Antti Niska

Kuinka pyörii?

38 viestiä aiheessa

Oikeassa olet !  Lueskelin jo pari kuukautta sitten, että juuri tuosta on kyse tämän nVidia/Physx -liiton kanssa.  Tällä hetkellä siis 3DMark Vantagen tulos on valheellinen uudemmilla korteilla sen takia.  Eiköhän asia korjaantune piakkoin.

Kari

Toivon mukaan jos tässä vielä itse kevään mittaan vaihtaa takaisi Nvidiaan. On se niin ikävää että tälläisissä tapauksissa Nvidia vaan puolustelee tekemisiään eikä ota vastuuta :) Nvidian leirissä on jo pidemmän aikaa ollut sekasorto päällä, kun on ensin nämä nimeämis ongelmat, kalliimmalla tuotantolinjalla valmistetut GTX 200 sarjalaiset ja niiden korkea hinta vanhemmasta tekniikasta. Sieltä jo pukkaa kolmatta versiota GTX 260 mallista joka on tehty uudemmalla 55nm prosessilla, joten toivotaan että sielä alkaisi jossain välin selvempi linja...ikävähän se on jos hehkutetaan huipputuloksia tällä 3. versiolla GTX 260 ja kuluttajana menet ostamaan sitten tietämättömänä sen 65nm version, koska niitä jonkun verran on myynnissä, eli tuuripelillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Sempron = mopo. Voin sanoa että ei kyl suoranaisesti peli käyttöön riitä.

Sempronia ei ensinnäkään ole suunniteltu miltään alueelta peli prossuksi, se on samalla tasolla kuin Intel Celeron.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En malta olla taaskaan hiljaa.  Asensin nVidian julkaisemat uudet beta-ajurit (180.84), ja ajoin 3DMark Vantagen sekä testasin aika montaa uudempaa peliä noin silmämääräisesti.  Taas on suorituskyky noussut selvästi; 3DMark Vantage kokonaispisteet default-asetuksilla 20925.  Ja pelit pyörivät pehmeästi kohtalaisen suurillakin asetuksilla.  Sama se miten se (nVidia) sen tekee, mutta mulle käyttäjänä on tärkeintä juuri tämä; pehmeä garafiikka-toiminta!  :thmbup:

Kari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En malta olla taaskaan hiljaa.  Asensin nVidian julkaisemat uudet beta-ajurit (180.84), ja ajoin 3DMark Vantagen sekä testasin aika montaa uudempaa peliä noin silmämääräisesti.  Taas on suorituskyky noussut selvästi; 3DMark Vantage kokonaispisteet default-asetuksilla 20925.  Ja pelit pyörivät pehmeästi kohtalaisen suurillakin asetuksilla.  Sama se miten se (nVidia) sen tekee, mutta mulle käyttäjänä on tärkeintä juuri tämä; pehmeä garafiikka-toiminta!  :thmbup:

Kari

Samapa se tietenkin mulle on miten ne pisteet siinä saat, oli vaan pointtina tuo että todellisuus on että itse prossusi ei kykene siihen ilman näyttikselle optimoituja ajureita, sanotaanko näin ja juuri sen takia ei vertailukelpoisia tuloksia synny todellisuudessa koneellasi. Mutta lopputulos on se että jos tyytyväinen olet siihen niin mikä ettei. Itse en kuitenkaan noin kapeakatseisesti laitteistoakaan ala päivittämään, että jos näyttis ei kykene suoriutumaan paremmin ilman huijauksia, jääköön ne meikäläiseltä hankintalistalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kari

Otappa nvidian-ohjauspaneelista physx pois käytöstä niin tulee virallisia tuloksia. Mutta jos se on jo niin sitte noi tulokset on ihan päteviä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse aattelin jo ensikuussa palata nVidian leiriin, kun tuo GTX 295 houkuttelee jo meikäläistä osto hommiin, samalla vaihtuu emolevy. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse aattelin jo ensikuussa palata nVidian leiriin, kun tuo GTX 295 houkuttelee jo meikäläistä osto hommiin, samalla vaihtuu emolevy. :thmbup:

mikäs tossa p6t on vikana???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Merkkinä arvostetuimpia ja luotettavimpia kuitenkin Asus. Onko jotain muuta vikaa kuin nimi (ei ole gigabyte?)?  ;D

Eipähän tuossa se, periaatteesta vaan. Mutta kyllä tuossa on vielä pientä lämpöongelmaa, tuli vaan alkuhuumassa tehtyä tuo tilaus sillon, eikä malttanut odotella muita malleja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jooh varmasti on ekoissa malleissa paljon kehityksenvaraa. Luulisi vähän hintojenkin tippuvan jahka tuo i7-hype vähän laskee ja tulee järkevämpiä prosessorejakin kauppoihin.

Niin no, asiahan on että i7 on extreme desktop/work ja core i5 on niinkuin "normaaliin" käyttöön. Eli i7 tarkoitus on toimistokäyttöön ja raskaaseen työhön. Joten voi odottaa sitä halventumista jonkin aikaa. Parasta asiassa on se, että näillä näkymin core i5 tulee eri kannalle kuin i7. :/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otappa nvidian-ohjauspaneelista physx pois käytöstä niin tulee virallisia tuloksia. Mutta jos se on jo niin sitte noi tulokset on ihan päteviä

No niin, ajoin 3DMark Vantagen Physx poiskytkettynä, ja tulos on 16070.  Aika paljon näkyy vaikuttavan.  Mutta edelleen olen sitä mieltä, että lopputulos on tärkein, ja siten ei voi väheksyä ns "keksintöjä" miten sitä parannetaan.  Tosin tällä hetkellä PhysX:n hyöty on todella olematon uusimmissa PC-peleissä, mutta ainakin silmä-tuntumalla garafiikka on parempi ja sujuvampi sen kanssa.  Aika näyttää mitä tapahtuu, mutta toivottavasti edelleen kehitetään PC:n koko laitteiston hyväksikäyttöä lopputuloksen parantamiseksi, ei lähtökuopissa seisominen ole käyttäjän etu.

Kari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään