Guest Mara

ADSL kehnossa kunnossa

6 viestiä aiheessa

Mulla on sellanen ongelma että tuo internet yhteys prakaa :(

Se menee ihan normaalisti nettiin, mutta hetken kuluttua tulee ilmoitus:

Lähiverkkoyhteys 2

Verkkokaapeli ei kytketty

tai jotain sinne päin ja sitten vähän ajan kuluttua tulee:

Lähiverkkoyhteys 2 on nyt kytketty nopeus 11.0mbps

Mulla on reitittimenä D-link......

Oon kuullu että tossa d-linkissä on sitä vikaa että siinä tulee tollasia, mutta ku noita tulee melkein joka toinen minuutti! :(

Mikä neuvoks?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin onko sulla erillinen reititin, johon kone liikennöi lähiverkolla, vai onko se reititin suoraan koneessa kiinni esim USB:llä?

Mulla oli samanlaista vaivaa alkuun tällä taloyhtiön jaetulla yhteydellä ja HomePNA-kortilla. Oli raivostuttavaa puuhaa yrittää selvittää missä vika on, kortissa, reitittimessä, talon piuhoissa vai omissa piuhoissa. Kun joskus mihin vaan kajoaminen lopetti oireilun, joskus taas mikään ei vaikuttanut. Mutta kun pistin korttipaikan säästääkseni erillisen HomePNA-Ethernet-sillan lakkasi pykiminen. Eli kortti se sitten oli tai sen ajurit. Oli muuten vissiin D-Linkin se korttikin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Erillinen se on! Siinä on kolme konetta kiinni ::) On se korttiki D-linkin.

Piitää yrittää tutkia..... voisko olla että johtuis ettei XP tue sitä ku kahessa koneessa on käyttöjärjestelmänä XP ja yhessä ME ja ME koneen netti toimii ihan hyvin, mutta XP:t ei :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys

Kun hankin adsl :n niin hommasin jonkun sisäisen adsl -kortin (samanlaista elisa kauppasi webbisivuillaan). Jatkuvasti pätki yhteyttä pois ja takaisin. Elisan asentajat kävivät 3 kertaa mittailemassa linjoja ja ihmettelemässä missä vika. Viimeinen asentaja kysyi mikä motu minulla oli. Sanoin että sisäinen samanlainen jota elisa kauppaa. Asentaja sanoi että "sisäiset modeemit on pa*koja, heitä pois ja hommaa ulkoinen" ;D

Koska emollani ei ollut rj-45 :ttä (vai mikä se oli), niin hommasin telewellin TA-100B USB -motun. Se toimi jo paremmin, mutta silloin tällöin putosi linjalta. Siiten luin netistä että usb -motuissa on ongelmia :P Noh, noihin aikoihin olinkin jo aikeissa päästää wanha PIII 933 eläkkeelle ja hommasin uuden koneen (emolla integroitu verkkokortti) ja samalla ulkoisen A-linkin Roadrunner 40 (tai 44) :sen. Johan loppui yhteyden pätkiminen. No problemos sen jälkeen.

Taitavat nuo erilliset kortit olla niitä ongelman aiheuttajia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

voisko olla että johtuis ettei XP tue sitä ku kahessa koneessa on käyttöjärjestelmänä XP ja yhessä ME ja ME koneen netti toimii ihan hyvin, mutta XP:t ei :(

Onko kaikissa koneissa sama verkkokortti? Ei missään ole emolevylle integroituna? Melkein siinä tapauksessa epäilisin sitä verkkokorttia tai sen XP-ajuria. Verkkokortithan ei maksa mitään, hyvätkään, joten jos et muuten saa niin hyvin voi vaikka ostaa toisenmerkkisen kokeeksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään