Antti Laukkanen

Säätiset, uu ja päivän peili (eli HK 20112008)

27 viestiä aiheessa

No jees. Nythän useiden ihmisten suureksi riemuksi on käynyt niin, ettei Vantaalta ole tullut päiväraportteja ikiaikoihin. Sekalaisissa ketjuissa sentään aina jokunen kuva pyörii. Tuossa paria konetta venaillessa oli hetki aikaa pälyillä ympärille, joten tässäpä sitten pälyilyn tuloksia. Laitankin kostoksi pitkän tauon jälkeen vähän useamman kuvatuksen.

Talvi saapui viimein Vantaallekin. Jotenkin tuo metsä on aivan surrealistinen, kun lunta ei ole näkynyt aikoihin.

[ attachment removed / expired ]

Aamun huttu katosi ja aurinko alkoi pilkistellä.

Aurauskalusto kuitenkin suhaili ympäri kenttää, että rapa roiskui.

Aurinko teki sitten sen, että viimeisetkin lumet saivat kyytiä. Mutta tästä rakkineestahan sitä on kuvia ollut hakusessa.

Tämä menee sitten vissiin sille päivän peili -osastolle.

Lumi muuttui nopeasti peiliksi.

Leikitään nyt sitten aiheella.

Mennäänpäs välillä yksityiskohtiin.

Semmoinen se on, kun kyljessä kerta lukee.

Ei tuommoisia kontrasteja muistanut olevankaan.

Tulihan näitäkin sitten näemmä.

Mutta poiskaan ei oteta!

Kannu - Un pot!

Wingletti - Un winglet!

Vinkkeli. Huomaa häkellyttävä syvyysvaikutelma, joka on kuin suoraan John Hedgecoen manuaalista  ;D

Turistinrahtausjuhdat

Ja vielä nenä - Et toujours un nez!

Naapuriin ilmestyikin lisää päivän peili -matskua  :o

Loskasta ilmestyy kuvajainen.

Pojat tekee duunia vaikka pää ylösalasin.

Ja katsauksemme päättyy tähän noukkaan.

Sillä sitä pärjää kaikki ne viikot, kunnes seuraavan kerran näkee valon!

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

vinkki seuraavalle kerralle: Iske kamera tonttiin niin saat kunnolla hyödynnettyä tuon heijastuksen ;)

Hyvää settiä kaikin puolin :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No jees. Nythän useiden ihmisten suureksi riemuksi on käynyt niin, ettei Vantaalta ole tullut päiväraportteja ikiaikoihin.

Minä olen kaivannut, voin rehellisesti myöntää joten kiitos sarjasta :thmbup: Tuntuu noi "ikipuut" vaan yleistyvän foorumilla :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Epäreilua, mäki haluan tonne platalle tööttäämään!

Pitäähän se päivä pilata sitten juuri kun nukkumaan ollaan menossa.  :D

Upeita tarkkoja kuvia! Asiallista. TÄNKS! :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hienosti heijastaa. Sopusuhtainen kone tuo A332 ja siinä on ihan oikeat moottorit toisin kuin finskin bussien siivissä roikkuvat APUt. 8)

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sopusuhtainen kone tuo A332 ja siinä on ihan oikeat moottorit toisin kuin finskin bussien siivissä roikkuvat APUt. 8)

Nyt on Sir Kai asian ytimessä jos ei jopa perusarvojen äärellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia vaan itse kullekin säädylle. Kiva, jos kelpaavat :)

Mikolle mainittakoon, että mähän jo karsin hyvän matkaa kolmattakymmenettä kuvaa mäjelle :D Joskus on vaan ihan kiva mättää vähän reilummalla lapiolla, kun kuvatarjonta ei ole ollut mitenkään ylettömän runsasta muutenkaan.

Mutta kävi kyllä tuuri tuon kelin suhteen. Olin alkuun ihan tyytyväinen, että oli edes vähän valoa, joten räpsytin perussetin matkamuistoksi. Sitten taivas kuitenkin repesi ja jouduin aloittamaan homman alusta.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäsköhän itekkin ruveta kantamaan pokkaria duunissa jos siellä kerta ihan noin vaan saa kuvata... ::)

Nätit kuvat juu.. 8)

Kiitos. Siihen vaaditaan semmoinen kortti, jossa lukee "Kuvauslupa - Permit to photograph"  ::)

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tamperelaisen vaatimattomasti sanottuna: "Ei paskempia". Niin, ja olihan siellä myös niitä Antin trademark vinkkelikuvia.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos. Siihen vaaditaan semmoinen kortti, jossa lukee "Kuvauslupa - Permit to photograph"  ::)

-A-

Mistäs sen saa, ja saako tosta vaan? Varmasti maksaa jotain? Olen ymmärtänyt että sitä ei ihan "perusjannuille" anneta? Eli pitää olla jossain lehdessä tms, että sitä tarvitsee oikeasti... syyksi ei vaan riitä että "noku mä haluun kuvata"? :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miikä hiton trombi tuolla taustalla pöhisee? :D

/Samuli

Ja tuosta vielä Antti myyt kuvan Ilta-Pululle, niin kohta lööpit huutaa kuinka "Trombi uhkasi Hki-Vantaalla, tuhannet matkustajat vaarassa!"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistäs sen saa, ja saako tosta vaan? Varmasti maksaa jotain? Olen ymmärtänyt että sitä ei ihan "perusjannuille" anneta? Eli pitää olla jossain lehdessä tms, että sitä tarvitsee oikeasti... syyksi ei vaan riitä että "noku mä haluun kuvata"? :laugh:

Ei tuo lehdistökään enään mikään etuoikeutettu ryhmä ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iso kiitos Antti upeasta setistäsi! Nuo peiliosaston kuvat silmäni nappasivat - niissä taiteellista otetta. Mutta myös ja erityisesti nuo lähikuvat, "lähikset"! Lähikuvat ja koneiden yksityiskohdat, mistä koneen osasta ne sitten ovatkaan, pysäyttävät ainakin meikäpojan tuijottamaan ja tarkastelemaan kuvaa pitkään.  :):thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pikkulinnut ovat visertäneet, että vuosikausiin uusia kuvauslupia ei enää ole myönnetty yksittäisille henkilöille vaan ainoastaan firmoille ja kuvausluvat pitää aktivoida kuvauskertakohtaisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pikkulinnut ovat visertäneet, että vuosikausiin uusia kuvauslupia ei enää ole myönnetty yksittäisille henkilöille vaan ainoastaan firmoille ja kuvausluvat pitää aktivoida kuvauskertakohtaisesti.

Ok... noo... kuvaavatpa tuolla monet ilman mitään lupiakin että ei kait sillä niin väliä.. vähän epäilen että jokaisella kameran kanssa platalla heiluneella on tuo lupa...  ??? Esim. ne Finavian bussikuskit ja marsut ja...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia taasen tuoreista kehuista. Kiva niitä on aina lueksia  :) Duunia varten se lupa on, kun aika ajoin tarvitaan kuvamateriaalia erilaisiin tarpeisiin sangen pikaisellakin varoitusajalla. Käytäntö taisi tosiaan muuttua sittemmin.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla