Ville Elomaa

Softa rekistereiden siivoamiseen

8 viestiä aiheessa

Päätin tässä poistaa kokonaan sekä FS9:n että FSX:n, koska aloin epäillä että jälkimmäinen

ei ehkä toimi ihan normaalisti ja FS9 on mahdollisesti sotkenut rekistereitä.

No poistin simut ja kaikki lisurit ja asensin sitten FSX:n uudelleen. Kaikki ei kuitenkaan mennyt ihan niin kuin piti.

Simu ei kysellyt asennuspaikkaa vaan asensi itsensä C:lle eikä edes tehnyt mitään kansiota Start-valikkoon eikä

ikoneita työpöydälle. Johtopäätökseni on, että rekistereissä on vieläkin jotain sekaisin koskien simuja.

Millä softalla voi luotettavasti putsata rekisterin? Minulla on Total Uninstall 5, mutta se ei näytä enää mitään kummastakaan

simusta.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ole hyväksi todennut tämän

En tiedä mitä tuo Free windows registry repair löysi, mutta paljon enemmän korjattavaa se löysi kuin esim. tuo EasyCleaner ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voin kertoa, että kumpikaan noista softista ei toimi ollenkaan Vista 64:n kanssa.

Nyt testasin ohjelmaa nimeltä WinUtilities (maksullinen, mutta koeaika).

Nyt toimii jo paremmin, mutta edelleen on yksi ongelma. Tässä esimerkki:

HKEY_CURRENT_USER Missing or Invalid Path: C:\Windows\System32\rstrui.exe

Ohjelma väittää tuota tiedostoa puuttuvaksi, mutta tuollainen on olemassa tuossa polussa.

Ennen kuin poistin muutaman tutkittavan alueen, ohjelma väitti mm. printterini draiveria puuttuvaksi.

Toimivatko nämä rekisterikliinerit tosiaan näin epäluotettavasti? Eihän tuollaisella ohjelmalla mitään voi

puhdistaa, joka saattaa poistaa käytöstä olemassa olevia softia rekistereistä.  >:(:thmbdn:

Onko kellään mitään kokemusta rekisterien siivoamisesta Vista 64:ssä?

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimivatko nämä rekisterikliinerit tosiaan näin epäluotettavasti? Eihän tuollaisella ohjelmalla mitään voi

puhdistaa, joka saattaa poistaa käytöstä olemassa olevia softia rekistereistä.  >:(:thmbdn:

- Ville -

Olen käyttänyt Free Windows Registry Repairia jo useamman vuoden eikä kertaakaan ole lähtenyt pois mitään tarpeellista. Visvasta ei ole (eikä toivottavasti tulekaan) kokemuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Automaattisiahan nuo rekisterin siivoojat taitaa pääosin olla. Itselläni on käytössä Bitdefender Total Security 2009, joka sisältää virusturvan ja palomuurin lisäksi myös rekisterin siivoajan, eheytyksen ja oikeastaan kaikki muutkin huoltotoimenpiteet. Tuosta on ainakin olemassa Vista 64 versio. Itse olen muutamia kertoja käyttänyt rekisterin siivoajaa ja mitään ei ole poistunut vaikka automaattisesti toimiikin. Toki kysyy varmistuksenkin vielä ennen poistoa.

http://www.bitdefender.com/

On muuten myös todella toimiva virusturva. Ei ole F-Securen pariin palaamista kun ei sitä nyt ihan kunnolliseksi turvaksi voinut sanoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voin kertoa, että kumpikaan noista softista ei toimi ollenkaan Vista 64:n kanssa.

Nyt testasin ohjelmaa nimeltä WinUtilities (maksullinen, mutta koeaika).

Nyt toimii jo paremmin, mutta edelleen on yksi ongelma. Tässä esimerkki:

HKEY_CURRENT_USER Missing or Invalid Path: C:\Windows\System32\rstrui.exe

Ohjelma väittää tuota tiedostoa puuttuvaksi, mutta tuollainen on olemassa tuossa polussa.

Ennen kuin poistin muutaman tutkittavan alueen, ohjelma väitti mm. printterini draiveria puuttuvaksi.

- Ville -

Terve !

Mulla on Vista 64:ssä käytössä CCleaner.  Se on ilmainen, ja sillä saa siivottua koneelta muutakin roinaa rekisterin lisäksi.  Kertaakaan se ei ole tökkinyt eikä poistanut mitään tarpeellista.  Suosittelen !

Kari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään