytyy). Muutenkin olen kovasti joulun rauhoittamisen kannalla ja väkisinkehitettyä lahjarumbaa vastaan.

AiJUU, sisarusparveni ja sittemmin jälkipolven suuri bravuuri on monena vuonna ollut Tiernapoikain elävä ja räätälöity tulkinta! Esim. Murjaanien kuninkaalle sopii taustaksi asianmukainen länsiafrikkalainen polyrytmiaperkussio "Heyyy, jozz minne ollen mussta..." [ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joulu on niin mukava tauko arkipäivän kiireellisiin menoihin.

Saa nauttia hyvästä joulu seurasta, jouluruuat maistuu mainiolle tunnelmallisessa

ympäristössä, joulusaunassa pitää nauttia ja lahjojen jako ja availu on tietysti

parasta joulussa. Tunnelmaa luo joulukuusen ja jouluruokien tuoksu, kynttilöiden

lämmin valo ja tietysti kunnon joulumusiikki.  ;)

Joulua odotellessa.  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään