Guest arttula

Ulkoinen kovalevy ei näy

38 viestiä aiheessa

Näkyvätkö muut asemat explorerissa??

Hyvä pointti, joka ei ollut tullut mieleeni. Kokeilin ihan USB-tikkua. Sekään ei näy explorerissa. Eli jotain matoja siis XP:ssä. Miten tuon saisi helpoiten korjattua ? Korjaava asennus ? Menevätkö silloin kaikki asennetut ohjelmat uusiksi ? :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun mielestäni levyasemat eivät edes näy automaattisesti XPn explorerissa vaan ne täytyy "tuoda" sinne. Eli tuskin madoista kyse vaan paremminkin XPn "ominaisuudesta"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun mielestäni levyasemat eivät edes näy automaattisesti XPn explorerissa vaan ne täytyy "tuoda" sinne. Eli tuskin madoista kyse vaan paremminkin XPn "ominaisuudesta"

Kyllä nuo aikaisemmin ovat ilmaantuneet ihan itsekseen tuonne. Miten niitä voisi "tuoda" ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näkyy kyllä ihan automaattisesti. Jossain voi toki olla joku ruksi, joka saattaa estää automaattisen näkymisen, mutta jotenkin en jaksa uskoa moisesta olevan kyse...

Kokeileppa Arttu pistää USB-ajurit uusiksi. Voisi olla jotain noihin viittaavaa vaivaa nyt. Mulla oli joskus vaikeuksia saada ulkoista kovalevyä ilmestymään Exploreriin, jos olin aiemmin samalla istunnolla käyttänyt toista kovalevyä. USB-ajureiden (vai olisiko ollut emolevyn ajurit, en muista tarkalleen) päivitys korjasi tilanteen, eikä ko. ongelmaa enää ole esiintynyt...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt hävettää  :-[ :-[ :-[ :-[  :'( :'(

Tottakai ne explorerissa näkyvät automaattisesti, mitähän oikein ajattelin. Ilmeisesti työpöytää

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan siltä varalta, että kyseessä on kuitenkin vain puuttuva ruksi...

Tuo ruksi löytyy kätevimmin Microsoftin omalla TweakUI apu-ohjelmalla:

[ attachment removed / expired ]

Ja itse ohjelmahan löytyy täältä:(download linkki oikeassa sivupalkissa)

http://www.microsoft.com/windowsxp/Downloads/powertoys/Xppowertoys.mspx

Mikkisoftan oman kuvauksen mukaan:

Tweak UI gives you access to system settings that are not exposed in the Windows XP default user interface

Eli nuo samat asetukset löytyy kyllä jostain päin XP:n rekisteriä, jos sitä mieluummin käsin editoi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä pointti, joka ei ollut tullut mieleeni. Kokeilin ihan USB-tikkua. Sekään ei näy explorerissa. Eli jotain matoja siis XP:ssä. Miten tuon saisi helpoiten korjattua ? Korjaava asennus ? Menevätkö silloin kaikki asennetut ohjelmat uusiksi ? :-\

edit: Laitteet pitää olla sähköt päällä ja kytkettynä usb liitäntään, silloin laitehallinnassa on näkyvissä  yksi tai useampi USB-massamuistilaite,

ja ne voidaan poistaa ja asentaa uudelleen.

Laitehallinnassa,  USB-ohjaimet kohdassa, poista USB-massamuistilaite, jos siellä on monta USB-massamuistilaitetta, niin poista kaikki.

Kun USB-massamuistilaitteet on poistettu, asennetaan ne uudelleen, kohdassa USB-ohjaimet

-valitse oikealla hiiren napilla: etsi laitteistoon tehdyt muutokset.

En tiedä auttaako nämä neuvot mitään, mutta ei pitäisi olla vahinkoakaan.

reijo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko kokeillut kirjoittaa explorerin osoitepalkkiin tuota x:ää? "x:" ja perään enter?

Olen huomannut että silloin tällöin jotkut usb-laitteet eivät tule näkyviin exploreriin jollei herättele niitä tuolla tavoin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyviä ehdotuksia jälleen. Olen viikonlopun maalla, mutta yritän näillä ohjeilla taas, kun palaan kaupunkiin. Kiitos auttaneille ! :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan siltä varalta, että kyseessä on kuitenkin vain puuttuva ruksi...

Tuo ruksi löytyy kätevimmin Microsoftin omalla TweakUI apu-ohjelmalla:

Ja itse ohjelmahan löytyy täältä:(download linkki oikeassa sivupalkissa)

http://www.microsoft.com/windowsxp/Downloads/powertoys/Xppowertoys.mspx

Mikkisoftan oman kuvauksen mukaan:Eli nuo samat asetukset löytyy kyllä jostain päin XP:n rekisteriä, jos sitä mieluummin käsin editoi.

Jee !! Nyt alkoi näkymään, kun lykkäsin ruksin tuohon TweakUI:hin. Itse asiassa asentelin jokin aika sitten tuon TweakUI:n, ja niihin aikoihin myös asemat hävisivät. Kiitos jälleen avusta ! :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä ei liity levyn näkyvyysongelmaan, mutta kerron sen silti koska asia liittyy näihin ulkoisiin kovalevyihin.

Ostin itse pari vuotta sitten sellaisen varmuuskopiointitarkoituksiin. Levyn näkyvyydessä/käytettävyydessä ei ollut ongelmia, mutta ihmettelin miten hidas se oli. Lopuksi kävi vielä siten, että kopioidessani ykköslevyn sisältöä tälle ulkoiselle se kieltäytyi ottamasta vastaa lisää tiedostoja muutaman kymmenen tuhannen tiedoston/kansion jälkeen.

En tiedä mistä tämä johtui, mutta epäilen, että levy oli alunperin alustettu jollekin sopimattomalle formaatille. Alustin (formatoin) levyn uudelleen Windows XP:n oletusformaattiin (NTFS) ja kas levyn nopeus nousi aivan toiseen kertaluokkaan. Tämän jälkeen se ei myöskään enää kieltäytynyt ottamasta vastaan vaikka kuinka suurta määrää tiedostoja/kansioita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä mistä tämä johtui, mutta epäilen, että levy oli alunperin alustettu jollekin sopimattomalle formaatille. Alustin (formatoin) levyn uudelleen Windows XP:n oletusformaattiin (NTFS) ja kas levyn nopeus nousi aivan toiseen kertaluokkaan. Tämän jälkeen se ei myöskään enää kieltäytynyt ottamasta vastaan vaikka kuinka suurta määrää tiedostoja/kansioita.

Johtunee FAT32 levyjärjestelmän puutteista, jotata ei ole NTFS:ssä  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Johtunee FAT32 levyjärjestelmän puutteista, jotata ei ole NTFS:ssä  ;)

Jep, ja aina kannattaa sellaiset ulkoiset kääntää FAT -> NTFS, koska jos siirrät yli 4gt tiedostoja sellaiselle ulkoselle kovolle jossa on FAT32, jota fat ei tunnista, koska se ei tue yli 4gt tiedostoja ja siksi myös ilmoittaa levytilan olevan vähissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään