Olle Sälgmark

Ihana Nainen

21 viestiä aiheessa

Aika hienoa joo! Heräsi vain kysymys, että jos molemmat jalat on noin käytössä, millä peräsintä ohjataan?

The plane she is flying is called an Ercoupe (pronounced air-coupe) which does have rudder pedals. The Ercoupe was made in the late 40's and early 50's. The unique thing about Ercoupe is it's one of the few airplanes to be made and certified with out pedals. With out rudder pedals Jessica is free to use her feet as hands.

There have been other handicapped pilots who convert and modify controls of other planes but Jessica's plane is stock. I belive shi is the only one to fly with no arms in a stock or modified plane of any kind.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt ei edellä olevasta  minulle  selvinnyt että onko siinä Ercoupessa "rudder pedals" vai ei? Voi ainakin lentää niitä käyttämättä, se on selvää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt ei edellä olevasta  minulle  selvinnyt että onko siinä Ercoupessa "rudder pedals" vai ei? Voi ainakin lentää niitä käyttämättä, se on selvää.

Tosta ilman polkimia lentämisestä mulla on omakohtainen kokemus, olin kaverin kyydissä 150 cessnassa ja lenneltiin porin ympärillä kun kaveri sanoi "no otas sä ohjat nyt jos tekee mieles?" noo siinä lentelin puolisen tuntia porin ympärillä kunnes yhtäkkiä hokasin että hei täällähän on polkimetkin  lattiassa, eli kyllä lentäminen on täysin mahdollista ilman polkimienkin käyttöä vähän outoa kyllä esim sivutuulessa mutta onnistuu.

Mutta aika taitava nainen tuo kädetön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosta ilman polkimia lentämisestä mulla on omakohtainen kokemus, olin kaverin kyydissä 150 cessnassa ja lenneltiin porin ympärillä kun kaveri sanoi "no otas sä ohjat nyt jos tekee mieles?" noo siinä lentelin puolisen tuntia porin ympärillä kunnes yhtäkkiä hokasin että hei täällähän on polkimetkin  lattiassa, eli kyllä lentäminen on täysin mahdollista ilman polkimienkin käyttöä vähän outoa kyllä esim sivutuulessa mutta onnistuu.

Mutta aika taitava nainen tuo kädetön.

Lentäminen on mahdollista ilman polkimia, mutta lentoonlähtö ja lasku voisivat kyllä olla tosi hankalia ellei mahdottomia ilman niitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ercoupehan tehtiin alupitäen idealla, että se on helpompi lentää, kuin "tavalliset" koneet ja siihen ei rakennettu lainkaan jalkaohjaimia.

En tiedä, oliko koneessa liikkuvia sivuperäsimiä ja oliko ne koplattu siivekeohjaukseen. Ehkä Laukkasen Jouni tietää.

Koneita muutettiin sittemmin tavanomaisesti lennettäviksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosta ilman polkimia lentämisestä mulla on omakohtainen kokemus, olin kaverin kyydissä 150 cessnassa

Mulle taas sanottiin  kun 177:kaa ohjastin et älä koske polkimiin  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuomun avaaminen tuossa koipityttövideossa oli upeaa balettia (ja kaikki muukin tietty ;) )

Hänestä voi sanoa: "Jaloin ihminen!"  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ercoupehan tehtiin alupitäen idealla, että se on helpompi lentää, kuin "tavalliset" koneet ja siihen ei rakennettu lainkaan jalkaohjaimia.

En tiedä, oliko koneessa liikkuvia sivuperäsimiä ja oliko ne koplattu siivekeohjaukseen. Ehkä Laukkasen Jouni tietää.

Koneita muutettiin sittemmin tavanomaisesti lennettäviksi.

Ercoupe oli alun perin saatavilla joko polkimilla tai ilman, mutta markkinointi innostui "automaisesta" ohjauksesta niin paljon että suurin osa loppupeleissä myytiin ilman polkimia. Sivuperäsimet on, kuten Papa arvelitkin, kytketty siivekeohjaukseen kiinteästi  ( josta en nyt tähän hätään löytänyt kuvausta).  Ed Burkhead tietää kertoa asiasta lisää. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täysin käsittämätöntä!!  ;D

Ei se täysin käsittämätöntä ole..meidän tyttö 2,5 v syö pähkinöitä varpaillaan kuin söisi sormilla...jossain vaiheessa tuo taito vaan yleensä häviää.

Ercoupe lentää varmaan muutenkin lähes itsestään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se täysin käsittämätöntä ole..meidän tyttö 2,5 v syö pähkinöitä varpaillaan kuin söisi sormilla...

Onkos isyys ihan varma, ettei olisi korkeasaaresta käynyt vieraita?  ;D

Respectiä tuolle tytölle!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään