Jukka Takamaa

Uskotko lentäviin autoihin ?


143 viestiä aiheessa

Ääh, harhaanjohtavaa laittaa eri kysymys gallupiin kuin ketjun otsikkoon.  :P

 

Kun on kyse erään nimeltä mainitsemattoman henkilön aloittamista polleista, vastuu ymmärtämisestä ja perässä pysymisestä on täysin lukijalla :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

kyllä mää silti uskon 8)

 

Mäkin uskoin hetken Joulupukkiin.

 

VTOL tekniikka on lentokoneillekin äärimmäistä taidetta ja autoille vastaavat ominaisuudet lähestyy hulluutta.

 

Toki tietty transformer tekniikka voisi tuoda jonkinlaisen lentävän auton markkinoille. Takaspoilerista korkkari / sivuperäsin ja rungon alta siivet ja konehuoneesta potkuri välityksellä vispaamaan ilmaan...tätähän Terrafuglia tavallaan on...mutta saataisko se lentokoneosa melkein kokonaan piiloon kaupunkiajossa ?

 

Molton Taylorin Aerocar on edelleen toimivin versio;

 

http://video.google.com/videoplay?docid=2550902895914120566&ei=jHo5ScqdBZPuqAKe3MBo&q=taylor+aerocar&hl=en

 

http://www.pilotfriend.com/aircraft%20performance/aerocar.htm

 

Aerocar I ja III ; http://en.wikipedia.org/wiki/Aerocar

 

Onko arvausta sen siiven foilista ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei mutta threadi käsittelee niitä.  ;D

 

Uskomatonta. Koeta nyt jo päättää, mikä se on se ketjun aihe ja mikä ei. Ensin olet toiselle valittamassa, että hänen mainitsemansa auto ei nouse pystysuoraan, ja heti kohta perään olet sitten itse pistämässä jos jonkinlaista koirankoppia siivillä, joka ei myöskään nouse pystysuoraan. Millähän tavalla Aarnon postaama vekotin ei sitten liittynyt ketjuun, mutta sinun mainitsemasi liittyy?

 

Jotain rajaa tuolle "nokkeluudelle" jo pikkuhiljaa!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uskomatonta. Koeta nyt jo päättää, mikä se on se ketjun aihe ja mikä ei.

 

vähän sekavaa on kyllä tämän threadin kysymyksenasettelu. gallupissa kysytään eri asiaa, kuin itse threadissa.

 

lentäminen määritellään muistaakseni joissain lähteessä pelkästään "aerodynaamisia ominaisuuksia hyväksikäyttäen ilmassa pysymisen"

pesäpallokin lentää, kunhan sitä lyödään mailalla palloon osuen, mutta ei mielestäni ole sitä lentämistä, mitä tällä foorumilla käsitellään. (ei tietenkään nuo lowrideritkaan:)

 

tässäpä eräs auto, joka lentää aerodynaamisten ominaisuuksiensa tähden, joskaan ei suoraan ylöspäin...

 

http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=5048&c=11&o=k

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän Auton saa lentämään (ja nousemaan ilmaan käytännössä "tasajalkahypyllä").

 

Siihen tarvitaan vain Gyro:thmbup:

 

http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,76278.msg999823.html#msg999823

 

Eiku ihan totta ja sataheppainen 4-tahti-Rotax riittää...

 

Mix kukaan ei kuttuile mulle, vaikka mullon näin vetäviä ajatuksia?  :'(

 

Hei, overspiidiä roottoriin ja jumpstart, siinäpä VTOL-auto (ainakin pikku vastatuulessa)! Eix näiden pelien hinnatkin ole ultrien tasolla?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitäisiköhän ketjun kysymyksen olla pikemminkin:

 

"Uskotko levitoiviin autoihin?"

 

Lentäminenhän yleisesti käsitetään siihen että edetään horisontaalisesti siten että aerodynaamiset säännöt tämän etenemisen (nousut ja laskut mukaanlukien) ympäröivän ilman suhteen täyttyvät.  Levitointihan käsittää kaikki vertikaaliliikkeet, joihin ei sisälly horisontaaliliikettä eikä ulkoisia avuja?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Gallupissa kysyttiin uskotko pystysuoraan nouseviin autoihin !

 

Tähän kysymykseen suoraan ja venkoilematta vastaten. Uskon.

Minäkin saan auton nousemaan pystyyn; nokalleen, renkailleen tai vaikka sitten perälleen (missä asennossa se sitten on kenenkin mielestä pystyssä). Omistan näet 10tn ketjutaljan. Sillä nousee isompikin auto pystyyn. Itsestään ne eivät vielä ole minun nähteni pystyyn nousseet, mutta siihenkin riittänee maasturin nokkavinssi.

 

 

--

Ari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Gallupissa kysyttiin uskotko pystysuoraan nouseviin autoihin

Kyllä maar pakko on uskoa kun oon semmoisen itse oikein nähnytkin, ja vielä ylhäältä päin! Taisi olla joku 80-luvun Ford Taurus tjms. Pystysuoraan kumminkin nousi, ihan totta.

 

Lentäminenhän yleisesti käsitetään siihen että edetään horisontaalisesti

Suksi kuuseen.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uskomatonta. Koeta nyt jo päättää, mikä se on se ketjun aihe ja mikä ei. Ensin olet toiselle valittamassa, että hänen mainitsemansa auto ei nouse pystysuoraan, ja heti kohta perään olet sitten itse pistämässä jos jonkinlaista koirankoppia siivillä, joka ei myöskään nouse pystysuoraan. Millähän tavalla Aarnon postaama vekotin ei sitten liittynyt ketjuun, mutta sinun mainitsemasi liittyy?

 

Jotain rajaa tuolle "nokkeluudelle" jo pikkuhiljaa!

 

Olet oikeassa Aarnon pomppiva auto lienee teoreettisesti hetkellisesti noussut pystysuoraan ja siten on todellakin pystysuoraan nouseva auto..joskaan ei lentävä auto jota threadi käsittelee.

 

Anteeksi ylimielinen vastaukseni Aarno !  :-\  :'(

 

Edelleen neuvon lukemaan tämän; http://www.pilotfriend.com/aircraft%20performance/aerocar.htm

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös arkkitehditkin joudu opiskelemaan hieman statiikkaa ja dynamiikkaa?

 

Kun palautat vanhat opit mieleesi ja katselet tuota moottoria saatat huomata että siinä loppujen lopuksi olekaan mitään vallankumouksellista. Tehotiheys on varmasti hyvä, mutta lienee kuitenkin kaukana wankelista.

 

Valmistusteknisiä ongelmia siinä taas on iso läjä... missä piilee syy siihen että moottori on pysynyt poissa tuotannosta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentää, ei lennä, uskotko ?

 

Vieläkö te jaksatte ihmetellä? Mikä tahansa lentää, jos projektiin käytetään riittävästi rahaa.Lentämään kun on jo laitettu mm. laiva (ilmalaiva). Arkkitehti haluaisi tietenkin joko lentävän omakoti-, rivi- tai kerrostalon?

 

Eihän tällaisiin missioihin tarvita kuin periaatepäätös. Mennään esim.Marsiin, vaikkei siellä mitään välttämätöntä tekemistä olekaan. Uskomisen suhteen pitää vähän miettiä.Tuli rippikoulussa luvattua uskoa tärkeämpiin asioihin. Pitänee kysyä lupa kirkkoherranvirastosta. Lentävään autoon uskominen kun saattaa olla syntiä. Silloin hyväuskoiset olisivat kerettiläisiä. Tai mitä ne nyt olisivatkaan ???

 

Jussi Salminen

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä liitteenä esimerkki missä sitä voisi käyttää; LSA mittoihin mahtuva 800 hv raaceri !

 

Tehopainosuhde noin 1,5 hv/kg. Sillä voisi rikkoa kaikki voimassa olevat potkurilentokone-ennätykset, jos kone suunnitellaan ja valmistetaan huolella. 32 sylinteriä ja vapaakytkin vaihteistossa nokalla tarkoittaa sitä, että kone on 4 moottorinen ja minkätahansa moottorin sulkeminen niin että yksi vielä toimii tuo koneen perille..se jos mikä on turvallisuutta !

 

Olemme jälleen todistamassa uuden mullistavan ilmailuinnovaation syntyhetkiä ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olemme jälleen todistamassa uuden mullistavan ilmailuinnovaation syntyhetkiä ;D

 

Tuolla mainitulla teho/painosuhteella pitäisi jo nousta pystysuoraankin! Maailman nopein mäntämoottorikone? Saattaa tosin tarvita potkurille ylennysvaihdetta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo tuo vanha X375 on monsteri, mutta tuo pieni on todella hyvin pakattu. Tässä liitteenä esimerkki missä sitä voisi käyttää; LSA mittoihin mahtuva 800 hv raaceri !

Tehopainosuhde noin 1,5 hv/kg. Sillä voisi rikkoa kaikki voimassa olevat potkurilentokone-ennätykset, jos kone suunnitellaan ja valmistetaan huolella. 32 sylinteriä ja vapaakytkin vaihteistossa nokalla tarkoittaa sitä, että kone on 4 moottorinen ja minkätahansa moottorin sulkeminen niin että yksi vielä toimii tuo koneen perille..se jos mikä on turvallisuutta !

 

Muistutuksena LSA määrittely:

 

l) ’LSA-ilma-alus’ tarkoittaa kevyttä harrastelentokonetta, jolla on kaikki seuraavat ominaisuudet:

i) suurin sallittu lentoonlähtömassa on enintään 600 kg;

ii) suurin sallittu sakkausnopeus laskuasussa on enintään 45 solmua kalibroitua ilmanopeutta ilma-aluksen suurimmalla sallitulla lentoonlähtömassalla ja kriittisimmällä

massakeskiön asemalla;

iii) suurin sallittu henkilökapasiteetti on kaksi henkilöä, lentäjä mukaan luettuna;

iv) yksi potkurilla varustettu muu kuin turbiinimoottori;

v) paineistamaton matkustamo.”

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olemme jälleen todistamassa uuden mullistavan ilmailuinnovaation syntyhetkiä ;D

 

Taitaa jo modeilla alkaa avaimet helisemään ja lukkoa etsitään kuumeisesti. Yleensä kun viestiketjussa herra Takamaa on esittänyt ensimmäisen piirroksen ei mene viikkoakaan siihen kun ketju on jo lukossa.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa jo modeilla alkaa avaimet helisemään ja lukkoa etsitään kuumeisesti. Yleensä kun viestiketjussa herra Takamaa on esittänyt ensimmäisen piirroksen ei mene viikkoakaan siihen kun ketju on jo lukossa.  :P

 

Epäilen että sana raaceri! on se joka panee avaimet heliseen.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ääh, harhaanjohtavaa laittaa eri kysymys gallupiin kuin ketjun otsikkoon.  :P

 

Jotenkin minulla on sellainen hämärä muistikuva että gallupin otsikko muuttui jossakin vaiheessa, ja

että se taisi olla alunperin kyllä lentävät autot eikä pystysuoraan nousevat autot. Galluppi onkin todella objektiivinen jos kysymystä kesken gallupin ruukataan...  :thmbup:

 

Pitäisikö tehdä galluppi pian siitä että kuinka pian tämä ketju suljetaan.. Siinä voisi katsoa kenen veikkaus osuu lähimmäksi.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään