Sami Virkkula

Elisa laskee ADSL hintoja ja nostaa nopeutta

44 viestiä aiheessa

Taas aletaan tarjoilemaan ADSL kansalle namia. Elisa aloitti sodan. Nykyiset ns. pienet nopeudet tuplataan ja isommista lasketaan hintaa esim. pk-seudulla 2M /512 kbit/s yhteydellä on hintaa 59e/kk Turussa 45e/kk :o

Tiedote aiheesta

http://elisa.net/tiedotteet/le_1091441127.shtml

Sonera tulee ihan varmasti perässä. Oletteko huomannut että sonera itse ei koskaan aloita näitä poljentoja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taas aletaan tarjoilemaan ADSL kansalle namia. Elisa aloitti sodan. Nykyiset ns. pienet nopeudet tuplataan ja isommista lasketaan hintaa esim. pk-seudulla 2M /512 kbit/s yhteydellä on hintaa 59e/kk

Samalla hinnalla saa turussa 8M ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samalla hinnalla saa turussa 8M ;D

ja tukholmassa 100megasen ;D ja jää vielä rahaa kaljaan.

Edit: Turussa pitääkin saada jotain super extraa että sinne kehtaa mennä ja vielä asua. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä, myös Sonera laskee hintoja. Muutos tulee voimaan syyskuussa saatavuusalueella Muut alueet. Lisäksi 256/256kbit/s nostetaan 512/512kbit/s nopeudeksi. Hinnat laskevat siten, että tuo 512kbit/s maksaa sen verran, mitä 256kbit/s maksoi ennen, 1M maksaa sen verran mitä 512kbit/s maksoi ennen jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainaakaan minulla tuo Elisan todellinen nopeus ei ole vastannut sitä mitä ovat luvanneet.. Täällä Tallinnassa käytössä on 1 MB yhteys, jolla tietoa tulee yli kolminkertaisella nopeudella Elisan 512k-linjaan nähden...... Elisalta olen asiaa yrittänyt pariin kertaan tiedustella, mutta heillä ei tunnu olevan mitään kiinnostusta selvittää asiaa.

(ja tämä muuten maksaa n.22 eur kuussa.. :))

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainaakaan minulla tuo Elisan todellinen nopeus ei ole vastannut sitä mitä ovat luvanneet..

Oletko kokeillut latausta selaisesta paikasta, että varmasti ei lähtöpää hidasta? Funet on hyvä testeihin, saa varmasti todellisen nopeuden Ficixistä omaan koneeseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Latasin esim. erään 400 mb paketin (suomalaiselta serveriltä) sekä tämän 1 mb yhteyden päästä ja Elisan linjan takaa.. Elisalla vauhti oli keskimäärin jotain 60 kbps kun tällä yhteydellä 300-400... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivättävätköhän Elisalta tuon 512kbps nopeuden automaattisesti siihen 1M:n liittymään ? En ainakaan tuosta tieodotteesta sitä saanut selville. Vai onkohan tuo tarjous vain uusille asiakkaille :P

Saisivat kyllä vielä roimasti laskea hintoja ruotsin tasolle...

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivättävätköhän Elisalta tuon 512kbps nopeuden automaattisesti siihen 1M:n liittymään ? En ainakaan tuosta tieodotteesta sitä saanut selville. Vai onkohan tuo tarjous vain uusille asiakkaille :P

Saisivat kyllä vielä roimasti laskea hintoja ruotsin tasolle...

Jani

Jup, niin saisivat, mutta arvaapas laskevatko. ;D Nehän laskevat hintoja juuri sen verran, että porukka vielä maksaa laskunsa ja pysyy asiakkaana. Sama millä firmalla kun niissä ei olennaisia eroja ole.

Täällä käpykylässä minä makoin vielä hiljan 60 €/kk 215/215 yhteydestä. No, nytkun täällä on ainainen sota ja taitavat kilpailija tulla jakamaan kakkua, niin menivät ja ensin tuplasivat nopeuden, ainakin näennäisesti. Joo, ja sitten laskivat hintoja niin, että kun ennen maksoin 120€/2kk niin nyt maksan 98 €/2kk. On se vaan komeeta kun pääsee alle satkun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koska nuo tulevat voimaan?

Alueittain pikku hiljaa eli pk-seudulta aloittavat ja muut sitten. Hinnasto astuu voimaan. 1.9.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi kun kaikki ISP:t ottais noiden nopeuksien kanssa samanlaisen politiikan kuin OPOY:llä...tosin siinä vaiheessa saattais FICIX ja muut isot solmukohdat rueta hieman kyykkäämään

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi kun kaikki ISP:t ottais noiden nopeuksien kanssa samanlaisen politiikan kuin OPOY:llä...tosin siinä vaiheessa saattais FICIX ja muut isot solmukohdat rueta hieman kyykkäämään

Empä usko. Loppujen lopuksi normaali Seppo Surffaaja ei varmaan juurikaan siirrä enempää kamaa 8M yhteydellä kuin 512k yhteydelläkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Empä usko. Loppujen lopuksi normaali Seppo Surffaaja ei varmaan juurikaan siirrä enempää kamaa 8M yhteydellä kuin 512k yhteydelläkään.

Siihen asti kunnes Seppo Surffaajan koneelle tulee virus joka alkaa lähettämään spämmiä ympäri maailmaa, koska Seppo Surffaaja on kytkenyt palomuurin pois ja käyttää Windowssia järjestelmävalvojan-oikeuksilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä, myös Sonera laskee hintoja. Muutos tulee voimaan syyskuussa saatavuusalueella Muut alueet. Lisäksi 256/256kbit/s nostetaan 512/512kbit/s nopeudeksi. Hinnat laskevat siten, että tuo 512kbit/s maksaa sen verran, mitä 256kbit/s maksoi ennen, 1M maksaa sen verran mitä 512kbit/s maksoi ennen jne.

Oiva kikka: "mekin tuplaamme nopeuksia ja laskemme hintoja" ai niin vain siellä missä riisto on ollut kovinta. >:( Ei taida koskea yhtään kuntaa jonka asukas määrä on yli 10000hlöä.

Olisipa suomi laittanut digi-tv rahat kansalaisten tietoverkkojen kehittämiseen kuten ruotsissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

=================clip===================================

Olisipa suomi laittanut digi-tv rahat kansalaisten tietoverkkojen kehittämiseen kuten ruotsissa.

Niin niin, mutta eihän se nyt käy ! Kansanedustajamme, jotka me olemme valinneet, ovat päättäneet, että digiboxit ovat oikea ratkaisu. Siitäkin huolimatta, että kansa on ehken vaihdettava ennen ns. happy end:ä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietty on hyvä muistaa, että kohta Seppo Surffaaja haluaa HDTV-tasoisen videostreaminsa ilman pykimisiä. Kyllä kaistalle aina käyttö löytyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei taida koskea yhtään kuntaa jonka asukas määrä on yli 10000hlöä.

Kyllä koskee. Tuusulassakin 33000 asukasta ja matkaa EFHF:lle 22km ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedoksi että uudet nopeudet astuvat voimaan syyskuun alun paikkeilla. Soitin tänään Elisalle. Asiakkaiden ei tarvitse tehdä mitään, he tiedottavat sitten, että nopeus nousee. Esim. minun 256 nousee 512 siten että hinta 39 eur/kk säilyy samana. Hyvä juttu.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

10-pistettä Elisalle ja papukaijamerkki. Saas nähdä kauanko kestää että Sonera, MTV3 laajakaista ja Saunalahti tulevat perässä. Onneksi tuli otetua Elisan ADSL kesäkuussa :) Nyt sitten tuo nousisi minulla 1M liittymäksi :D

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla Elisa on ollut jo kauan ja tosi tyytyväinen olen ollut. En muista ainuttakaan käytönaikaista katkosta (mitä nyt telewellin romu usb motu kenkkuilli kunnes heitin pois). 1M => 2M ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla Elisa on ollut jo kauan ja tosi tyytyväinen olen ollut. En muista ainuttakaan käytönaikaista katkosta (mitä nyt telewellin romu usb motu kenkkuilli kunnes heitin pois). 1M => 2M ;D

Samoin mullakin elisa toiminut kuin junanvessa. Kerran oli 1h poikki. Arvatkaa oliko vuosi sitten hauskaa kun särinä yritti vyöryttää omia ongelmia virusten syyksi. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

512->1M.Katkoja on ollut Tampereen suunnalla ehkä 3 vuodessa.Tänään tuli ilmoitus postissa myös tuosta nostosta,mutta ei siinä mitään erikoisempaa ollut muutakuin,että nopeudet nousevat elo-syyskuussa ja testauksen vuoksi modeemi pitää olla päällä 15.elokuuta-30 syyskuuta aikana(ei tietenkään yhtäjaksoisesti)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään