Aarno Isomäki

todellista kevytilmailua

3 viestiä aiheessa

laitetaanpas näin vuoden viimeisen päivän merkeissä jokunen kuva moottoroidusta riippuliitimestäkin

 

monenlaista säätöä joutuu tekemään ennen lentoa

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

rullausharjoituksissa havaittiin kannussuksen olevan huono ohjautumaan liukkalla jäällä.

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

vaihdettiin pyörä alle, niin alkoi tottelemaan.

vielä vähän briiffausta ennen lentoja

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

urku auki!

 

[ attachment removed / expired ]

 

lyhyen kiihdytyksen jälkeen sukset irtoaa jäästä.

 

[ attachment removed / expired ]

 

korkeutta alkaa kertymään nopeasti.

 

[ attachment removed / expired ]

 

pahus tuota vastavaloa  :-[

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

onnistuneen lennon kruunaa onnistunut lasku.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mää ite näistä vehkeistä paljonkaa ymmärrä, mutta sivusta oon seurannu, kun näitä on meidän kerhossa varmaan suomen eniten (5-6kpl)

 

näitä on kuulemma kolmea päätyyppiä:

 

solmaster "varvasleikkuri", joita ei kuulema nykyään enää juuri käytetä. (jostain syystä ???)

minimumm, joka lienee kuvassakin näkyvä tyyppi

mosquito, jossa moottori sijaitsee valjaissa ja joka täytyy aina juosta ilmaan. 

 

[ attachment removed / expired ]

 

uusien määräysten (ei vielä voimassa) myötä liitimiksi lasketaan myös "minitriket", jotka ovat kuin a-ultria, mutta painoltaan alle 80kg

sitä lennetään istuma-asennossa alavaunussa.

 

moottoroidun riippuliitimen ja riippuliitotriken raja siis hämärtyy pian olemattomiin....liitimiä molemmat.

 

ohjaustekniikka on kaikissa yhteneväinen.  lentäjän asento ja vekottimen paino ja istuinluku vaan muuttuu.

 

tässä ko. laitteita, jotka ovat peräisin 70-80 luvulta ?

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla