Matti Mäki

Itsenäisyyspäivä....

52 viestiä aiheessa

Niin, se on viikon päästä. Kysynkin, miten vietät sitä? Onko olemassa jokin perinne? Itse käyn isovanhempieni haudoilla, katselen linnan juhlat, laitan ikkunalaudalle kaksi sinivalkoista kynttilää... Ärsyttääkö Tuntemattoman jokavuotinen esittäminen? Olisiko vaIhto paikallaan? Esim. Pekka Parikan Talvisota? Mitä tuntoja itsenäisyyspäivä sinulle merkitsee?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko nämä kuvat otettu valmiiksi aamun kuulusteluja varten?  :laugh:

HEHE, suattaa olla ;D Perk**e että sitä on pitänyt joskus olla mopo junnu. Mutta miehen mitat ollut jo tuolloin, jos hoksasit katsoa ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aattona juhlallisilla kutsuilla, joissa käytetään Kummaa pukua ja Suuria Kummia Merkkejä ;D

Itse Näisyyspäivä vietetään kotona ja sytytetään kaksi kynttilää per ikkuna  <=tämä tapa on valitettavasti rapistunut taloyhtiöissä vuosien mittaan  :(

Joinain vuosina olemme velipojan perheen kanssa nauttineet pitkän kaavan mukaisen venäläisen illallisen itsenäisyyspäivänä. Tällöin olemme säännönmukaisesti aloittaneet Marskin ryypyllä - kiitoksena siitä, että voimme nauttia erinomaisia venäläisiä herkkuja silloin kun itse haluamme  :thmbup:

Pari kertaa oon ollut autokuskina kuljettamassa arvolastia Linnan kutsuille. Kolme autojonoa Mariankadun puolella ja joskus joku tolppahymy koheltaa peltivaurioita mutta selavii... Ehkä tänä vuonna kuitenkin katson vierasjonoa lokoisasti telkusta - siellä onkin just ny erittäin tuttua porukkaa ;)

Antaa vain tulla Tuntemattomia ja Talvisotia telkusta vaikka ihan mielellään itsenäisyyspäivän profiilia voi laajentaa muuhunkin kuin sotimisen muisteluun. Meillähän on myös kansallinen veteraanipäivä, jolloin sopii juhlia veteraanien meille antamaa perintöä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HEHE, suattaa olla ;D Perk**e että sitä on pitänyt joskus olla mopo junnu. Mutta miehen mitat ollut jo tuolloin, jos hoksasit katsoa ;D

Jätkä on kutistunut lue: lyhentynyt  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kynttilää ikkunalle jos ollaan kotona ja töllötin auki kutsujen aikaan. Ei niitä tule seurattua kuitenkaan kovin tarkasti.

Orginaalin tuntemattoman tilalla voisi esittää tosiaan uudempaakin versiota tai juuri tuota Talvisotaa. Tuo Laineen tuntematon alkaa olla jo nähty puhki. Tai en ole katsonutkaan enään sitä varmaan viimeiseen viiteen vuoteen.

Jotain vuorottelua ainakin siis, kiitos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kynttilöitä nyt on tähän aikaan palamassa jatkuvasti muutenkin, joten ei muutosta, varmaanpa sellainen palaa itsenäisyyspäivänäkin. Soittelen sille ainoalle veteraanille joka suvusta löytyy. Tuntematonta en jaksa enää katsoa. Voisivat mielummin esittää vaikka sitä Talvisotaa toisella kanavalla niin voisi valita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisin yrittää katsoa Tuntemattoman sotilaan. En ole koskaan mitään elokuva-versiota nähnyt enkä kirjaa lukenut, vaikka ikää on 17.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisin yrittää katsoa Tuntemattoman sotilaan. En ole koskaan mitään elokuva-versiota nähnyt enkä kirjaa lukenut, vaikka ikää on 17.

Tämäkin tulee eteen viimeistään armeijassa. :)

Mutta tosiaan, itselläni menee itsenäisyyspäivä tod.näk. lievässä nestevajauksessa. (isännöin itsenäisyyspäivänaatonvastaanottoiltamat) "; )"

Laineen Tuntematon on kyllä klassikko, mutta kuitenkin aikaansa jäljessä. Kyllä mielelläni näkisin jonain vuotena tuon Talvisota -elokuvan. (on sekin pätkä vaan niin hyvä) :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paikalliset partiolippukunnat järjestävät itsenäisyyspäivänä soihtukulkueen, joka päättyy seppeleen laskemiseen sankarihaudoille, siellä kuluu suurin osa minun itsenäisyyspäivääni :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta miehen mitat ollut jo tuolloin, jos hoksasit katsoa ;D

Eikä ole edes enää neuvolassa punnittavan mitoissa! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen aamupäivän harjoittelemassa konserttiini ja iltapäivällä konsertti ja sitten illalla Linnanjuhlat presidentin tämä kutsu juttu  ;D (ei sana muistunut auttakaas D) Ja haudalla käynti tietysti sekä kynttilät ikkunoille..

EDIT: Linnajuhlat ei presidentin tämä kutsu juttu  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viime vuonna itsenäisyyspäivä menikin Keski-Suomessa; aluksi pienimuotoinen muistotilaisuus Tikkakosken vanhan esikunnan läheisellä muistomerkillä ja lopuksi kunniavartiossa Kirkkopuistossa Jyväskylän keskustassa. Tämän vuoden itsenäisyyspäivän vietto alkaakin valitettavasti tilanteesta riippuen vasta alku- tai loppuillasta johtuen tuomaripulasta. Iltapäivästä kolme tuomittavaa futsal-ottelua ja illasta pienellä varauksella toiset kolme. Noh, kahdeksan aikaan pääseekin sitten rauhoittumaan  :-\ Vaikka Palloliiton listoilla olenkin ja urheilua kannatan, en voi olla ihmettelemättä, miksi otteluita järjestetään itsenäisyys- ym. juhlapäivinä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään