Miikka Mortamo

LCD Televisio + HDMI + Tietokone= Ei toimi?

9 viestiä aiheessa

Terve!

 

Ajattelin nyt tännekkin laittaa ongelmani jos joku osaisi vastata.

 

Eli tilanne on tämä:

Tietokone on uusi. Näytönohjain on Nvidia 9600GS

LCD televisio on uusi. 40" Samsung

Piuhoina näiden kahden välissä toimii 5m HDMI + signaalinvahvistin + 2m HDMI

 

Tietokoneen näytönohjain asetuksissa kyllä löytyy televisio, mutta televisio ei löydä tietokonetta. Uutena kaikki toimi. Olen yrittänyt resetoida television, mutta ei toimi.

Jos taas pelkän 2m HDMI:n yhdistää DVD soittimeen, niin televisio löytää sen. Ja en ole koskenut mihinkään asetuksiin.

 

Olen yrittänyt soittaa Samsungille, sekä Experttiin, mutta se on sama kuin olisi soittanut ulosottomiehelle ja kertonut olevansa väsynyt..eli ei tulosta.

 

Näytönohjaimen ajurit on ok.

 

Notta olisiko teillä samanlaisia ongelmia ollut ja halunnut nyt auttaa miestä mäestä saadakseen paremman simukokemuksen. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen alkanut miettimään samaa, mutta tuntuu kuitenkin oudolta kun ei ole kovin vanhoja vermeitä ja toisekseen niin kuin sanoin, niin tietokone löytää television, mutta televisio ei tietokonetta.

 

Mitä tarkoitat sillä että "televisio ei löydä tiedokonetta" ? Kuva ei näy? Onko televisiosta HDMI-tulo valittava erikseen käyttöön?

 

Tarkoitan tällä siis sitä että ainakin omassa Sonyssä pitää kuvalähde valita kaukossa olevasta nappulasta (DVD, D-TV, HDMI.. jne)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miika, kokeiles tätä. Mene nVidian omaan ohjauspaneliin ja aktivoi sieltä DualView moodi näytöille. Varmista myös se signaalin muoto, pitäisi olla siinä alimmassa Video & Televisio kohdassa vika kohta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oletko varma, että kaikki kaapelit on OK? Jos näin niin kyllä se viittaa signaalivahvistimeen. Tietokone toimii normaalisti muilla näytöillä? Vähän vaikeaa kun ei itse ole paikalla katsomassa, mutta tutki kaikki läpi kunnolla ja siirry sitten tuon signaalivahvistimeen kimppuun. Ja ennen kaikkea ota se Dual View moodi näytöille. Syy voi olla niin yksinkertainen.

 

Näin se on uusien laitteiden kanssa, että kun kantaa kaupasta kotiin ja luulee, että kyll nyt kaikki on ok ja sitten POKS. Niin kyllä alkaa ottaa päähän.

 

Onnea kuiteskin vianetsintään.

 

T: omia elektroniikkaongelmia ihan tarpeeksi asti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro!

 

Täytyy kokeilla kun menen tuossa kotia niin tuota Teemun vinkkiä. Olen kyllä mielestäni käynyt kaiken mahdollisen. Tarkastanut virkistystaajuudet ym.

 

Tuo on Thomas totta, että kaiken PITÄISI olla kunnossa, mutta aina vaan joku mättää. Tuo kuitenkin tuo signaalinvahvistin maksaa 50e(ostettu Clas Ohlsonilta) ja ei tietenkään enää mitään kuittia ole tuosta maksutapahtumasta. Ei viitsisi uuttakaan ostaa.

 

Minut tuntien se menee loppujen lopuksi siihen, että kun vikaa ei löydy niin avaan sen signaalinvahvistimen muka korjatakseni sen, ja sitten se tuhoutuu ihan täysin.  :thmbup:

 

Terve!

 

Onkos siinä telkkarissa tavallista VGA -liitäntää? Ootko kokeillut toimiiko sillä? esim. itsellä kanssa Samsung 37" ja

DVI -> VGA (adapteri telkunpäässä DVI/D-SUB) Hyvin toimii. TV ilmoittaa vielä, jos valitsee näyttötilan, jota se ei tue.

 

Sit jos vielä koittas pelkällä HDMI johdolla ilman vahvistinta.

 

Tuolta on kanssa usein apu löytynyt: http://www.dvdplaza.fi

 

Itsestä tuntuis myös siltä, että noissa HDMI, jutskissa ois jotain häikkää.

 

Kyllä näissä kytkentähommissa tosiaan välillä meinaa hermot mennä :-\

 

t.risto

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joten nyt täytyy yrittää huijata jollain tavalla Clas Ohlsonia antamaan minulle uusi ilman kuittia..mahdotontako?;)

 

Mikäli maksoit pankki-/luottokortilla pankin tiliote/luottokunnan lasku, missä näkyy tuo ostotapahtuma päivämäärineen ja maksun saaja, pitäisi riittää. Muutenkaan kuitti ei ole aivan välttämätön...

 

Kuluttajaviraston sivulta lainattua: Linkki

 

Ilman kuittiakin voi valittaa

 

Jos tuotteessa on virhe, siitä voi valittaa liikkeeseen ilman kuittiakin. Kuluttajien valitusoikeus voi virheestä säilyä vuosia. Olisi kohtuutonta vaatia kuluttajia säilyttämään kaikki mahdolliset kuitit vuosien ajan. Siksi valitusoikeus ei ole sidoksissa kuittiin.

 

Esimerkiksi pankkikorttitosite, tiliote tai liikkeen tarra tuotteen pakkauksessa voivat näyttää ostopaikan. Jollei niitäkään ole jäljellä, valitusoikeutta ei ole menetetty. Jos voidaan kohtuudella ajatella, että virheellinen tuote on ostettu liikkeestä, johon kuluttaja valittaa virheestä, erityistä näyttöä ei tarvita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ongelmaksi pelkän maksamistodistuksen kanssa liikkeellä ollessa voi tulla se, ettei tiliotteesta tule ilmi ostettua tuotetta.

 

Oon duunissa eräässä suuressa kodintekniikkafirmassa huolto/takuupuolella ja meillä pitää takuuvaihtojen yhteydessä aina perua vanha kuitti. Eli pitää löytää kaikissa takuuvaihto/reklamaatiotapauksissa kuitti, missä näkyy ostetut tuotteet. Tiliote kyllä helpottaa kuitin etsimistä huomattavasti, joten suosittelen valitusretkeä  :thmbup:

 

Pahimpia paskiaisia on ne, ketkä tulee liikkeeseen jonkin laitteen kanssa ilman kuittia, takuutodistusta, tiliotetta tms. eli ilman mitään todisteita. Noh, ihminen muistaa sitten, että esim imuri on ostettu ehkä noin vuonna 2006-2008 ja eri nimivaihtoehtoja mitä takuukuittiin voi olla laitettu on pahimmillaan neljä-viisi. Loppujen lopuksi puolentunnin kuitinmetsästyksen jälkeen asiakas muistaa, että prkl, imuri olikin ostettu prismasta. Siinä vaiheessa tekis kyl moneen kertaan mieli sanoa pahasti..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä että vian lähde löytyi.  :thmbup:

 

On tämä nyky "hightech" niin hassua. Kauppiailla on kaiken maailman bonus ja ostotottumus seurantasysteemit, mutta silti asiakkaan pitää säilyttää ja kiikuttaa ostotodistukset myyjälle. Kyllä se ostotapahtuma sieltä myyjänkin puolelta löytyy, se on vain viitseliäisyydestä kiinni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään