Harri Lonnqvist

NetBios??

21 viestiä aiheessa

Ovat vanhoja LanManagerin jäännöksiä kultaiseltä 80-luvulta.

Tarvitaa vain Windows verkoissa, ja ei aina sielläkään.

Eli voi raksia pois, mikäli kotiverkossa ei ole kuin yksi kone ja tiedostoja ei jaeta mihinkään.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Mikäs tämä "Daewood" on voiko poistaa startupista??

[ Attachment removed / expired ]

Entäs tämä? Jos jotain hukkuu olen ns. kusessa,miksi v..ssa XP:ssä,YLIVERTAISESSA käyttiksessä on tällaisia rysiä???:

[ Attachment removed / expired ]

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka.

Moi!

Mikäs tämä "Daewood" on voiko poistaa startupista??

Minä luulen, että se on joku virtuaalisen levyaseman tekoon käytettävä ohjelma. Kyllä sen voi käsittääkseni poistaa, odota nyt kuitenkin muitten mielipiteitä, tämä oli vaan mutua.

Entäs tämä? Jos jotain hukkuu olen ns. kusessa,miksi v..ssa XP:ssä,YLIVERTAISESSA käyttiksessä on tällaisia rysiä???:

Niinpä, hyvä kysymys. Seuraavassa Billin ihmeessä ei luullakseni pääse edes katsomaan mitä siellä on.

Ei ole yks tai kaks kertaa, vaan paljon useammin, kun on käynyt mielessä, että asennan WinMe:n tälle koneelle ja heitän äkspeen hyllylle pölyttymään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo NvCplDaemon on luultavimmin Nvidian ControlPanel kinkula. Eli joko taskbarissa näkyvä nvidian kinkula, tai sitten näyttöasetuksien alta löytyvä nvidian osuus.

Ei välttämättä suositeltava poistettava palvelu.

Prefetch on m$:n keksimää nopeutusta. Eli tuon hakemiston tehtävänä on nopeuttaa eri ohjelmien käynnistystä. Mikäli tuolta katoaa jokin tiedosto, sen ei pitäisi vaikuttaa millään tavoin koneen käyttöön.

Lisätäämpäs. XP on hyvä käyttis. Kunhan vain pääsee 9x-sarjalaisista opitusta ajattelutavasta eroon. XP kun on kuitenkin ihan eri planeetalta ja suunnilleen kaiken toteutus on suoritettu eri tavoin kuin 9x-käyttöliittymissä. Seurauksena on huomattavasti vakaampi systeemi, jossa on jopa mahdollista etsiä vikoja ja niiden syitä kun niitä ilmenee. Ei tarvi pelkästään arvuutella ongelmien lähdettä.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo NvCplDaemon on luultavimmin Nvidian ControlPanel kinkula. Eli joko taskbarissa näkyvä nvidian kinkula, tai sitten näyttöasetuksien alta löytyvä nvidian osuus.

Ei välttämättä suositeltava poistettava palvelu.

Prefetch on m$:n keksimää nopeutusta. Eli tuon hakemiston tehtävänä on nopeuttaa eri ohjelmien käynnistystä. Mikäli tuolta katoaa jokin tiedosto, sen ei pitäisi vaikuttaa millään tavoin koneen käyttöön.

Lisätäämpäs. XP on hyvä käyttis. Kunhan vain pääsee 9x-sarjalaisista opitusta ajattelutavasta eroon. XP kun on kuitenkin ihan eri planeetalta ja suunnilleen kaiken toteutus on suoritettu eri tavoin kuin 9x-käyttöliittymissä. Seurauksena on huomattavasti vakaampi systeemi, jossa on jopa mahdollista etsiä vikoja ja niiden syitä kun niitä ilmenee. Ei tarvi pelkästään arvuutella ongelmien lähdettä.

- J

Tämä prefetch aiheutti minulla sen että en voinut asentaa enkä poistaa Forgotten Battlesia vaan aiheutti aiemmin mainitsemani "string" virhe ilmoituksen.Nyt hallitsen sinäänsä hyvää XP:tä rekisterinhallinta ohjelman avulla jotta homma ei täysin karkaa käsistä.Olen näitä "WinkuIntiaaneja" käyttänyt jo vuosia ja vieläkin olen joskus eksyksissä,eli kyllä minä jotenkin tulen toimeen.Mutta mitäs peruskäyttäjä Pentti,hänpä onkin ongelmineen yleensä yksin?

T:Harri jolla taas pelittää niin p..leesti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Mä nyt kiusaan näillä kysymyksillä;Mulla oli asennettuna DX9.0b ja nyt DX8.1 ja kaikki toimii.Oliko se nyt niin että Mun GF4MX440 ei saa irti siitä DX9.0b:stä mitään enempää????

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä.

Pitäs olla Radeon 9xxx sarjalainen tai NVidialta GF5xxx

- J

Eli tyhmä kun olen,mun ei kannata asentaa DX9:ää.Sorry Jari joskus tuntuu että olen ydinfyysikko tai raketti-insinööri(se on muuten tosi että emännän serkku on NASA:lla insinöörinä)ja joskus pitää rautalangasta vääntää,onneksi teitä voi aina kepittää jos itse ei tiedä/osaa!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysymyksiä,kysymyksiä....

Miten tästä Messengeristä pääsee eroon,uninstall valikossa sitä ei ole,kansiota en lähde poistamaan(se s..tanan prefetch!!)

Kysyy epätoivoinen nimim. Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vilaseppas sieltä Uninstall valikosta sellanen kohta, kuin Add/Remove Windows Components. Sieltä ainakin minulla löytyi Messenger.

Juu sitä ei ole edes ruksattu mutta Messengeri kummittelee silti???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuolta ohjelma nimeltä XP antispy. On muutenkin suositeltava.

http://www.xp-antispy.org/

Arttu

Kysymyksiä,kysymyksiä....

Miten tästä Messengeristä pääsee eroon,uninstall valikossa sitä ei ole,kansiota en lähde poistamaan(se s..tanan prefetch!!)

Kysyy epätoivoinen nimim. Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käynnistä se messenger, ei tartte kirjautua, ja sitten valikoista -Työkalut -Asetukset -Yleistä rasti pois kohdasta "Suorita Mess. automaattisesti..."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käynnistä se messenger, ei tartte kirjautua, ja sitten valikoista -Työkalut -Asetukset -Yleistä rasti pois kohdasta "Suorita Mess. automaattisesti..."

Kiitos Kari mutta "häivytin" messengerin tolla XP-Spy ohjelmalla!

Ainoa vika mikä on jäljellä on se että automaattinen täydennys ei toimi vaikka se on nettiasetuksista päälle laitettu.Hitto kun ei ole edes ehtinyt lentää kohta viikkoon kun XP tilttasi ja duunikiireet(kuinkas muutenkaan)painaa päälle!!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole itse poistanut tuota messengeriä, mutta ainakin sen saa helposti pois käynnistymästä windowsin yhteydessä.

Käynnistä->suorita->msconfig->ja sieltä välilehti missä on käynnistyviä ohjelmia ja siitä vain ruksi messengeristä pois.

Tämä siis XP ja win2000.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole itse poistanut tuota messengeriä, mutta ainakin sen saa helposti pois käynnistymästä windowsin yhteydessä.

Käynnistä->suorita->msconfig->ja sieltä välilehti missä on käynnistyviä ohjelmia ja siitä vain ruksi messengeristä pois.

Tämä siis XP ja win2000.

Siitä kun sitten pyörähdät hotmailissa niin siellähän se messenger taas kuikuilee!!No ei heilu enää kun kaikki rämmäleet on huitsin Las Vegasissa!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siitä kun sitten pyörähdät hotmailissa niin siellähän se messenger taas kuikuilee!!No ei heilu enää kun kaikki rämmäleet on huitsin Las Vegasissa!!!

Onneksi en käytä hotmailia :)

Tosin sama homma kun käynnistää Outlookin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Mä nyt kiusaan näillä kysymyksillä;Mulla oli asennettuna DX9.0b ja nyt DX8.1 ja kaikki toimii.Oliko se nyt niin että Mun GF4MX440 ei saa irti siitä DX9.0b:stä mitään enempää????

Noinhan se on, niinkuin Jari Mikkilä sanoikin, tosin uudemmat pelit vaativat yleensä dx9:n toimiakseen. Koska kaikki toimii (fs2004:kin?) niin ei tarvii asentaa, mut eikös fs2004 tarvii dx9:n? Näin ollen jos se sulla toimii niin varmaan jäänyt jotain sinne koneelle vielä dx9:stäkin? Tai sitten jotain taikoja on tehty mistä mulla ei oo mitään hajua :) eli miten saa dx9-pelin toimimaan dx8.1:llä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noinhan se on, niinkuin Jari Mikkilä sanoikin, tosin uudemmat pelit vaativat yleensä dx9:n toimiakseen. Koska kaikki toimii (fs2004:kin?) niin ei tarvii asentaa, mut eikös fs2004 tarvii dx9:n? Näin ollen jos se sulla toimii niin varmaan jäänyt jotain sinne koneelle vielä dx9:stäkin? Tai sitten jotain taikoja on tehty mistä mulla ei oo mitään hajua :) eli miten saa dx9-pelin toimimaan dx8.1:llä?

Ei ole edes koneella tuo FS9 tällä hetkellä,aion asentaa ja katsoa miten Top Gun FF siinä toimii!Ja kas kas uusin Thrustmapperi tarvitsee DX9:in jotta kai se pitää asentaa.Ei kai siitä DX9:istä haittaa ole vaikka se kortti ei tukisikaan niintä viimeisempiä villityksiä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään