Guest arttula

Ulkoinen kovalevy ei näy

38 viestiä aiheessa

Mikäköhän NYT mättää ? Yhdistin ulkoisen kovalevyn USB-kaapelilla koneeseen. Valot syttyvät, ja levy ruksuttaa ja Windows sanoo "plong pling". Silti levyn kuvaketta ei ilmesty exploreriin. Uudelleenkäynnistykset yms. ei auta. Samainen kovalevy toimi loistavasti mökillämme muutama pvä sitten. Levy on formatoitu, ja sillä on kamaa sisällään.

Jännäksi tämän ongelman tekee se, että ko. näkyy kyllä XP:n levyhallinnassa tunnuksella L: Samoin siihen pääsee käsiksi windowsin komentokehotteen kautta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Any ideas ??

Moro .. koitappas muuttaa levynhallinnassa tolle kovolle toinen tunnus ( L --> joku muu mikä ei käytössä )    - pete

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro .. koitappas muuttaa levynhallinnassa tolle kovolle toinen tunnus ( L --> joku muu mikä ei käytössä )    - pete

Joo, kokeilin sitä jo. Laitoin sen R: -asemaksi, mutta ei auttanut. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on itelläni käytössä Seagaten 500gt ulkonen tässä emännän koneessa, omassa koneessa se toimii täysin. Mutta tässä se välillä tekee kanssa tuollaista "pling, plong" ääntä ja sitten se alkaa ns. scannaamaan ulkosen kovon osiot ja näyttää sen jälkeen sen ikkunan missä on "Avaa mediaplayerissa, Autorun, Avaa kansio yms". En tiedä onko noissa jokin virransäästö homma, kun ei vähään aikaan siellä ulkosella kovolla mitn tee, niin tuo ääni aina ilmaantuu itsekseen sielä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entäs toisissa USB väylissä, oletko koittanut?

Joo, olen käyttänyt parissa eri väylässä suoraan koneeseen, sekä lisäksi USB-hubissa. Sama vika koko ajan. :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli sama ongelma yhdellä ulkoisella kovolla visvan kanssa... Ei ilmestynyt koskaan mitään ratkaisua. (XP:n asentaminen auttois sitten aiknanaan...) :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arttu voito liittää kuvan siitä levun hallinnasta, mua kiinnostaisi nähdä se. Se ehkä saattaisi auttaa ongelman setvintää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arttu voito liittää kuvan siitä levun hallinnasta, mua kiinnostaisi nähdä se. Se ehkä saattaisi auttaa ongelman setvintää...

Joo, voin, mutta menee huomisiltaan saakka, kunnes vihdoin pääsen pois töistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko koittanut eri kaapelia koneen ja kovon välillä ?

Juu, kävi jo tuokin mielessä, ja kokeilin eri piuhalla. Yhtä huonosti toimi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletkos muistanut vilkaista kun käynnistät koneen ja näyttääkö se tyyliin "External tai sen kovon nimen postauksen jälkeen"?

Oletko katsonut, että onko kovo on asetettu Aktiiviseksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletkos muistanut vilkaista kun käynnistät koneen ja näyttääkö se tyyliin "External tai sen kovon nimen postauksen jälkeen"?

Oletko katsonut, että onko kovo on asetettu Aktiiviseksi?

Öh.... Häh ?? :P Yritin eilen saada screen shotia aikaiseksi, mutta en keksinyt, miten sen saisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öh.... Häh ?? :P Yritin eilen saada screen shotia aikaiseksi, mutta en keksinyt, miten sen saisin.

Kovo pitää olla aktiivinen jotta se näkyisi. Kuvan saat kaapattua painamalla Alt+Print Screen ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jöö... :-[

Tuossa nyt screen shotti. K.o. levy on tuo Levy 6

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanompa että ompa omituiset osiot sillä :D ja vielä Tuntematon nimellä.

Jos omistat Partition Magic ohjelman, poistat nuo osiot jotka on yli 400mb, ellei ne sit ole jtn tarpeelllisia osioita jotka olet itse luonut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanompa että ompa omituiset osiot sillä :D ja vielä Tuntematon nimellä.

Jos omistat Partition Magic ohjelman, poistat nuo osiot jotka on yli 400mb, ellei ne sit ole jtn tarpeelllisia osioita jotka olet itse luonut.

Tuo on "as it was" tullessaan. En ole tehnyt sille mitään. Ei, en omista tuota ohjelmaa. Ja tosiaan toisessa koneessa tuo on toiminut vallan hyvin - ja ennen tässäkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo on "as it was" tullessaan. En ole tehnyt sille mitään. Ei, en omista tuota ohjelmaa. Ja tosiaan toisessa koneessa tuo on toiminut vallan hyvin - ja ennen tässäkin.

Alkoi vaan mietityttämään nuo osioinnit. Mutta juu, toinen temppu ois, sanotaanko että sellanen raaka versio, että otat kylmästi sen kovon sieltä kotelosta pois ja tuikkaset SATA väylään sen, kato tunnistaako sitten. En itse ainakaan muita vaihtoehtoja osaa sanoa, tai sit vika on XP:ssä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Alkoi vaan mietityttämään nuo osioinnit. Mutta juu, toinen temppu ois, sanotaanko että sellanen raaka versio, että otat kylmästi sen kovon sieltä kotelosta pois ja tuikkaset SATA väylään sen, kato tunnistaako sitten. En itse ainakaan muita vaihtoehtoja osaa sanoa, tai sit vika on XP:ssä.

En taida jaksaa alkaa irroittelemaan tuota levyä, ja avaamaan konetta. Luulen, että vika löytyy kuitenkin lopulta tästä XP:n päästä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossahan näkyy, että se levy on tunnuksella X:. Ja tätä tunnusta ei näy sitten explorerissa?

Oletko koittanut mennä levylle X dos promptissa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaiskohan se mitenkään jos saisit tuon osio tunnuksen muutettua F: osioksi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossahan näkyy, että se levy on tunnuksella X:. Ja tätä tunnusta ei näy sitten explorerissa?

Oletko koittanut mennä levylle X dos promptissa?

Joo, muutin sen tuossa kokeeksi vielä kerran toiseksi, eli tällä kertaa X:ksi. Kuten tuossa ensimmäisessä viestissäni kirjoitin, niin dos promptissa tuo näkyy ihan normaalisti, ja levyä voi käyttää. Mutta ei siis Win explorerissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaiskohan se mitenkään jos saisit tuon osio tunnuksen muutettua F: osioksi

Ei anna muuttaa F:ksi. Ensimmäinen "vapaa" levyasematunnus on L: Nuo muut asemat syntyvät, kun minulla on multislot -kortinlukija kiinni koneessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, muutin sen tuossa kokeeksi vielä kerran toiseksi, eli tällä kertaa X:ksi. Kuten tuossa ensimmäisessä viestissäni kirjoitin, niin dos promptissa tuo näkyy ihan normaalisti, ja levyä voi käyttää. Mutta ei siis Win explorerissa.

Näkyvätkö muut asemat explorerissa??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään