Markku Airila

Mikä teleobjektiivi Nikoniin?

6 viestiä aiheessa

Kuulisin mielelläni mielipiteitä teleistä, mitä suosittelisitte D200:n ja Fuji s5:n kanssa käytettäväksi. Vaihtoehtoina lähinnä Nikkor 70-300 f 4.5-5.6 VR tai Sigma 100-300 f 4.0. Erityisesti kokemukset Sigman kestävyydestä kiinnostavat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

D200:n kaveriksi sopii loistavasti 70-300 VR. Edullisesta hinnastaan huolimatta se on kelpo objektiivi. Nikkorissa on lisäksi vakaaja, jota Sigmassa ei ole. Itse en noiden kahden välillä miettisi hetkeäkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle jäi myös erittäin positiivinen kuva tuosta Nikonin 70-300 VR:stä, vaikka tarkennusmoottori räsähti 2,5kk käytön jälkeen. No, takuuseen meni :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole käyttänyt kumpaakaan, mutta olen nähnyt paljon tolla sigmalla otettuja kuvia ja parilla tutulla on ollut sellainen ja hyvää jälkeä näyttää tekevän ja ovat olleet tyytyväisiä muutenkin. Vakaajaa ei siinä ole, mutta valovoima auttaa asiaa. Aika iso ja painava vehje, mutta tukeva ja asiallinen.

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Omat kokemukset Sigma 100-300/4:sta on olleet tosi positiivisia. Rakenteeltaan on jämäkkä ja kuvanlaatukin miellyttää. HSM-tarkennus on mukavan nopea. Olen käyttänyt vasta keväästä asti, joten kestävyydestä on vaikea sanoa. Tähän asti ei ole ollut ongelmia. Joka tapauksessa maahantuoja Foka taitaa tarjota 3 vuoden takuun.

Jos joskus haluaa pidempää polttoväliä, niin AF pitäisi toimia myös Sigman 1.4x telekonvertterin kanssa (Hankin juuri TC:n, mutta en ole vielä ehtinyt kokeilla). Netistä luettuna Nikkorin valovoima telepäässä TC:n kanssa ei riitä AF:n kunnolliseen toimintaan. Omia kokemuksia Nikkorista ei ole. Onhan se aika paljon edullisempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään