Sauli Vuori

Cessnaan flap/aileron gap seal kit - olisko mielipiteitä?

30 viestiä aiheessa

Täytyy aloittaa etsintä jos valmiiksi sertifioitua tavaraa ei ole saatavilla. Olen senverran tehnyt "esityötä", että olen säännöllisesti yrittänyt etsiä euroopassa myytävänä olevia RG mallien myynti-ilmoituksia. Onhan niitä jokusia tässä syksyn aikana vastaan tullut, mutta niissä ei ole ollut "kittejä" asennettuna. Ja jos koneeseen tuollainen on asennettu - uskoisin vahvasti sen ilmoitettavan myös myynti-ilmoituksessa. Siinä lienee se helpoin tie löytää neula heinäsuovasta. Mutta tälläkin hetkellä euroopassa on vain 3kpl kyseisiä laitteita kaupan - tai siis ne olen helposti netistä löytänyt.

Ei tämä asia ole mikään elämää suurempi - lentäähän se ladon ovi jollain lailla ilman tuota viritystäkin  ;D mutta ihan mielenkiinnosta olisi kiva vähän kokeilla jotain uutta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin! Nyt tuli mailia rapakon takaa Knots2U:lta ja heidän flap gap seal kitissä on EASA hyväksyntä. Laitoinkin tilauksen sisään samantien. Palvelu oli ystävällistä ja vastaus tuli nopeasti. Aileron kitti jäi nyt tällä erää saamatta, knots2U ei sellaista valmista. Mutta täytyy tutkailla josko sellaisen jollain meiningillä saisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuolta Pekan linkistä löytyvästä EASA STC listasta ei 172RG:lle speed kittejä löydy. "Pientä paperityötä voidaan vaatia asennuksen yhteydessä".

Kannattaa yrittää päästä kiinni alkuperäiseen FAA STC:hen, vaikka jotkut myyjät/välittäjät eivät sitä halua aina kertoa. Sieltä löytyy tieto, mitä malleja FAA STC:tä koskee. Yhden valmistajan "flap gap seal -STC" voi koskea vain 172RG:tä, toisen valmistajan "flap gap seal -STC" voi koskea koko Cessna SEP-laivastoa. Kummasta FAA STC:tä olisi helpompi löytää Peterin aikarajojen mukainen EASA-asennus?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään tuli postissa saapumisilmoitus, jossa pyydettiin vierailemaan tullin konttorilla. No - lähdinkin siitä sitten samantien tullivirkailijan pakeille. Siinä sitä virkailija tutki tullin toimintaohjeita, soitti välillä ilmailuhallintoon ja pyysi minua purkamaan koko paketin pöydälle. Ihmeteltiin alumiinilevyjä ja pussitettuja nippeleitä, jokunen FAA:n sertifikaattipaperikin oli näemmä eksynyt lähetykseen mukaan - samoin asennusohjeita mapillinen. Pienessä suljetussa kirjekuoressa oli maininta, että tämä pitää näyttää suomen viranomaisille, jos tulevat jotain kyselemään näistä liuskoista, jotka pitäs siipeen asennella. Kuoressa oli FAA:n formi 8130-3 ja siellä remarks: This product meets the special requirements of Europe and Finland.

Onkohan tuo nyt sitten riittävä siihen, että laillisesti saa nuo osat koneeseen asennuttaa. Ja jos ei saa laillisesti - niin äkkiähän ne voi iltapuhteena ruuvata itekkin kiinni. Ei näy olevan kovin vaikea juttu  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään