Juha Tuominen

Uusi vuosi 2009

55 viestiä aiheessa

Uusi vuosi tulee, ja raketit perinteisesti paukkuvat taivaalla. Taantuma ei ole vaikuttanut ilotulitteiden myyntiin, mutta etelä-suomen heikko lumitilanne on muuttanut ostostapoja. Erilaiset padat ovat varmasti tänä vuonna suosituimpia kuin perinteiset keppiraketit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusi vuosi tulee, ja raketit perinteisesti paukkuvat taivaalla. Taantuma ei ole vaikuttanut ilotulitteiden myyntiin, mutta etelä-suomen heikko lumitilanne on muuttanut ostostapoja. Erilaiset padat ovat varmasti tänä vuonna suosituimpia kuin perinteiset keppiraketit.

Täytyykin etsiä taas autolle suojapaikka, vuosi sitten kahden naapurin autot kärsivät maalivaurioita....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan niitä keppiraketille tarkoitettuja lähetystelineitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tyhjä viinapullo toimii ihan hyvin... :)

Mutta varokaa liian vanhoja pulloja. Voivat hajota raketin lähtökiihdytyksessä. Parasta siis tyhjentää pullo juuri ennen rakettien ammuntaa. Varovainen varautuu myös ylimääräisellä tyhjällä viinapullolla... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse totesin viime vuonna, että yhtään raketteja/paukkuja ei tulla ostamaan enää tulevina vuosina. Ilmeisesti olen viimein tajunnut mitä se on, kun raha räjähtää 30-40m korkeudella väripallona taivaan tuuliin.

Tänä vuonna riittää kaupungin järjestämän ilotulituksen seuraaminen Kuokkalan sillalta ja sitten todennäköisesti kotiin nukkumaan.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse totesin viime vuonna, että yhtään raketteja/paukkuja ei tulla ostamaan enää tulevina vuosina. Ilmeisesti olen viimein tajunnut mitä se on, kun raha räjähtää 30-40m korkeudella väripallona taivaan tuuliin.

Tänä vuonna riittää kaupungin järjestämän ilotulituksen seuraaminen Kuokkalan sillalta ja sitten todennäköisesti kotiin nukkumaan.  ;)

Itse tajusin tuon jo muutamia vuosia takaperin, eli raketit jäävät kaupan hyllylle, mutta mukaan kaupasta kyllä lähtee skumppapullo, jos toinenkin..  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

alkoholi ja raketit/muut paukut ei sovi kovinkaan hyvin yhteen, joten näistä kahdesta valitsen ensin mainitun. Jos duunista saa jonku rakettipaketin, niin sen sitten lähetän taivaalle, mutta ostamaan en rupea.

Edit: rehellisyyden nimissä suurin syy siihen, etten raketteja osta on se, etten viitti 1.1. krapuloissani siivoilla niitä jätöksiä pihalta/pellolta pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä en ymmärrä miksi ihmiset puhuu rahan räjäyttämisestä taivaan tuuliin vain rakettien yhteydessä. Onhan niitä paljon muitakin turhuuksia jossa raha menee hukkaan.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänä vuonna passaan.

Ja kotonakin olen aattona vasta vähän ennen puoltayötä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kai niitä parilla eurolla voisi hankkia. Saapahan palelluttaa sormet ja kirota kun eivät toimi.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

joo - en osta(/nut) (hmm... siis suoranaisesti) tänäkään vuonna, vaan painelen tonne Senaatintorille pällistelemään - ja ehkäpä otan kamerankin kainaloon..., kun omaa osuuttani kunnallisverotuksesta ammutaan taivaalle.

Pieni huomio tähän - jos joku tulee tyrkyttämään halpoja raketteja, vaikkapa ovelta-ovelle myyntinä... niin eipä ehkä kannata ostaa...tai sanotaan; ainakin voi suhtautua varauksella ja toimia omantunnon mukaan, sillä johonkin tämäkin 10 000 euron lasti varmaan lopulta päätyy -> http://www.ess.fi/?article=220284

No, viimekädessä tietty taivaalle...  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Raketit on halpoja silmäleikkauksiin ja ihonsiirtoihin verrattuna, jonkun asunnon peruskorjaus jne. ostakaa lissään rakeetteja.Kiva irrotella ihmistä talvitakistaan terkkarilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HEHHEH, eli raha on arvokkaampaa keltaisena haisevana nesteenä pöntössä, kuin kauniina väreinä taivaalla. ;):thmbup:

Vaikutus kestää kauemmin kuin muutaman hassun sekunnin...  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HEHHEH, eli raha on arvokkaampaa keltaisena haisevana nesteenä pöntössä, kuin kauniina väreinä taivaalla. ;):thmbup:

Tiedä siitä arvokkuudesta, mutta viihdearvo on ainakin parempi ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En usko, että tänäkään vuonna on liian vähän pauketta, vaikka minä en osallistu. Sitä paitsi vuosi vaihtui jo 21.12. eli talvipäivänseisauksen aikaan. Ei se minun vikani ole, ettei joku lahopää munkki keskiajalla viitsinyt palauttaa vuodenvaihdetta oikealle paikalleen samalla kun tuotti esimiehelleen Gregoriukselle ansaitsematonta kunniaa säätämällä kalenterin muuten paremmin kohdalleen. Tosin meillä perinteisesti vuosi vaihtuu Kekrinä, eli syksyllä kun maatyöt saadaan valmiiksi. Niin että onko se kalenterivuoden vaihtuminen nyt sitten niin kummoinen syy vetää anturakänni, ampua itseään raketilla silmään ja kaataa sulaa tinaa matolle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ollut laman häivääkään rakettikaupassa, oli suosimastani myyntipisteestä jo eilen illalla muutamat parhaan teho/hintasuhteen (=lue: melua&savua/euro) tuotteet loppuneet. Ostin vaan pienen sisällissodan tarpeisiin, sellaisella 70 eurolla  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedä siitä arvokkuudesta, mutta viihdearvo on ainakin parempi ;D

Nautinto maistuu paremmalta ja kestää pidempään, saattaa tuntua aamullakin vielä  ;) Ja skumppakin sanoo poks! Jos nyt avaisi perinteisesti, viimeksi kun avasi puukolla lopputulos oli 6 tikkiä sormeen  :-[ Tosin sorruin ostamaan melkein 20€:llä jotain sähisevää. Skumpat Virosta halavala.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään