Kirjoitettu Tammikuu 5, 2009 Se on tässä: Pilatus PC-11/b4m On herkkä, tehty alunperin taitolentokoneeksi. Ohjaamoon ei mahdu kuin yksi. Pieni polttoaineenkulutus. Vauhtia piisaa. Helppo lentää (sopii minulle senkin puolesta) Hassun näköinen? Kuvattu Hyvinkäällä 4.1.2009 Ompas hieno pilatus,kuin uusi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 5, 2009 Tässä olisi mainio kone. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2009 Se on tässä: Pilatus PC-11/b4m On herkkä, tehty alunperin taitolentokoneeksi. Ohjaamoon ei mahdu kuin yksi. Pieni polttoaineenkulutus. Vauhtia piisaa. Helppo lentää (sopii minulle senkin puolesta) Hassun näköinen? Kuvattu Hyvinkäällä 4.1.2009 Miten taitolentokelpoisuus on nyt? Tuo kun näyttää sellaiselta, joka oikein kutsuisi tekemään jotain muutakin kuin keskikaartoa -ventti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2009 Näyttää Klemm 35:lta. Pitää paikkansa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 6, 2009 Miten taitolentokelpoisuus on nyt? Tuo kun näyttää sellaiselta, joka oikein kutsuisi tekemään jotain muutakin kuin keskikaartoa -ventti Tosi on, enään ei temppuja. Keskikaarto riittää ainakin minulle Niin ja tietenkin suoraan voi lentää ihan hyvin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 7, 2009 Kiinnostava kysymys. Puikkoihin minulla ei ole asiaa, mutta jos edes kyytiin pääsisi. Siviili: Airbus a380 (kunnon jössikkä se olla pitää), kakkosena voisi olla joku 747 jumbo. sotilas: jo aiemmin mainittu sr71 Blackbird (korkealta ja kovaa). Toisaalta joku legendaarinen Spitfire voisi olla kiva. Soundien puolesta myös a10 voisi olla hauska. Vaihtoehtoja on niin monia Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 8, 2009 Taidan sanoa ATR 72-500, siinä on sitä jotain en kyllä tiedä mitä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2009 Näillä jos saisi joskus lentää: Purjekoneista ASG-29 tai LS-10. Nämä vaan ovat niin huippukiitureita ja kovia liitämään. Moottorikoneista: Beechcraft Bonanza tai Mooney M20J. Kaksi maailman kauneinta lentokonetta ja ne ovat vielä erittäin suorituskykyisiä sellaisia. Matkustajakoneista: Boeing 757-200 niillä wingleteillä. Kaunis lentokone tehokkailla moottoreilla ja huippusuorituskyvyllä. Businesskoneista: Beechcraft King Air B-200/300. Kingi on aina kingi! Saahan sitä haaveilla.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 9, 2009 Dassault Falcon 50. Se vaan on kaunis. T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 17, 2009 Eiköhän "minun koneeni" ole Super Caravelle, jolla lensin ensimmäiset kolme lentomatkaani. Ensimmäinen tapahtui passin mukaan kesäkuun 4. päivänä 1966 Helsingistä Lontoon Gatwickiin opiskelijalennolla. Lukion englanninopettajalta vaadittiin tutkintovaatimuksissa vähintään kolmen kuukauden oleskelu englantia puhuvassa maassa. "Oleskelin" Angel And Royal -hotellin laukunkantajana Granthamissä koko kesän. Homma oli ihan hyvä: juomarahaa tuli lähes yhtä paljon kuin palkkaa - joka sekään ei ollut huono. Paluu Helsinkiin samalla konetyypillä kesän päätyttyä. Seuraava Super Caravelle -lento oli yllätys. Olin lentämässä erään ystäväni kanssa Helsingistä Las Palmasiin lomalle 7.12.1968 Spantaxin Convair Coronadolla, jota kolme viikkoa lomamme jälkeen konkurssiin mennyt matkatoimisto Y-Matkat mainosti "maailman nopeimmaksi matkustajakoneeksi". Kaipa se olikin nopein. Y-Matkat oli kuitenkin saanut myytyä niin vähän matkoja, että se vuokrasi Finnairin Super Caravellen viemään matkustajat Tukholmaan, jonne Spantaxin kone laskeutui, ja mukaan tuli runsaasti ruotsalaisia turisteja niin, että kone täyttyi. Tästä kaikesta aiheutui tietysti tuntikausien myöhästyminen. Tämä Coronado oli todella vauhdikas. Muistan kerran lentäneeni Las Palmasista Helsinkiin kaksi minuuttia alle viiden tunnin. Paluulento sentään oli suoraan Helsinkiin, tosin pari tuntia myöhässä sekin. Koneen paikoista oli varattu noin kolmasosa. Kahden viikon matka aamiaisen ja yhden päivittäisen aterian kera maksoi 425 markkaa. Perillä tuhlattavaksi varasin rahaa niinkin runsaasti kuin 300 markkaa eli 50 euroa kahta viikkoa varten. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2009 No kyllä se varmaan joku 747-400 KLM:n tai Qantasin väreissä olisi. Sotakalustosta varmasti seeeksikäs F-22 Raptor e: Vielä kun en ole millään itse lentänyt, niin pitää tyytyä haaveilemaan :I Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2009 No kyllä se varmaan joku 747-400 KLM:n tai Qantasin väreissä olisi. Sotakalustosta varmasti seeeksikäs F-22 Raptor e: Vielä kun en ole millään itse lentänyt, niin pitää tyytyä haaveilemaan :I No,tässä olis kaksi SAS:in Airbus:ia myytävänä.......... http://speednews.com/EquipmentResults.aspx?Search=Aircraft&CatID=3079&Category=Commercial+Jet+Aircraft&Manufacturer=Airbus&Aircraft=A340 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2009 No siitä sitten! Pitää katsoa jos tinkimällä saisi hinnan kolmenumeroiseksi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 21, 2009 Jos lotossa voitan joskus, niin käyn lentämässä(l.kyydittävänä) -Joku WW2 mäntäkone. En ole nirso. -MIG-25 tai 31 -SQn Newark-singapore Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 21, 2009 Omistettavaksi ja itse lennettäväksi, oma koneeni voisi olla joko Grumman 21 Goose, taikka vähemmän tunnettu Martin XB-51. Reittikoneita katsellessa se on joko DC-10/MD-11 tai B747-200. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 21, 2009 Vaikea päättää että mikä näistä: F-18, MD-82 tai Embraer 170 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 22, 2009 Toistaiseksi/tätänykyä 777. (Kokemukset United Airlines'ilta) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla