Guest vemato

AGP-Ongelma

14 viestiä aiheessa

Heippa.

Tästä aiheesta on kyllä paljon keskusteltu täällä..

Mutta saattaisiko minulla olla näytönohjaimessa vikaa

kun en saatuota AGP nopeutta päälle :-\ Biossissa on nopeudet päällä,Biosin päivitin tänään...

näytön ohjain on noin puoli vuotta vanha ATi Radeon 9600

pro 128MB... :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli haluat ilmeisesti AGP 8x päälle, oletkos kokeillut nostaa catalystien control panelin kautta sitä, elikkä tuosta?

[ Attachment removed / expired ]

Ja tarkistitko onko siinä emolevyssä agp 8x tukea?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heips.

Olen käyttänyt control panelia kymmeniä kertoja ,ja käynnistellyt konetta ja aina vain AGP-nopeus on pois päältä ??? Emo on Asuksen A7N8X-X. Tukee AGP 8X

kumma juttu. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep tukeehan se. No oletkos kokeillut sitä biosin tehdas asetusta. Eli jos ne bios defaults asetukset ottaa käyttöön, pitäisi sen jälestä päästä määrittämään AGP nopeutta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heips.

Olen käyttänyt control panelia kymmeniä kertoja ,ja käynnistellyt konetta ja aina vain AGP-nopeus on pois päältä ??? Emo on Asuksen A7N8X-X. Tukee AGP 8X

kumma juttu. :-\

Tarkista että emolevy tukee AGP:tä ja päivitä emolevyn bios tarvittaessa. Omallavastuulla tietysti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleisin syy tällaiseen on emolevyn piirisarjan ajuri, Asuksen sivuilta löytyy tuolle emolle "NForce2 all in one version 1.16 driver for WinXP" , ellet ole tuota asentanut, asenna, ja mahdollisesti sen jälkeen joutuu asentamaan DirectX:n ja näytönohjaimen ajurin uusix.

Tuohon Artun viestiin, tällä emolla ei ole Vian piiriä

Ja olethan päivittänyt myös piirisarjan ajurin !

Tuolta: http://www.viaarena.com/?PageID=2

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomenta. :)

Niin tuota noin. Minulla on tässä koneesa samat ajurit mitkä tehtaalta tuli, lukuunottamatta näytönohjaimen ajureita.

Ymmärrän kyllä jos Bios on pakko päivittää, niissähän on joskus ollut ongelmia(mitä nyt täällä olen seurannut keskustelua). Sensijaan tuo piirisarjan ajureiden päivittäminen on minulta mennyt ohi korvien, kuten moni muukin asia.

Tiedän kyllä missä piirisarja majailee emolla, ja kyllähän se kuten kaikki muukin, omat ajurit tarvitsee, vaan kannataako noita päivittää mikäli ei ole ongelmia.

En itse ole aikeissa aloittaa mitään päivitysrumbaa, mutta tuli mieleen omat vaikeudet nettiyhteydessä tässä männävuonna. ;D Soitin paikalliselle gurulle, mikä tapansa mukaan rupesi puhelimessa luettelemaan, että päivitä ensin se ja sitten se, sen jälkeen saat sieltä ja sieltä semmoset ja tämmöset ajurit. No, minä kuuntelin aikani ja kiittelin kovasti, enkä tehnyt mitään.

Parin tunnin päästä yhteydet taas pelasivat normaalisti. Mitä me tästä kertomuksesta opimme, emme mitään. LOL.

No, miksi minä sitten kirjoitan tälläista stooria. Siksi että täältä forumilta saa, lähes poikkeuksetta, apua vaikeisiinkin ongelmiin. Osaa vaan kysyä ja esittää asiansa. Joo, ja täällä ei juurikaan törmää noihin tolkuttomiin päivityskehoituksiin. Silloin päivitetään jos on aihetta, muuten ei. :) :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedän kyllä missä piirisarja majailee emolla, ja kyllähän se kuten kaikki muukin, omat ajurit tarvitsee, vaan kannataako noita päivittää mikäli ei ole ongelmia.

Ei kannata. Tavallisimminhan noissa ei ole edes kyse päivityksen tarpeesta vaan siitä, että ajurit ovat jääneet asentamatta käyttiksen asennuksen yhteydessä. Konehan käy ilmankin, tosin jotkin palikat hitaammin, joten ei niiden puuttumista edes niin huomaa.

Sitten kun asentaa Windowsin uusiksi niin kantsii kyllä vilasta onko tuoreempaa versiota. Ja jos on ongelmia, kantsii vilasta josko jotain sen tapaista on korjattu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ymmärrän kyllä jos Bios on pakko päivittää, niissähän on joskus ollut ongelmia(mitä nyt täällä olen seurannut keskustelua). Sensijaan tuo piirisarjan ajureiden päivittäminen on minulta mennyt ohi korvien, kuten moni muukin asia.

Itse asiassa tarkoitin piirisarjan ajurin päivittämistä kuten aikaisemmin jo tuossa mainittiinkin. :-X Biosin päivityksestä puheenollen joissain emoissa on crash suoja eli jos jokin menee päivityksessä vikaan niin alkuperäisen voi palauttaa takaisin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, eli käyttiksen asennuksen jälkeen pitää ensimmäisenä ajurina asentaa emolevyn piirisarjan ajuri, mikäli emo on sen verran tuore, ettei käyttiksellä ole kunnollista ajuria sille(kuten nykyään yleensä).

Piirisarjan ajurin päivitykseen ei yleensä ole tarvetta, ellei päivitys sitten fiksaa jotakin mikä koskettaa omaa konetta.(Eli sama periaate kuin Biosilla, älä korjaa ellei ole rikki).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heippa.

Joopa Biossi on päivitetty..

(sehän on sama kuin emon piirisarjan ajurit,vai?)

Näyttiksessä on uudet Catalyytit sisällä.

Biossin default asetuksia en ole saanut päälle l.en löytänyt paikkaa tai kohtaa mistä sen saisi muutettua..

l. AGP nopeus on edelleen pois päältä

>:(:-[ että tällee,,kyllä kohta lähtee...... :)

Jo vain lähti meinaan pelittään, emon piirisarjan ajurit uusiksi .Toimii :)

Kiitos kaikille avusta :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli ongelmia myös saada AGP8X päälle.

Laitteisto on P4P800-emo ja Club3d9800pro.

Päivitin uudet ajurit ja biosin, mutta ei onnistunut.

Sitten asensin emolevyn cd:ltä uudet laiteajurit, eli

USB, RAID, chipset jne... ja kas kumma AGP8X toimii!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu minäkin ostin vähän aikaa sitten tuon Club3D Radeon 9600XT 128mb ja AGP 8X ei suostunut menemään päälle..... Asia joka korjasi tuon oli tosiaan tuo emon piiriajurien päivitys... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään