Kirjoitettu Helmikuu 22, 2009 joo. sehän se. sattumalta osuttiin paikalle [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 22, 2009 Onnettomuusjälkien siivoaminen voi joskus kestää.. Vuonna 2002 kukistui Tadarin Metro III Palma de Mallorcan kiitotielle. Tapahtuneesta löytyy vuosientakaisia kuvia: http://www.airliners.net/open.file/0416792/L Samoin espanjankielinen onnettomuustutkinta: http://www.fomento.es/NR/rdonlyres/DFC493EE-1995-470F-8957-E7BEBFEA6CF4/18983/2002_015_A.pdf Yllättävää on, että Metron hylky lepää edelleen samalla paikalla ohirullaavien ihasteltavana. Luulisi, että lähes seitsemän vuoden aikana romut olisi ehtinyt siirtää vaikka jonkun ladon taakse. Ohessa liikkuvasta koneesta hätäisesti otettu pokkarikuva viime viikolta. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2009 Mahdollisesti tämä linkki on jo tänne jossain vaiheessa ilmestynyt, mutta en jaksanut kelata kaikkia viestejä läpi. Oheisesta linkistä voi tutustua Suomessa sattuneisiin lento-onnettomuuksiin (ja muihinkin) tutkintapöytäkirjojen avulla (paljon myös kuvia): http://www.onnettomuustutkinta.fi/2595.htm Pekka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2009 Mahdollisesti tämä linkki on jo tänne jossain vaiheessa ilmestynyt, mutta en jaksanut kelata kaikkia viestejä läpi. Olet varmaan joskus lukenut forumilla lausahduksen "odotetaan onnettomuustutkinan raporttia" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2009 Tampereen laskuvarjokerhon vanha hyppykone Cessna 195B tunnus OH-CSC Pirkkalan näytöksessä v. 1981. Tampereen Laskuvarjokerhon ensimmäinen oma hyppykone Cessna 195 OH-CSB kukistui Härmälässä heinäkuussa 1975. Kuvassa Pukkilan Pena jättää jäähyväisiä Bertalle. Siivellä istuu Anne Sarri. Koneen telemarkin taustalla oli lentäjäpula. Koulutettiin uutta ja varsin kokematonta pilottia ilman kaksoisohjaimia. Tulos näkyy kuvassa. Lake [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 24, 2009 Tampereen Laskuvarjokerhon ensimmäinen oma hyppykone Cessna 195 OH-CSB kukistui Härmälässä heinäkuussa 1975. Kuvassa Pukkilan Pena jättää jäähyväisiä Bertalle. Siivellä istuu Anne Sarri. Koneen telemarkin taustalla oli lentäjäpula. Koulutettiin uutta ja varsin kokematonta pilottia ilman kaksoisohjaimia. Tulos näkyy kuvassa. Lake [ attachment removed / expired ] Juu tässä samaisessa raadossa leikin lentäjää silloin joskus Härmälän kentän laidalla Keski-Jyrän hallin pihassa. T: Tomppa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 25, 2009 Tampereen Laskuvarjokerhon ensimmäinen oma hyppykone Cessna 195 OH-CSB kukistui Härmälässä heinäkuussa 1975. Kahden eri onnettomuuskuvan perusteella voi päätellä, että kun C195 lähtee lapasesta, lopputulos on ennakoitavissa: vasen teline menee alta ja vasen siivenkärki niksahtaa. Onkos muuten tuon CSB:n rungon jämät edelleen Malmin ykköshallin takana? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 25, 2009 Tuossa OH-CSB ehjänä: http://www.airliners.net/photo/Cessna-195B/1332733/M/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 26, 2009 Viime syksynä, oisko ollut jotain elo- syyskuuta 2008, havaitsin, että maassa maannut runko oli johonkin ko. paikasta hävinnyt; toivon mukaan on löytänyt itselleen ikänsä ja harvinaisuutensa mukaista toimintaa - eli ei siis joutunut suoraan ilman arviointia sulatukseen tms. Jos näin on käynyt niin jäi ainakin muutama kuva talteen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 26, 2009 Pornaisten Essolta kuulin että olisi hyvissä käsissä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 27, 2009 Pornaisten Essolta kuulin että olisi hyvissä käsissä. Pakko olla, kun on noin luotettava tietolähde Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 6, 2009 Löytyykö keneltäkään yksiyiskotaista "tietoa" kyseisestä onnettomuudesta ? [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Risto Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 6, 2009 Löytyykö keneltäkään yksiyiskotaista "tietoa" kyseisestä onnettomuudesta ? http://forum3.sff.n.se/viewtopic.php?f=1&t=1238 SE-AZI http://www.fcfk.com/safir/sb91/images/91106/SE-AZI.jpg Olle näköjään sotkenut kätensä tähänkin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 6, 2009 http://forum3.sff.n.se/viewtopic.php?f=1&t=1238 SE-AZI http://www.fcfk.com/safir/sb91/images/91106/SE-AZI.jpg Olle näköjään sotkenut kätensä tähänkin Jouni se ehtii,aina valveilla... Jouduin kiinni kädet kyynärpäitä myöten hillopurkissa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 6, 2009 Jouni se ehtii,aina valveilla... Jouduin kiinni kädet kyynärpäitä myöten hillopurkissa. Jeps.. Riston lähettämässä hillopurkissa. Toivottavasti "kotimaisetkin" tietäjät" antavat kortensa hillopurkkiin Risto Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 6, 2009 Mystillinen onnettomuus,kaverit pyörinyt kun p...... ympäri saaristoa tuntitolkulla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 6, 2009 Jeps.. Riston lähettämässä hillopurkissa. Toivottavasti "kotimaisetkin" tietäjät" antavat kortensa hillopurkkiin Risto Mielenkiintoisen hillopurkin lähetitkin. Vaikea saada enemmän faktaa täältä.Voin toki yrittää saada onnettomuustutkinnan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 6, 2009 Onkos muuten tuon CSB:n rungon jämät edelleen Malmin ykköshallin takana? Kuvissa OH-CSB 1966 ja 2006. Hyppäsin ensimmäisen hyppyni tästä koneesta 1966 ja kuvautin itseni OH-CSB:n vieressä Malmilla kun 40 hyppyvuotta tuli täyteen. [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 6, 2009 [ attachment removed / expired ] Mitähän tuossa rungon poisrevityissä teipissä on oikein lukenut? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 6, 2009 "Onnettomuus" se lie tämäkin: 21-22.09.1982 riehui Pohjois-Suomessa "Mauri myrskyksi" nimetty joidenkin tietojen mukaan pahin myrsky kautta aikojen. OH-CCR:lle kävi näin: [ attachment removed / expired ] Muut koneet pääsivät kääntymään tuuleen [ attachment removed / expired ] Vain CCR oli sidottu siivistään betoniin valettuihin kiinnityskorvakkeisiin mutta köysi ei kestänyt [ attachment removed / expired ] Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 6, 2009 Kuvissa OH-CSB 1966 ja 2006. Hyppäsin ensimmäisen hyppyni tästä koneesta 1966 ja kuvautin itseni OH-CSB:n vieressä Malmilla kun 40 hyppyvuotta tuli täyteen. Hieno kuva, pitkään olikin kai OH-CSB Malmilla alunperin, rekisteritietojen mukaan vuosina 1956-1971 kone oli rekisteröity Lentohuollolle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 6, 2009 Kiitos Markku - detailikysymys, oliko myrskyn nimi Mauri tosiaan tuolloin? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 6, 2009 Kiitos Markku - detailikysymys, oliko myrskyn nimi Mauri tosiaan tuolloin? Mun kirjanpito ja wikipedia tälläkertaa samaa mieltä : http://fi.wikipedia.org/wiki/Mauri-myrsky Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 6, 2009 Kuvissa OH-CSB 1966 ja 2006. Hyppäsin ensimmäisen hyppyni tästä koneesta 1966 ja kuvautin itseni OH-CSB:n vieressä Malmilla kun 40 hyppyvuotta tuli täyteen. [ attachment removed / expired ] Tuo OH-CSB:n raato on siirretty malmille todennäköisesti Härmälän (EFTA) lopettamisen aikoihin. Onko tietoa, kenen toimesta ja miksi? Onko koneesta ollut tarkoitus tehdä vielä lentävä, vai onko se hankittu osiksi? T: Tomppa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 7, 2009 Tuo OH-CSB:n raato on siirretty malmille todennäköisesti Härmälän (EFTA) lopettamisen aikoihin. Onko tietoa, kenen toimesta ja miksi? Onko koneesta ollut tarkoitus tehdä vielä lentävä, vai onko se hankittu osiksi? T: Tomppa Se oli oman tietämäni mukaan Matti Jaatisen OH-CSE:n kunnostuksessa varaosakoneena. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla