Pekka Salo

Muistoja JFK:lta kuvin ja sanoin???

30 viestiä aiheessa

Ainoa pysyvä asia maailmassa on muutos.

 

Nimim. Näillä mennään.

 

Tällainen näkymä on ensivuonna historiaa:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistä tuo kuva on?

 

Eiko tuossa olla lahestymassa Nykkilaa... Toisaalta, ei tuo siipinakyma siita niin paljoa muutu, onhan 333:ssakin wingletit ja GE:n myllyt (ja PTV:t  ;D).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sorry folks!

 

Nykkiä lähestytään Finskin M11:lla ja alla on Long Islandin dyynejä.  Paikkakunta tuossa keskellä on nimeltään: Ocean Beach.

 

Nimim.  Oletus on virheiden alku.

 

 

Tässä kuva hetkeä aiemmin Long Islandin koilliskärjestä:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

JFK:n reitti on niin vieras ettei tunnista paikkoja. Aasiasta M11 -kohteista ei muistu mieleen tuollaista maisemaa.

 

 

 

Sanottakoon, etta Elinan kuvassa olla todennakoisesti lahestymassa 13R-rataa, mutta aiemmassa kuvassa voidaan olla toki matkaamassa myos Atlantin paalle, ja sitten kaantymassa 04R:lle...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nou hätä,

 

Näiltä kieppeiltä on joskus tultu myös Parkway Visual 13L/R lähestymisiin. NYC TRACON alue on esim. kenttineen (JFK/LGA/EWR) mahtava soppakattila tuulista ja sääilmiöistä johtuen. Ei pysy Suomalainen maallikko aina peräsä siinä että mistä tullaan ja minne mennään.

 

Mää

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nou hätä,

 

Näiltä kieppeiltä on joskus tultu myös Parkway Visual 13L/R lähestymisiin. NYC TRACON alue on esim. kenttineen (JFK/LGA/EWR) mahtava soppakattila tuulista ja sääilmiöistä johtuen. Ei pysy Suomalainen maallikko aina peräsä siinä että mistä tullaan ja minne mennään.

 

Mää

 

Finnairilla olen tullut ainoastaan kerran 13L:lle (OH-LHB, syyskuussa 1987), mutta kotimaanlennoilla sitten useammankin kerran.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Sanottakoon, etta Elinan kuvassa olla todennakoisesti lahestymassa 13R-rataa, mutta aiemmassa kuvassa voidaan olla toki matkaamassa myos Atlantin paalle, ja sitten kaantymassa 04R:lle...

 

Omalla Nykin matkalla tuntui, että lähestyminen olisi jommalle kummalle 31:sta, mutta sitten mentiinkin vaan eteenpäin ja yhtäkkiä tuli käännös josta 04R:lle. :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mennään aika paljon off-topic, mutta antaa mennä vaan. Hähhähää!

 

Nostalgialinjaa vedättäen, niin tässä kuva miltä näytti 20.10.08 AA:n vanhan terminaallin porttialue jossa Finnair vuosia parkkerattiin portille 23.  Monilla lienee muistoja tästä ahtaasta, mutta - aah - niin hikisestä nurkasta josta AY ja IB olivat lähdössä samoihin aikoihin.

 

Nimim. Kaipaan Härmälän kenttää.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En kylla kaipaa yhtaan, mutta AA:n Admirals Club oli kylla varsin viihtyisa -- ainoa ongelma, etta se oli ennen turvatarkastusta. Vakiopaikaksi muodostui aina baarin laheisyydessa oleva poytaryhma ikkunanakoalalla (jos sielta nyt enaa mitaan naki viime aikoina rakennustoiden takia).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tota noin niin,

 

Voisko modet, tai nudet, tai mikkä ne ny oikeen on, tehdä tästä vaikka uuden topicin nimleltään: Muistoja JFK:lta kuvin ja sanoin???

 

Nimim. First touchdown at JFK vuonna 1974.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tota noin niin,

 

Voisko modet, tai nudet, tai mikkä ne ny oikeen on, tehdä tästä vaikka uuden topicin nimleltään: Muistoja JFK:lta kuvin ja sanoin???

 

Nimim. First touchdown at JFK vuonna 1974.

 

Your wish is my command vaikka nude (NUoruusiän DEmentikko) en toivottavasti ole. :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Nimim. First touchdown at JFK vuonna 1974.

 

 

Sama homma! Joulukuussa 1974 Suomi Seuran tilauslennolla, Finnairin DC-8:lla New Yorkiin ja sielta edelleen Nationalin DC-10:lla West Palm Beachiin. Takaisin Fort Lauderdalesta Nationalin kympilla La Guardialle ja sitten taksilla Kennedylle.

 

Vuotta myohemmin Pan Amin 707:lla sama kuvio...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisi olla keväällä -89 kun ekaa kertaa JFK:lla vierailin: SAS:n kympillä Arlandasta Kennedylle, sieltä bussilla Newarkiin mistä Continentalin ysillä Miamiin. Siinä oli pikkupoika ihmeissään; oli jumboa ja concordea, muusta "eksotiikasta" puhumattakaan. Kennedyn nelosterminaali oli vielä vanhassa sekä karussa kuosissaan ja vanhan JFK:n meininki voimissaan. Ikimuistoinen keikka, vielä kun saisi vanhat diat skannattua näytille asti...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Silloin kun itse tein ensimmäisiä matkojani  JFK:n kautta oli muistaakseni systeemi se, että Finnairin kone tuli ukoriviin josta matkustajat vietiin niillä "Planematesillä" IAB:iin (International Arrivalls Building). Kone sitten hinattiin/rullattiin lähtöä varten Unitedin terminaaliin. Tosin Braniff taisi muistaakseni olla Finnairin ensimmäinen handlingagentti JFK:lla.

 

Oma arvoasteikkoni (ilmailuhenkisesti) on seuraava: LHR is THE Airport in the World mutta JFK on paras kakkonen.

 

Nimim. Those were the days.

 

 

Ja tulpaksi kuva katoavasta AA:n vanhasta terminaalista. Siellä se Tejon mainitsema lounge vetelee viimeisiään.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitaa paikkaansa, Pekka, mita sanot... Muistan, etta tuo IAB:n kaytto ulottui ainakin vuoteen 1990 saakka, jolloin tein m-p-matkan OH-LHA:lla. Sitten jossakin vaiheessa Finnair muutti ensin Terminaali 8:aan (T9 oli alunperin UA:n kaytossa) AA:n vieraaksi, ja sitten taisi olla kesakauden 1995 jalkeen, jolloin Deltan kanssa tehdyn codesharediilin myota Finnair muutti Deltan terminaaliin. Tuolloin Finnairin asiakkailla oli oma pieni loungensa, josta oli mukava seurata 31L/13R-radan liikennetta.

 

Deltan terminaali oli itseasiassa ihan OK, vaikka en koskaan siella joutunutkaan chekkausta tekemaan, silla noina vuosina matkustin yksinomaan valia Helsinki-Florida, jos satuin kayttamaan Finnairia.

 

Oneworld-yhteistyon myota AY palasi takaisin terminaali 8:aan... Yleensa portti oli joku 8 tai 9, mutta viimeisina parina vuotena uuden terminaaliprojektin aikana se muuttui tuohon Pekan mainitsemaan laavaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mullakin on katkeran suloisia muistoja JFKlta vuodelta 1995... läpikulkumatkalla Helsinki-JFK-Tampa... koneen vaihtoon oli älyttömän vähän aikaa, kamat piti chekata uudelleen kentällä (eihän niitä suoraan Helsingistä Tampaan chekattu) ja opasteet oli silloin 20-vuotiaan, ekaa kertaa yksin ulkomailla olevan mimmin mielestä ihan syvältä: Lisäksi kun henkilökunnalta kyseli ohjeita, yksi ohjasi yhteen ja toinen toiseen suuntaan. HEL-JFK meni ihan mukavasti, JFK-TPA n istuin järjettömän kokoisen Texasilaismiehen vieressä.. huh.

Paluumatkalla oli jälleen kiireaikataulu vaihdossa kone joutui holdaamaan vielä ennen laskua jostain syystä. Vihdoin laskuun ja järjetöntä ravia terminaalin läpi, vain huomatakseni että jatkoyhteys oli tunnin myöhässä. ONNEKSI molempiin suuntiin vaihdot oli samassa terminaalissa. Yksi kuvakin näytti olevan JFKn yläpuolelta, saattoi olla tuo sama long island, mutta laatu on niin surkea, ettei sitä kärsi ees skannata...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiva päästä tuonnekin parin kuukaden päästä tsekkaamaan uusi terminaali.

 

Teijo, lähes kuskaa mua jonnekin paikalliseen lattaribaariin.  :laugh:

 

2005 kävin ensimmäistä kertaa Finnairin terminaalissa JFK:ssa ja Aasian valoisien ja avarien kenttien jälkeen AA:n T8 tuntui läävemmältä kun Joensuun lentoasema.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään