Teijo Niemelä

Finnairin uudet A330:set (Oli Re: Lentoyhtiöuutisia - Finnair)

278 viestiä aiheessa

Kun Phuketiin on talvikaudella paljon kysyntää, niin eikö sinne kannattaisi lentää samanlaisena reittilentona kuin muihinkin Aasian kohteisiin ja myydä osa paikoista matkatoimistoille kuten Bangkokin lennoillakin tehdään. Uskoisin, että olisi hyvä bisnes myydä lippuja kaikista Finnairin Euroopan kohteista Helsingissä vaihtaen Phuketiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun Phuketiin on talvikaudella paljon kysyntää, niin eikö sinne kannattaisi lentää samanlaisena reittilentona kuin muihinkin Aasian kohteisiin ja myydä osa paikoista matkatoimistoille kuten Bangkokin lennoillakin tehdään. Uskoisin, että olisi hyvä bisnes myydä lippuja kaikista Finnairin Euroopan kohteista Helsingissä vaihtaen Phuketiin.

 

Onko sinne reittiliikenneoikeuksia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun Phuketiin on talvikaudella paljon kysyntää, niin eikö sinne kannattaisi lentää samanlaisena reittilentona kuin muihinkin Aasian kohteisiin ja myydä osa paikoista matkatoimistoille kuten Bangkokin lennoillakin tehdään. Uskoisin, että olisi hyvä bisnes myydä lippuja kaikista Finnairin Euroopan kohteista Helsingissä vaihtaen Phuketiin.

 

Mielestäni jo nyt Aurinkomatkalaisia lennätetään ihan reittilennoilla tuonne aasiaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielestäni jo nyt Aurinkomatkalaisia lennätetään ihan reittilennoilla tuonne aasiaan.

 

Siis Phuketista nimenomaan kyse. Sinne tosiaan niukasti reittiliikennettä Euroopasta, Air Berlin Saksasta tulee mieleen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmm,  ei lainkaan paha tuo 400e upgrade "comfortiin". Jos jostain tarjouksesta sattuu saamaan HEL-HKT-HEL -lipun (pelkät lennot) vaikkapa 600e, niin saman reissun lentää pisneksessä tonnilla  :thmbup:

 

Siis tonnilla pisneslippu longhauliin?  Sehän on halapaa kun vertaa normipisnestikettien hintoihin.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Sen sijaan monet paljon matkustavat reittilentolaiset katsovat koneen ja sen tarjoaman mukavuuden perään. Itse asiassa olen moneltakin ulkomaalaiselta kollegalta kuullut, että eivät suostu lentämään kaukolentoja Finnairilla niin kauan, kun reiteillä on nuo "ancient MD-11".

 

Totta, minäkään en käytä Finnairia kaukolennoilla juuri tästä syystä toistaiseksi. Toisaalta ei varmaan ole järkevää kulujen kannalta pitää vain yhtä MD11:a lomalentoliikenteessä. Operointi on taloudellisempaa yhtenevällä kaukoliikennelaivastolla eli A330/340.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Totta, minäkään en käytä Finnairia kaukolennoilla juuri tästä syystä toistaiseksi.

 

Ei ole totta.  :) Finnairin käyttö tulee täälläpäässä ehkä vähenemään kun konekanta joillain Finnairin reiteillä on heikentynyt huomattavasti parin vuoden sisällä. Japaniin esim. ei pääse enää kun yhtä kautta ja kohta ei ollenkaan.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tama Finnairin 333-koneen kaytto lomaliikenteessa on erinomainen idea. Ei kannata hankkia vuokrakalustoa nyt laskukauden aikana, kun omiakin koneita on ihan tarpeeksi.

 

Yksi kysymysmerkki kuitenkin on, etta kannattaako kaikkia 333-koneita lentaa samalla confilla, vai voisiko osan niista tuoda liikenteeseen esim. 3-3-3-istuinjarjestelylla?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Totta, minäkään en käytä Finnairia kaukolennoilla juuri tästä syystä toistaiseksi. Toisaalta ei varmaan ole järkevää kulujen kannalta pitää vain yhtä MD11:a lomalentoliikenteessä. Operointi on taloudellisempaa yhtenevällä kaukoliikennelaivastolla eli A330/340.

Sanottakoon nyt vielä, että itseäni MD-11:ssä rassaa vain kaksi asiaa: sisämelu (vrt. A330/A340) ja polttoaineenkulutus siitä syntyvine päästöineen. Muuten kone on ihan OK, mutta isot Airbussit ovat suosikkikoneitani. B777:aa yritän vältellä, minusta siinä on vielä enemmän korvia rasittava sisämelu kuin MD-11:ssä.

 

Mutta Finnairin kannalta on valitettavaa, että esim. nämä tuntemani saksalaiset ja britit välttelevät Finnairia nimenomaan MD-11:n takia. Koneella tuntuu joissain maissa olevan ihan oikeasti huono maine. Ja ko. henkilöt ovat sitä haluttua pokaa, joka lentää aina busineksessa kaukolentonsa  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

polttoaineenkulutus siitä syntyvine päästöineen.

 

Jos tuollainen rassaa niin kannattaa jättää lentäminen kokonaan väliin ja kulkea soutuveneellä.

 

Koneella tuntuu joissain maissa olevan ihan oikeasti huono maine.

Tuntemasi ihmiset/kolleegat ovat ehkä hieman yksinkertaisia jos jonkun huonon maineen perusteella tekevät johtopäätöksiä. Eikö heistä ole itse kokemaan asioita?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos tuollainen rassaa niin kannattaa jättää lentäminen kokonaan väliin ja kulkea soutuveneellä.

Noh, itse olen laittanut aina matkalaskuun myös nämä CO2-kompensointimaksut. Toistaiseksi firma on maksanut ne ihan suosiolla, vaikka summat on joillain reiteillä olleet yli 100€.

 

Eikä minun kohdalla ole kyse mistään huvi/lomamatkailusta kuin kerran kahdessa vuodessa. Muut lennot on työmatkoja, ja silloin mennään kun firma käskee.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuntemasi ihmiset/kolleegat ovat ehkä hieman yksinkertaisia jos jonkun huonon maineen perusteella tekevät johtopäätöksiä. Eikö heistä ole itse kokemaan asioita?

Sanotaan vaikka näin, että jos matkoja tulee noin 2kpl / kk, ei siinä hirveästi enää jaksa kokemuksia etsiä. Sillä mennään, mikä itsestä on mukava.

 

Samat ihmiset välttelevät myös esim. Alitaliaa, siinä huono maine tulee tosin jostain ihan muusta  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Maksoitko jo 90-luvulla MD-11 päästöistäsi ?

En, kun en ollut silloin vielä matkustustyössä. Itse asiassa en ollut edes valmistunut vielä koulusta :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanotaan vaikka näin, että jos matkoja tulee noin 2kpl / kk, ei siinä hirveästi enää jaksa kokemuksia etsiä. Sillä mennään, mikä itsestä on mukava.

 

Samat ihmiset välttelevät myös esim. Alitaliaa, siinä huono maine tulee tosin jostain ihan muusta  ;D

 

Minakin valtan Alitaliaa -- mutta lahinna kokemuksieni mukaan huonon henkiloston takia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis tonnilla pisneslippu longhauliin?  Sehän on halapaa kun vertaa normipisnestikettien hintoihin.  :laugh:

 

Puhutaan kuitenkin lomalennosta lomakohteeseen lomalennon tarjoiluin, joten ei ole verrattavissa aitoon longhaul businekseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vielä nätimmäksi muuttuu kunhan maalaavat wingletit.  :P LTO on ensimmäinen linjalta missä on valmiiksi maalatut, näihin kahteen ensimmäiseen ne maalataan vasta Vantaalla.  Ja niistä paljon ihmetellyistä penkinpäällisistä , ne ovat vaaleansiniset erilaisella kuosilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airliners.net:ssä on nyt kuvia Finnairin ensimmäisestä A330-300:sta. Kaunis se on  8)

 

Tässä ensimmäinen kuva ja tässä toinen

 

Taidan perua puheeni, että triplaseiska on kaunis kone. Sen verran hyvältä tämä kone näyttää  :thmbup:

 

Kattelin eilen kuuden maissa, onko Airliners.nettiin ilmestynyt kuvia Finnairin uusista busseista ja ainakaan silloin ei näitä kuvia näkynyt.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taidan perua puheeni, että triplaseiska on kaunis kone. Sen verran hyvältä tämä kone näyttää  :thmbup:

 

Mikä yhteys triplaseiskalla on tähän Finnairin triplaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä yhteys triplaseiskalla on tähän Finnairin triplaan?

 

Niin, ja mitä varten sinun täytyy kommentoida kaikkea mitä muut kirjoittavat?

Ei kaikkea tarvitse aina ottaa niin tosissaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, ja mitä varten sinun täytyy kommentoida kaikkea mitä muut kirjoittavat?

Ei kaikkea tarvitse aina ottaa niin tosissaan.

 

Noh, Mattihan voi kertoa meille mikä on keskustelupalstan tarkoitus jos siellä ei kommentoida toisten kirjoittajien aikaansaannoksia.

 

Ja mistä voi tietää mitä Matti Kokkonen on kirjoittanut tosissaan ja mitä ei. Ihme porukkaa.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään