Tero Tuominen

Zeppelin Malmilla

81 viestiä aiheessa

Tuo Yokoso! Japan (Welcome to Japan) on sikäläinen kampanja jolla pyritään houkuttelemaan lisää kävijöitä maahan. Siitä syystä noita kampanja-tarroja on koneiden kyljissä jne. Toinen paljon mainosetettu aihe (löytyy myös siitä Zeppeliinin kyljestä) on Aichissa tänä vuonna järjestettävä maailmannäyttely.

Tuo 747 kuva on kyllä hieno :).

-Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Yokoso! Japan (Welcome to Japan) on sikäläinen kampanja jolla pyritään houkuttelemaan lisää kävijöitä maahan.

Vähän asian vierestä, mutta eikös Japanissa ole aika kallista noin turistille? Tai vakituiselle asukkaalle?

Tokiohan on todettu useissa tutkimuksissa, viimeksi 2004, maailman kalleimmaksi kaupungiksi, jossa 2 makuuhuoneen asunto maksaa kuussa 4500 USD ja kuppi kahvia pöytään tarjoiltuna 5,5 USD.

No, Helsinki oli sijalla 23...Toronto vasta sijalla 89.

(itse vain käväisin Tokiossa 1976, oli vähäsen kallista silloinkin...)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

(itse vain käväisin Tokiossa 1976, oli vähäsen kallista silloinkin...)

Isä ja opiskelukaverinsa pysähtyivät myös Tokiossa matkallaan Uuteen Seelantiin (vai miten tuo muuten kirjoitetaan? Uusi Seelantiin?). Olivat kuitenkin jättäneet lähtemättä käymään itse kaupungilla, kun kentältä kaupunkiin olisi taksi maksanut 800 mummonmarkkaa... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, viimeinen off-topic-kommentti tähän aiheeseen:

Itse käytin bussia ja maanalaista plus junaa, ja sain hotellista airline staff-alennuksen, jolloin rahat jotenkin sai riittämään. Jenin kurssi vain oli vaikea laskea päässä, kun siinä oli niin paljon nollia perässä, että en itse asiassa tiedä, paljonko sitä rahaa oikeastaan meni. Ostin mm. kellon, joka maksoi 42000 jeniä. Ei hajuakaan, paljonko se oli Suomen markoissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ostin mm. kellon, joka maksoi 42000 jeniä. Ei hajuakaan, paljonko se oli Suomen markoissa.

Off topic 2

Tänään 2.2.05 1 € = n.132,9 jeniä TAVEX'ista ostettuna,

joten 42000 jenin kello maksoi 316€ = 1879 markkaa.

Taisi olla aika UPEA?

Muuten olemme jo siirtyneet käyttämään euroja. Tervetuloa Suomeen! Näitkö Zeppeliiniä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaipa tähän on pakko vastata, vaikka lupasin lopettaa off-topicin:

Sanoin viestissäni alunperin, että kävin Tokiossa pikaisesti v. 1976. Kaipa kurssit ovat muuttuneet ja inflaatio iskenyt, koska ei minulla mitenkään olisi ollut varaa satsata kelloon 1897 mummon markkaa, mikä oli Suomessa jopa kohtalainen kk-palkka v. 1976, ainakin matalapalkka-aloilla.

Kello muuten oli ensimmäistä LCD-näyttörannekellosukupolvea, jota ei Euroopassa vielä ollut myynnissä. Siksi sen ostinkin.

Ja Zeppelinistä en ole nähnyt kuin valokuvia, mm. tällä palstalla, kun ei tullut henk.koht. Malmilla käydyksi. Hienoja kuvia kumminkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään