Jukka Takamaa

Äänestys liittyen lentomatkustuksen ekologiseen tulevaisuuteen !


45 viestiä aiheessa

Ja jos siinä kerta on tuo lähes välttämätön amfibiorunko, miksei koko pohja läpinäkyvä, helpottaa maiseman seurausta, satamassa voisi katsella kaloja ja laskutelineitten toimintaakin voisi seurata.Laitetaan sellainen. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kannata, "suunnittelu" on paljon helpompaa ja nopeampaa kun tarkastelee vain yhtä tahokuvaa kerrallaan. Aiemmissa luomuksissahan Jukka pyöritteli vain sitä sivukuvaa.

 

Niin, mites sitten koneen rakenteiden suunnittelu? Vai riittääkö vaan kun piirtää kivat kuvat koneesta ulkopuolelta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, mites sitten koneen rakenteiden suunnittelu? Vai riittääkö vaan kun piirtää kivat kuvat koneesta ulkopuolelta?

On se tähän asti hyvin riittänyt

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin ja tietysti amfibiorunko, voisi matkalla pistäytyä vaikka Maarianhaminan satamassa ;D

 

No mutta soosoo! Kun potkurit ovat noin takana, siinähän menevät pärskeet ja silakat lapoihin. Katsokaa elokuvasta Porco Rosso, millaiseksi vesikone on suunniteltava  :thmbup:

 

Tuuppareita voi käyttää vain plaanihygienisiltä kentiltä ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta ne takatuupparipotkurit toimivat tiätysti myös vesipotkureina lisäten kiihtyvyyttä lentoonlähdöissä vedestä! Hö. Ja kun on vaihteisto mukana niin niillähän voi sitten peruuttaa ja muutenkin manööveerata satamassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta ne takatuupparipotkurit toimivat tiätysti myös vesipotkureina lisäten kiihtyvyyttä lentoonlähdöissä vedestä! Hö. Ja kun on vaihteisto mukana niin niillähän voi sitten peruuttaa ja muutenkin manööveerata satamassa.

 

Ja kun näkymät on suunniteltu joka suuntaan, niin onko tässä piirrustuslaudalla sittenkin maailman ensimmäinen lentävä sukellusvene? Muotokin on valmiiksi kampelamaisen litteä ja nimi on 'Pingviini'... tämä kaikki ei voi olla pelkkää sattumaa.

 

MikkO

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannuspyörä(t) ja työntöpotkuri  :o

Sivukuvantoa lienee turha edes pyytää, koska sen perusteellahan joku jo varastaisi ja kaupallistaisi tämän(kin) koneen. Vai onko sivukuvat vielä piirtämättä?

 

MikkO

 

Nyt on sivukuva ja se oli aiheellista tässä vaiheessa tutkia, jottei hauku väärää puuta...tämä onnistuu nyt hyvin ja wc ja mini-kt mahtuu mukaan mainiosti..paino hieman lisääntynyt ja tehot. Taloudellisuus hieman litran paremmalla puolen per matkustaja / 100 km.

Kantopinnan apdeittaus antoi luottamuksen tähän...siis melkein 2x kantopintaa enemmän verrattuna learfaniiniin ja 6 m2 vähemmän kuin Rapidessa, mutta tehoja enemmän kuin Rapidessa ( ja virtaviivaisuutta + 65 vuoden ilmailukeksinnöt sen jälkeen + omat innovaatiot ).

Sukset mahtuu mukaan, mutta matkatavarat rajoitettu 14 kg / matkustaja.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta ne takatuupparipotkurit toimivat tiätysti myös vesipotkureina lisäten kiihtyvyyttä lentoonlähdöissä vedestä! Hö. Ja kun on vaihteisto mukana niin niillähän voi sitten peruuttaa ja muutenkin manööveerata satamassa.

Right-O! :)

 

Onhan sitä todella ollut maailmassa vähän epätavanomaisempia vesihiihtäjiäkin (sekä yhdellä että kahdella suksella)

http://www.youtube.com/watch?v=W1iJV4qgW9s

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On se tähän asti hyvin riittänyt

 

Niin, eli sitten vaan pellistä, balsasta ja hiilikuidusta nikkaroimaan kun näkee suunnilleen, että minkä näköinen siitä pitäisi tulla. Tohon tehdään ikkuna, tohon ovi, siipi pitäis kiinnittää tohon. Näin se homma etenee eikä oo vaikeeta. Seinä pois, piano sisään. Ja ei muuta kun tyyppihyväksyntäpaperit vetämään. Lentokone on kaunis kun se lentää, sanoi Marcel Dassault aikanaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep,

 

Ja profiileista puheenollen..tässä vertauksen vuoksi Merlinmoottoriraacerini profiili ( sen luonnossuunnittelu alkoi n. 1997 ja loppui 2005 ).

Tuo pingviini alkoi yllättäen muistuttaa möhkökalaa noin "kyljellään".

Matkustajakone on nyt n. P-51D:n mittainen tuossa kuvassa.

 

t. Juke

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...leveys viittaisi nopeakulkuiseen katamaraanirunkoon tai F1-botskiin ja sitten vain ropelit sivuperäsinten huippuun parempaan turvaan ja pehmeillä kellukkeillahan sitä toimii myös lumelta ja jäältä ja mitä ihmeen lentokenttämaksuja tässä nyt turhaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannuspyörä(t) ja työntöpotkuri  :o

 

Toimii muuten todella hyvin. Varsinkin tässä designissa, kun potkureita on kaksi.

 

Giertzin V-max Probessa toimi ja U-2:ssa ( työntövoimaa kuitenkin ).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toimii muuten todella hyvin. Varsinkin tässä designissa.

 

Giertzin V-max Probessa toimi ja U-2:ssa ( työntövoimaa kuitenkin ).

 

Bändissä vai suihkarissa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toimii muuten todella hyvin. Varsinkin tässä designissa, kun potkureita on kaksi.

 

Giertzin V-max Probessa toimi ja U-2:ssa ( työntövoimaa kuitenkin ).

 

No niin, tästä ehtikin jo vaihtua pois se kone, jossa oli nokkapyörä. Mitä taas tulee Giertzin V-max Probeen, niin onko sillä tehty muita kuin se yksi laskeutuminen, joka päätyi pariin volttiin ja Giertzin kuolemaan?

 

MikkO

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin, tästä ehtikin jo vaihtua pois se kone, jossa oli nokkapyörä. Mitä taas tulee Giertzin V-max Probeen, niin onko sillä tehty muita kuin se yksi laskeutuminen, joka päätyi pariin volttiin ja Giertzin kuolemaan?

 

MikkO

 

Sillä ei laskeuduttu vaan se sakkasi 1,5 m korkeudessa.

 

 

Lentävä puhku ( 1 myynnissä pyynti 3,5 mio usd ):

 

http://video.google.com/videoplay?docid=2550902895914120566&ei=jHo5ScqdBZPuqAKe3MBo&q=taylor+aerocar&hl=en

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.